Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@18:03:15 GMT

ادامه حضور مقتدرانه ایران در سوریه

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۹۴۳۰۹

ادامه حضور مقتدرانه ایران در سوریه

دمشق-ایرنا- با آغاز بحران سوریه در 24 اسفند 1389 و ظهور گروه های تروریستی که از سوی آمریکا، انگلیس، فرانسه، سعودی، قطر و ترکیه حمایت و تجهیز می شدند، مستشاران ایرانی که در مبارزه با تروریسم تجربه فراوانی دارند، به خواست دولت سوریه، برای آموزش نیروهای سوری وارد این کشور شدند.

بحران سوریه که آغاز شد، حامیان غربی - عربی - صهیونیستی تروریست ها زمان 2 تا 6 ماهه را برای نابودی ارتش و حکومت سوریه در نظر گرفته بودند، ولی دیری نپایید که با حضور مستشاران ایرانی و نیروهای حزب الله از ابتدای بحران سوریه، معادلات تروریست ها و حامیان آن ها غلط از آب درآمد، طوری که تاکنون بیش از 80 درصد خاک سوریه از دست تروریست ها آزاد شده و حتی غوطه شرقی و اردوگاه یرموک در جنوب دمشق که تا 2 ماه پیش در تصرف تروریست ها قرار داشت، هم اکنون کاملا آزاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منطقه حجرالاسود نیز دیروز دوشنبه آزاد شده است.
در 8 مهر 1394نیروی هوایی و ارتش روسیه به طور رسمی در کنار نیروهای مقاومت اسلامی و ارتش سوریه در مقابله با تروریست های تکفیری در این کشور قرار گرفت.
بمب افکن های روسی از همان ابتدای ورود با حجم گسترده بمباران های مواضع گروه های تروریستی کمک خوبی برای ارتش سوریه و نیروهای مقاومت اسلامی شدند و در چند ماه اول حضور خود روزانه بیش از یک صد سورتی پرواز علیه مواضع و هدف قرار دادن تروریست ها می کردند؛ در آن زمان ارتش و حاکمیت سوریه بر حدود 80 درصد خاک سوریه تسلط نداشتند.
یکی از اقدامات خوب بمب افکن های روسی هدف قرار دادن کاروان های نفتی تروریست های تکفیری بود؛ گروه های تروریستی به ویژه داعش با سرقت و فروش نفت سوریه به دلالان ترکیه ای و آنان نیز با فروش نفت خام سوریه به رژیم صهیونیستی پول های بادآورده فراوانی به جیب می زدند که با هدف قرار گرفتن صدها کامیون حمل مواد سوختی ترکیه یکی از منابع درآمدی تروریست ها تقریبا قطع شد.
گروه های تروریستی از ابتدای آغاز بحران سوریه، با تصرف شهرها و شهرک های این کشور اقدام به ایجاد تونل در مناطق متصرفه خود کردند؛ با آغاز عملیات پروازی بمب افکن های روس در سوریه و هدف قرار دادن مواضع تروریست ها، آنها برای در امان ماندن از بمباران های روسی به تونل ها و سنگرهای خود در زیر زمین روی آوردند و از همین تاریخ عملا تروریست های تکفیری به زیر زمین رفتند و نبرد خود را در سوریه به شیوه 'موش کور' تغییر دادند.
حضور بمب افکن های روس کمک خوبی برای ارتش سوریه و نیروهای مقاومت اسلامی در مقابله با گروه های تروریستی - تکفیری در سوریه شد؛ چندی بعد بود که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در یکی از سخنرانی هایش در بیروت با تقدیر از تلاش های نیروی هوایی روسیه در همراهی با نیروهای مقاومت اسلامی و ارتش سوریه اعلام کرد که علی رغم اقدامات روس ها در مبارزه با تروریست ها در سوریه، مسکو عضو جبهه مقاومت اسلامی به شمار نمی آید.

