Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@21:58:07 GMT

یک شکارچی غیرمجاز در منطقه حفاظت شده باشگل دستگیر شد

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۹۴۴۷۷

یک شکارچی غیرمجاز در منطقه حفاظت شده باشگل دستگیر شد

سیاوش غیاثوند در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مامورین یگان حفاظت محیط زیست منطقه حفاظت شده باشگل در حین عملیات گشت و کنترل و اجرای قوانین و مقررات شکار و صید یک نفر را به اتهام شروع به شکار در منطقه حفاظت شده باشگل شهرستان تاکستان دستگیر کردند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تاکستان تصریح کرد: : از شکارچی مزبور یک قبضه اسلحه شکاری دو لول مجاز و ۳ عدد فشنگ ساچمه کالیبر ۱۲ کشف و ضبط شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غیاثوند گفت: در حال حاضر پرونده متهم جهت بررسی و صدور حکم تحویل مراجع قضایی شده است.

وی ضمن اخطار به شکارچیانی که بدون اخذ پروانه شکار وارد مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان می‌شوند اعلام کرد: درصورت مشاهده هرگونه تخلف ماموران یگان حفاظت مطابق قانون و به طور قاطع با متخلفان برخورد خواهند کرد.

کد خبر 4303198

منبع: مهر

کلیدواژه: شکارچی محیط زیست قزوین ماه مبارك رمضان بوشهر کرمانشاه شیراز گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه بارش باران برجام بیرجند مشهد خرم آباد اشتغال تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۹۴۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرحمن مرادزاده صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سطح تحت مدیریت مناطق حفاظت شده در استان بوشهر در حال حاضر ۷.۵ درصد از عرصه‌های طبیعی استان تحت مدیریت است.

وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲ با معرفی چهار منطقه برای مناطق حفاظت شده و سه منطقه برای منطقه شکارممنوع و یک درخت ۷۰۰ ساله به عنوان اثر طبیعی ملی به شورای عالی محیط زیست، شرایطی را فراهم نمودیم تا امکان گسترده کردن سطح مناطق تحت مدیریت به وجود آمده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: در همین زمینه یک منطقه حفاظت شده در سال ۱۴۰۲ مصوب شده که بزرگترین و وسیع‌ترین منطقه حفاظت شده در استان بوشهر خواهد بود. این منطقه حفاظت شده در دو شهرستان دشتستان و تنگستان واقع شده است.

مرادزاده از اهمیت فعالیت سمن‌ها و فعالان زیست محیطی در حفاظت از محیط‌زیست و تنوع زیستی گفت و از همه فعالان و انجمن‌های زیست محیطی درخواست کرد در زمینه‌های متعدد زیست محیطی به یاری و همکاری با سازمان حفاظت محیط‌زیست بیایند. در زمینه‌های مختلف پژوهشی و حفاظتی درخواست دارم که به طور تخصصی به یاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیایند.

حمایت از سمن‌ها و فعالان زیست محیطی

حیدر فقیه رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر در این نشست از حمایت‌های گسترده از فعالیت‌های سمن‌ها و فعالان زیست محیطی استان بوشهر گفت و خواستار همکاری و مشارکت بیشتر در زمینه آموزش به دانش آموزان و شهروندان، حفاظت مشارکتی در زیستگاه‌ها و … سمن‌ها شد.

در این نشست هم اندیشی همچنین نمایندگان انجمن‌های زیست محیطی مانند انجمن حیات سبز لیان، انجمن زمین سبز بوشهر، انجمن حیات سبز سمل، خانه کوهنوردی خاییز، انجمن سبز وحدتیه، انجمن زیست محیطی رادار دشتستان، انجمن کوه سیاه بوشکان، انجمن حیات سبز تنگستان و … به بیان نظرات و پیشنهادات و انتقادات پرداخت.

کد خبر 6086227

دیگر خبرها

  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی رتبه اول عملکرد کشوری را کسب کرد
  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند
  • عاملان مرگ پرندگان زنبورخوار در ارسنجان دستگیر شدند
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • ٢۵ خودروی عملیاتی محیط‌بانی رونمایی شد
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در مهریز 
  • کشف لاشه دو قوچ وحشی از شکارچیان غیرمجاز در قوچان
  • شکارچی غیرمجاز در شهرستان قوچان دستگیر شد
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی جز پنج یگان برتر کشور اعلام شد
  • اولویت‌دهی به بهبود معیشت محیط بانان و نیرو‌های یگان حفاظت