Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-سفیر ایران در انگلیس گفت: تمامی برجام بر محور اساسی انجام غنی سازی نوشته شده است و امکان ندارد برجام را بتوان منهای برنامه غنی سازی حتی اصلاح کرد.

حمید بعیدی نژاد در صفحه اینستاگرام خود نوشت: محققان و اندیشکده‌های مطالعات امنیت بین‌المللی در همان دقایق اولیه بعد از سخنرانی وزیر خارجه آمریکا با تعجب و نوعی مضحکه، سیاست اعلام شده دولت آمریکا در مقابل ایران را توهم، و تحقق آن را غیر ممکن خواندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انصافا هم فقط کافیست به عنصر مربوط به غنی سازی و برجام در این سیاست اعلام شده توجه کنیم. دولت ترامپ در یکسال و نیم گذشته خیلی تلاش کرد که جوهر اصلی نفرت خود نسبت به برجام را بدلیل اینکه می‌دانست مورد مخالفت صریح جهانی قرار می‌گیرد، ظاهر نسازد و آن را با عباراتی مانند ضرورت اصلاح برجام "در برخی زمینه های مشخص" بپوشاند. اما امروز که به آخر خط رسید آن را رو کرد: سیاست غنی سازی صفر.

پذیرش غنی سازی مهمترین دستاورد برجام و اساس محوری آن توافق است و تنها تغییر سیاست دولت اوباما در پذیرش غنی سازی بود که آغاز مذاکرات برجام را باعث گشت. بازگشت به سیاست گذشته "غنی سازی صفر" به این معناست که برجام از نظر آمریکا اصلا قابل اصلاح هم نیست. تمامی برجام بر محور اساسی انجام غنی سازی نوشته شده است و امکان ندارد برجام را بتوان منهای برنامه غنی سازی حتی اصلاح کرد.

دولت ترامپ امروز بجای آنکه سیاست جدیدی را اعلام کند بیش از همه وقت خوی استکباری و متوهم آمریکا را به نمایش گذارد. ایران در مردود دانستن سیاست جدید دولت ترامپ متحد و یکپارچه است.

منبع: ایلنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۹۳۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد

به گزارش جام جم آنلاین، دبیرکل سازمان عفو بین الملل گفت: آمریکا با استفاده از حق وتوی خود مانع متهم شدن رژیم صهیونیستی بر سر جنایت‌های غزه می‌شود.

«اَگنِس کالامارد» دبیرکل سازمان عفو بین الملل روز چهارشنبه اعلام کرد: آمریکا مانع متهم شدن اسرائیل به نقض حقوق بشر در غزه می‌شود.

اَگنِس کالامارد با اشاره به نقض گسترده حقوق بشر در جهان گفت: به ویژه در شش ماه گذشته آمریکا از مقامات اسرائیلی در برابر نظارت بر ارتکاب نقض متعدد حقوق بشر در غزه، حفاظت کرده است.

دبیرکل سازمان عفو بین الملل گفت آمریکا با استفاده از وتوی آتش بس ضروری در غزه، جایگاه شورای امنیت سازمان ملل را بی معنا کرده است.

آمریکا تاکنون ۳ بار قطعنامه‌های شورای امنیت درباره جنگ غزه را وتو کرده است.

دیگر خبرها

  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • کنعانی: آمریکا در سیاست‌های مداخله جویانه بازنگری کند
  • آغاز انتخابی جام جهانی ووشو از امروز در چین با حضور ۳۸ کشور
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • افتتاح حساب ارزی در اپلیکیشن «بام» ممکن شد
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • طغیانی: اصلاح موانع سرمایه‌گذاری در مصوبه امروز مجلس