Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»، محسن هاشمی رفسنجانی در ابتدای جلسه امروز شورای شهر تهران، ‌ اظهار کرد: برخورد جدید و افراط‌گرایانه آمریکا با مواضع معقول و صلح‌گرایانه ایران خصوصا در موضوع برجام که قطعا موجب سرافکندگی سلطه‌گری در افکار عمومی جهان و سربلندی، ایستادگی خواهد شد و برای تقویت قدرت ملی همه جناح‌ها و جریان‌های سیاسی داخل کشور باید به جای کشمکش‌ها و تفرقه به همگرایی وحدت‌بخش روی بیاوریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در آستانه سالروز دو حماسه بزرگ قرار داریم. دو حماسه‌ای که توسط مردم‌ آگاه، انقلابی و مومن ایران اسلامی آفریده شدند. سوم و دوم خرداد برای جامعه ایران یادآور لحظات شیرین و پرافتخاری از حماسه حضور است. حضور جوانان جان برکف و از خودگذشته در سوم خرداد ۱۳۶۰ در مسجد جامعه خرمشهر و جشن آزادسازی این نقطه پرافتخار از میهن‌مان از اشغال ارتش بعثی عراق و حضور کم‌نظیر و ماندگار آحاد مردم در پای صندوق‌های رای و رقم زدن نصاب جدید از مشارکت مردمی و تثبیت مردم‌سالاری در نظام جمهوری اسلامی در دوم خرداد ۷۶ بود.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه بین این دو پدیده جدایی وجود ندارد بیان کرد: همان‌هایی که سوم خرداد ۱۳۶۰ را به همراه فرزندانشان آفریدند، دوم خرداد را هم خلق کردند. اگر در یکی اشغال خرمشهر، خطر مشهود ارتش و قوای نظامی، صدام، ایران را تهدید می‌کرد در دیگری خطر نامشهود اما خطرناک‌تر ناامیدی از صندوق‌های رای و شکاف بین مردم و نظام، جامعه ایران را به چالش کشیده بود و به همین خاطر مقام معظم رهبری در پیام خود، حضور بی‌سابقه مردم را حماسه و تضمین‌کننده مردم‌سالاری و اقتدار نظام نامیدند.

هاشمی با تاکیدبر اینکه مسئله مهم در این حماسه برنده شدن یا بازنده شدن یکی از کاندیداها نبود گفت: چرا که هر دو کاندیداها، کاندیداهای اصلی رئیس دولت اصلاحات و علی اکبر ناطق نوری از چهره‌های ارزشمند و با سابقه انقلاب بودند. موضوع مهم در این انتخابات اثبات قدرت رای و ثبت مردم‌سالاری در جمهوری اسلامی با وجود ادعای دشمنان انقلاب بود. همانگونه که در متن پیام مقام معظم رهبری این موضوع تصریح شده است.

وی افزود: امروز نیز برای حفظ انقلاب اسلامی و انتقال آن به نسل‌های آینده موظفیم که پیوند میان رای مردم و اقتدار نظام را تقویت کنیم، پیوند میان آزادی و استقلال، اسلامیت و جمهوریت، مردم‌سالاری و دفاع از ارزش‌ها را حفظ کنیم و اجازه ندهیم به اسم آزادی یا اسلام در جامعه بین این دو شکاف بوجود آید.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که از مصادیق بارز نگاه وحدت‌گرا و فراتر از سلایق و دیدگاه‌های شخصی خود در مدیریت کشور بود.

وی گفت: عملکرد ایشان در هفتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سال ۷۶ نشان از این مشی داشت. اگر چه ایشان در مقام یک شهروند رای خود را به حجت‌الاسلام ناطق نوری دادند اما با آخرین خطبه نماز جمعه خود قبل از انتخابات و دستورات اکید مبنی بر حفظ امانت رای مردم در صندوق‌ها که بنده به عنوان مسئول بازرسی رئیس جمهور پیگیر و مجری آن بودم، نقش تاثیرگذاری در جلوگیری از ناامیدی و قهر مردم با صندوق‌های رای و رقم خوردن حماسه دوم خرداد ایفا کردند.