*** مقامات آمریکا و رژیم صهیونیستی خواستار خروج نیروهای مقاومت از سوریه
وزیر خارجه آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی در یک فاصله زمانی تقریبا 10 روزه خواستار خروج نیروهای ایرانی و حزب الله از سوریه شدند؛ قضیه از کجا آغاز شد؟
19 اردیبهشت، توپخانه و یگان موشکی رژیم صهیونیستی در اقدامی تجاوز کارانه مواضع ارتش سوریه و نیروهای مقاومت اسلامی در شهر البعث در شمال استان قنیطره هم مرز با سرزمین های اشغالی را گلوله باران و موشک باران کرد، به دنبال این اقدام صهیونیست ها، ارتش سوریه و نیروهای مقاومت اسلامی 10 مقر و یگان مستقر رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی را که مجهز به سامانه دفاع موشکی یا گنبد باصطلاح آهنین است، با توپخانه و 55 فروند موشک، هدف قرار دادند که به انهدام این 10 مقر ارتش صهیونیستی منجر شد؛ این اقدام نیروهای مقاومت اسلامی و ارتش سوریه آن قدر کوبنده و تاثیرگذار بود که همان روز بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را راهی مسکو کرد.
رژیم صهیونیستی در ماه های گذشته نیز چندبار اقدام به بمباران مواضع ارتش سوریه و نیروهای مقاومت اسلامی در این کشور کرده بود که در یک بار آن 2 فروند بمب افکن این رژیم هدف قرار گرفت که به انهدام یک فروند F16 و آسیب دیدگی جدی یک فروند دیگر منجر شده بود ولی انهدام 10 مقر و یگان نظامی رژیم صهیونیستی از سوی نیروهای مقاومت اسلامی و ارتش سوریه آن قدر کوبنده و دقیق بود که مقامات صهیونیست در خفا پیغام دادند که فعلا برنامه ای برای حمله مجدد به مواضع نیروهای مقاومت و ارتش سوریه ندارند.
نتانیاهو در مسکو در دیدار با ولادیمیر پوتین گفت: 'هرگز به ایران اجازه نخواهیم داد تا در سوریه حضور و پایگاه نظامی داشته باشد'.
سخنانی که در همان نشست با واکنش رئیس جمهوری روسیه مواجه شد؛ پوتین با هشدار به نتانیاهو برای پرهیز از اقدامات بی ثبات کننده در منطقه ، خاطر نشان کرد که 'احترام به حاکمیت سوریه دارای اهمیتی بنیادین است'.
وی بر پرهیز از هرگونه اقدامی که سبب بی ثباتی بیشتر وضعیت سوریه و ایجاد تهدید علیه امنیت آن کشور می شود، تاکید کرد.
رئیس جمهوری روسیه 25 اردیبهشت در سوچی با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه گفت وگو داشت.
بر پایه اخبار تایید نشده از این دیدار پوتین در این دیدار گفته بود که با موفقیت های ارتش سوریه در مبارزه با تروریسم و آغاز فرایند سیاسی، نیروهای مسلح خارجی باید کشور سوریه را ترک کنند.
اما خبرگزاری روسی نووستی به نقل از دیمیتری پسکوف، سخنگوی مطبوعاتی دولت روسیه در توضیح این سخنان اعلام کرد: اظهارات پوتین درباره لزوم خروج نیروهای خارجی از سوریه، مربوط به کشورهایی است که نیروهای نظامی شان به صورت غیرقانونی در آنجا حضور دارند.
پسکوف افزود: کشورهایی هستند که نیروهای نظامی آنها از نظر قوانین بین المللی به صورت غیرقانونی در سوریه حضور دارند و اظهارات پوتین درباره این کشورها بوده است.
او متذکر شد: تعدادی از کشورها در حال همکاری نظامی و فنی با دمشق هستند؛ همزمان نیروهای روسیه به درخواست سوریه در این کشور حاضرند و برای این حضور دلایل قانونی دارند.
پیش تر، اظهاراتی به نقل از الکساندر لاورنتیف، نماینده ویژه پوتین منتشر شد که در آن آمده بود: ما در مورد « تمامی واحدهای نظامی خارجی در سوریه، از جمله آمریکا، ترکیه، حزب‌الله (لبنان) و ایران صحبت می کنیم».
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز دیروز (دوشنبه) تاکید کرد که حضور ما در سوریه به درخواست دولت آن کشور بوده و هدف ما مبارزه با تروریسم است؛ تا زمانی که خطر تروریسم باشد و دولت سوریه بخواهد ایران به کمک های خود ادامه می دهد.
وی با بیان این که کسی نمی‌تواند ایران را مجبور به انجام کاری کند؛ چرا که ما سیاست های مستقل خود را داریم، خواستار خروج کسانی از سوریه شد که بدون اجازه دولت آن کشور وارد سوریه شده اند.
پس از پوتین و نتانیاهو «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا نیز دیروز (31 اردیبهشت) در اولین سخنرانی خود ادعا کرد که ایران باید نیروهایش را از سوریه خارج کند.

