Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-04@01:57:09 GMT

ارتش سوریه: کل استان دمشق امن و عاری از تروریسم شد

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۹۳۹۰۷

ارتش سوریه: کل استان دمشق امن و عاری از تروریسم شد

برای اولین بار از سال ۲۰۱۲ ارتش سوریه اعلام کرد، دمشق و اطراف آن یعنی ریف و شهرک‌های آن همگی مناطق کاملا امن شده‌اند. آفتاب‌‌نیوز : فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه اعلام کرد، پس از سلسله عملیات‌های نظامی، منطقه الحجر الاسود و اطراف آن واقع در جنوب شهر دمشق به شکل کامل از گروه‌های مسلح پاکسازی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش سایت سیریا نیوز، برای اولین بار از سال ۲۰۱۲ ارتش سوریه اعلام کرد، دمشق و اطراف آن یعنی ریف و شهرک‌های آن همگی مناطق کاملا امن شده‌اند. این بعد از بازپس‌گیری غوطه شرقی از ماه‌ها پیش بود در حالی که ارتش سوریه عملیات نظامی خود در جنوب دمشق را هم تکمیل کرد و محله‌های القدم، التضامن، الحجر الاسود و اردوگاه آوارگان فلسطینی الیرموک را پس گرفت.
اکنون ارتش عملیات خود را در کل استان دمشق تکمیل کرده و آن کاملا امن شده است.
فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد، یگان‌هایی از نیروهای مسلح سوریه و نیروهای هم‌پیمان آنها پس از سلسله عملیات‌های نظامی، موفق به پاکسازی کامل منطقه الحجر الاسود و اطراف آن واقع در جنوب شهر دمشق شدند. به این ترتیب ارتش سوریه پرونده غوطه غربی را بست و دمشق و ریف آن را خالی از تروریسم اعلام کرد.
در ادامه این بیانیه آمده است، در این عملیات‌ها تعداد زیادی از داعشی‌ها کشته شده و در نهایت ارتش سوریه کنترل کامل منطقه الحجر الاسود و اردوگاه الیرموک و قبل از آن یلدا، ببیلا و بیت سحم را به دست گرفت.
همچنین در بیانیه مذکور آمده است، این عملیات منجر به پاکسازی کامل تمامی شهرک‌های دو غوطه شرقی و غربی از خطر تروریست‌های مسلح با تمامی عناوین‌ و اشکال‌ و نابودی تمامی پایگاه‌های آنها در این مناطق شد.
فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه در ادامه تاکید کرد، کنترل بر منطقه الحجر الاسود و اردوگاه الیرموک موفقیت و دستاوردی است که از منظر نابودی کامل بر بدترین تشکل‌های مسلح اهمیت دارد.
ارتش سوریه چند هفته‌ای عملیاتی نظامی را در جنوب دمشق به ویژه در اردوگاه الیرموک و الحجر الاسود در چندین محور علیه داعش با هدف بازپس‌گیری کنترل کامل دمشق و برقراری امنیت مناطق اطراف آن آغاز کرده بودند.
منبع: ایسنا کد خبر: ۵۲۴۷۹۹ تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سوریه دمشق تروریسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۹۳۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات مجروح شده سوری

وزیر امور خارجه کشورمان از دیپلمات سوری که در جریان حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران زخمی شده بود، عیادت کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه که در جریان حمله موشکی - تروریستی رژیم صهیونیستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به شدت مجروح شد و برای تکمیل روند درمان به تهران منتقل گردیده، عیادت کرد.

امیرعبداللهیان در این عیادت که با حضور کادر پزشکی مسئول درمان وی انجام شد، ضمن احوال‌پرسی از دیپلمات سوری، در جریان آخرین پیشرفت‌ها در وضعیت پزشکی و درمانی او قرار گرفت و برای وی از درگاه خدای سبحان شفای عاجل مسئلت نمود.

وزیر امور خارجه کشورمان پس از حمله موشکی رژیم صهیونیستی اسراییل به سفارت ایران در دمشق ضمن سفر به سوریه، در حاشیه برنامه‌ها، با حضور در بیمارستان مرکزی دمشق، به همراه فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه از این دیپلمات عیادت کرده بود.

افتتاح ساختمان جدید بخش کنسولی ایران در دمشقامیرعبداللهیان: آمریکا در حمله به بخش کنسولی سفارت مسئول است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • 8 زخمی در حمله جدید اسرائیل به سوریه
  • حمله رژیم صهیونیستی به اطراف دمشق هشت زخمی برجای گذاشت
  • حمله هوایی دشمن صهیونیستی به حومه دمشق
  • حمله اسرائیل به جنوب سوریه
  • حمله رژیم صهیونیستی به حومه دمشق
  • حمله جدید رژیم صهیونیستی به سوریه/ مناطقی در دمشق و قنیطره هدف گرفته شدند + فیلم
  • حمله رژیم اسرائیل به مناطقی در جنوب سوریه
  • عیادت امیرعبداللهیان از یک دیپلمات سوری
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات مجروح شده سوری