وی در پایان تاکید کرد: باید توجه داشت که سلیقه شخصی ما در گرایشات سیاسی و فکری نباید بر این وظیفه غلبه پیدا کند و به اسم رقابت به تخریب و تقابل دست زده و شکاف‌های موجود در جامعه را به جای ترمیم تعمیق کنیم.

منبع: نماینده

کلیدواژه: شورای شهر محسن هاشمی ناطق نوری نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۹۴۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال باشکوه مردم سمنان از رییس دولت سیزدهم

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان و سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان در پیامی از اقشار مختلف مردم مؤمن و متدیّن استان سمنان خواستار استقبال گسترده مردم از رئیس جمهور و هیأت دولت شدند.

متن پیام به این شرح است:

استان پهناور و ممتاز سمنان خود را آماده می‌کند تا یکبار دیگر میزبان ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی عالی‌ترین مقام اجرایی کشور و اعضای محترم کابینه دولت سیزدهم باشد.

مردم مؤمن و ولایتمدار استان سمنان که به تعبیر رهبر فرزانه و دوراندیش انقلاب اسلامی به دینداری، دانش پژوهی، برجستگی‌های علمی و نیز هوش و استعداد بالا شناخته می‌شوند در ادوار مختلف بارها و بارها انسجام، اتحاد و همدلی خود را در دفاع از ارزش‌های والای انقلاب اسلامی ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی به جهانیان نشان داده و در مسیر نورانی شهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی بویژه سه هزار شهید استان سمنان گام برداشته‌اند.

استان سمنان با وجود مردمانی فداکار و سخت‌کوش و نیز ذخایر طبیعی ارزشمند و کم‌نظیر همواره یکی از استان‌های پیشرو در عرصه‌های گوناگون فرهنگی و اجتماعی، اقتصادی و سیاسی بوده که تحقق این مهم را مرهون تلاش آحاد مردم در شهرها و روستاهای مختلف و بصورت خاص فداکاری سه هزار شهید والامقام استان سمنان، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، جانبازان و آزادگان می‌دانیم.

اینک و در آستانه دومین دور از سفر استانی آیت‌الله رئیسی ریاست محترم و محبوب جمهوری اسلامی ایران به استان سمنان و دیدار رئیس و اعضای دولت سیزدهم با مردم این استان و با عنایت به افتخارآفرینی اخیر غیورمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح در عملیات «وعده صادق» و به منظور حمایت از برنامه‌ها و همراهی با سیاست‌های دولت مردمی آیت‌الله رئیسی در جهت رفع مشکلات ملی و استانی از آحاد مردم شریف، مؤمن و متدین استان سمنان دعوت می‌کنیم با حضور گرم خود در برنامه‌های سفر ریاست محترم جمهوری به استان بار دیگر پیوند عمیق و ناگسستنی خود را با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به نمایش بگذارند.

کد خبر 6081307

دیگر خبرها

  • استقبال باشکوه مردم سمنان از رییس دولت سیزدهم
  • ارتش دژی استوار در برابر هرگونه تجاوز و تهدید و نمادی از وحدت و انسجام ملی
  • سند براندازی نبود، کتاب هانتینگتون بود!
  • مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز برگزار شد
  • توضیحات علوی‌تبار درباره ادعای رئیسی در خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی/سند براندازی نبود، کتاب هانتینگتون بود!
  • ایران به محور مقاومت و مبارزه با اسراییل تبدیل شده است
  • ایران به محور مقاومت و مبارزه با اسرائیل تبدیل شده است
  • ببینید | روایت رفیق دوست از درخواست موشکی ایران از سوریه و لیبی؛ نقش آیت‌الله هاشمی چه بود؟
  • نیروهای مسلح محبوب‌ترین قشر در بین مردم هستند
  • رهبر انقلاب با قدرت و حکمت امروز در حال اداره کشور است