*** نتیجه گیری
مستشاران ایرانی و رزمندگان حزب الله بنابه درخواست رسمی دولت این کشور و در راستای کمک به مردم و حاکمیت آن در مقابله با تروریست های تکفیری حضور دارند و تاکنون در این راه شهدای زیادی تقدیم کرده اند، اما در مقابل نیروهای آمریکایی، فرانسوی و ترکیه ای، به منظور کمک به تروریست های تکفیری و بدون اجازه و درخواست حاکمیت سوریه به این کشور وارد شده اند.
پاسخ به نتانیاهو و پمپئو کاملا واضح و روشن است؛ در ماه های اخیر که شکست های تروریست های تکفیری یا همان بازوهای جبهه غربی - عربی - عبری در سوریه افزایش یافته و در حال قطع شدن است، نگرانی آن ها از حضور مستشاران ایرانی و نیروهای حزب الله نیز در سوریه بیشتر شده، چراکه حامیان تروریست ها سرمایه گذاری کلانی برای آنها کرده اند و فکر می کردند که جبهه ضد صهیونیستی به راحتی کنار خواهد رفت، ولی دیدند که قضیه برعکس شده است.
نیروهای مقاومت اسلامی تا زمانی که حمله ای به آن ها نشود با شما کاری ندارند، ولی بترسید از روزی که حمله ای به آن ها شود؛ سران واشنگتن و تل آویو باید بدانند که رژیم صهیونیستی بدون حمله هم در سراشیبی سقوط قرار دارد و نیاز به حمله نظامی ندارد و در آینده نزدیک جهانیان شاهد اضمحلال این رژیم خواهند بود و کمک های آمریکا نیز صهیونیست ها را نجات نخواهد داد.
گزارش از مجید جعفری
خاورم*1275**8005 *1049

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي حضور ايران در سوريه مبارزه با تروريست ها روسيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۹۴۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اذعان سایت عبری به دست برتر نیروهای مقاومت در جنگ غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، سایت صهیونیستی واللا به ضربات وارده علیه نظامیان صهیونیست از سوی نیروهای مقاومت فلسطین در جریان جنگ غزه اذعان کرد.

این سایت در گزارشی نوشت که رژیم صهیونیستی روزانه شاهد ثبت ۶۰ نظامی قطع عضو و معلول شده در جریان درگیری‌های زمینی در نوار غزه است.

مبارزان گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس در جریان تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه بارها با کمین‌های قدرتمند خود تلفات زیادی از ارتش این رژیم گرفته‌اند. چندی قبل این نیروها در جریان «کمین ابرار» ضربه‌های مهلکی به نظامیان صهیونیست وارد کردند.

پیشتر گردان‌های قسام شاخه نظامی جنبش حماس فلسطین تصاویری از عملیات بزرگ خود تحت عنوان «کمین ابرار» در منطقه الزنه در شرق خان یونس را منتشر کرد.

صهیونیست‌ها از ابتدای جنگ تاکنون تحت سانسور نظامی شدید عمل کرده‌اند و گزارش‌های زیادی درباره دروغ‌گویی و پنهان‌کاری ارتش رژیم صهیونیستی در ارائه آمار تلفات خود وجود دارد.

انتشار اطلاعات مربوط به عملیات‌های مقاومت و تلفات ارتش صهیونیستی به ویژه تلفات جانی در جنگ غزه از ابتدا مشمول سانسور نظامی شدید بوده و رسانه‌های این رژیم حق ندارند اطلاعاتی درباره آمار کشته‌شدگان منتشر کنند. ارتش رژیم صهیونیستی همچنین از پخش کلیپ‌های مستندِ منتشر شده توسط گروه‌های مقاومت درباره عملیات‌های آنها در رسانه‌های عبری جلوگیری می‌کند.

کد خبر 6080930

دیگر خبرها

  • هشدار قاطع معاون اول رئیس جمهور به اسرائیل
  • مخبر: اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطای دیگری شود، به شدت پاسخ می دهیم
  • پیام معاون رئیسی به اسرائیل: اگر مرتکب خطا شوید، به شدت پاسخ خواهیم داد
  • ما به دنبال تنش نیستیم/ اگر اسراییل خطا کند، پاسخ شدید می‌دهیم
  • معاون اول رئیس‌جمهور: دنبال تنش نیستیم ولی اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطایی شود، به شدت پاسخ می‌دهیم
  • گزارش تسنیم از رژه مقتدرانه ارتش در لرستان + فیلم
  • اذعان سایت عبری به دست برتر نیروهای مقاومت در جنگ غزه
  • نتانیاهو آقای شکست؛ ۱۷ باخت بزرگ نخست‌وزیر جنجالی
  • رژیم صهیونیستی یکی از فرماندهان حزب‌الله را ترور کرد
  • ایادی استکبار در صورت تجاوز به حدود جمهوری اسلامی با پاسخ محکم و مقتدرانه کشورمان مواجه می‌شوند