Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@01:01:04 GMT

افزایش قیمت نفت ادامه یافت

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۹۴۵۰۷

افزایش قیمت نفت ادامه یافت

قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به کاهش بیشتر تولید ونزوئلا و تهدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران، افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت ۱۷ سنت یا ۰.۲ درصد نسبت به قیمت نهایی روز دوشنبه افزایش یافت و به ۷۹.۳۹ دلار در هر بشکه رسید. نفت برنت هفته گذشته برای نخستین بار از نوامبر سال ۲۰۱۴ به بالای ۸۰ دلار در هر بشکه صعود کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۳ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش، به ۷۲.۴۷ دلار در هر بشکه رسید.

به گفته تونی نونان، مدیر ریسک نفت در شرکت میتسوبیشی، ذخایر نفت محدود شده و آمریکا احتمالا تحریم‌ها علیه ونزوئلا را تشدید خواهد کرد که اوضاع این کشور را وخیم‌تر کرده و باعث تداوم کاهش تولید ونزوئلا می‌شود. این مساله به همراه انتظارات برای تولید کمتر ایران در نتیجه فشار آمریکا بر متحدانش برای کاهش واردات‌شان از این کشور، ممکن است باعث شود قیمت نفت به بالای ۸۰ دلار در هر بشکه صعود کند و از این محدوده نیز فراتر رود.

بر اساس گزارش رویترز، انتخاب مجدد نیکولاس مادورو به ریاست‌ جمهوری ونزوئلا روز دوشنبه محکومیت بین‌المللی گسترده‌ای را به دنبال داشت. آمریکا در صدد اعمال تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلاست که تولیدش در حال حاضر به دلیل بحران اقتصادی وخیم به پایین‌ترین میزان در چند دهه گذشته سقوط کرده است.

به گفته استفان اینس، مدیر معاملات آسیا اقیانوسیه شرکت OANDA، وخامت اوضاع اقتصادی، توان ونزوئلا برای صادرات و کسب درآمدهای نفتی را فلج می‌کند. نگرانی‌ها نسبت به بازگشت مجدد تحریم‌های آمریکا علیه ایران که سومین صادرکننده بزرگ عضو اوپک است در هفته‌های اخیر به بالا رفتن قیمت‌های نفت کمک کرده است.

در این بین، توافق اخیر واشنگتن و پکن که از نگرانی‌ها نسبت به جنگ تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان کاست، باعث تقویت قیمت‌ها شد.

با این حال تولید رو به رشد نفت شیل آمریکا ممکن است روند رشد قیمت‌ها را محدود کرده و اختلاف قیمت میان وست تگزاس اینترمدیت و برنت را افزایش دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام تحریم های آمریکا قيمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۹۴۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای

به گزارش قدس آنلاین، حبیب جهان ساز در خصوص وضعیت برداشت و میزان تولید برگ سبز چای شمال کشور، اظهار داشت: اکنون تولید چای در سطح ۲۲ هزار هکتار از اراضی شمال کشور به ویژه در استان گیلان تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه طی چند سال اخیر بخشی از اراضی چای شمال کشور احیا شده است اظهار داشت: تقریباً ۶ هزار هکتار اراضی چای غیرفعال دیگر در شمال کشور داریم که با مدیریت و اقدامات حمایتی می‌توان آنها را نیز احیا کرد.

رئیس سازمان چای کشور خاطرنشان کرد: اکنون سطح زیرکشت چای شمال کشور به ۲۲ هزار هکتار رسیده که در سال‌های گذشته این میزان حدود ۱۵ هزار هکتار بوده است.

جهان ساز گفت: اکنون قیمت مصوب هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک ۱۸ هزار تومان و برگ سبز چای درجه دو ۱۵ هزار تومان تعیین شده که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که سال گذشته قیمت خرید هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک ۱۳ هزار و ۹۹۰ تومان و برگ سبز چای درجه دو ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است.

رئیس سازمان چای کشور تصریح کرد: امسال قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای متناسب با هزینه‌های تمام شده تولید و نرخ تورم متناسب‌سازی شده است و با توجه به شرایط اقتصادی و صرفه بازار کارخانه‌ها برای حمایت از چایکاران ممکن است این محصول را بیش از مبلغ مذکور خریداری کنند.

آغاز خرید برگ سبز چای از نیمه اردیبهشت ماه

جهان ساز گفت: برداشت برگ سبز چای همه ساله اوایل اردیبهشت ماه انجام می‌شود امسال به دلیل شدت بارندگی‌ها و سرد شدن هوا این مهم به تعویق افتاده است.

وی بیان کرد: به نظر می‌رسد برداشت برگ سبز چای از اواسط اردیبهشت ماه انجام شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • جدیدترین قیمت دلار، یورو و درهم در مرکز مبادله ارز | افزایش قیمت ارزهای مبادله‌ای
  • قیمت دلار چقدر شد؟ / نرخ روز ارزهای مبادله‌ای
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • دلار در سراشیبی | نزول دلار تا کجا ادامه دارد؟
  • قیمت گذاری دستوری، باعث افزایش قیمت لاستیک می‌شود
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای