Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@19:15:17 GMT

احساس تنهایی سخت‌ترین امتحان الهی است

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۹۴۶۷۷

احساس تنهایی سخت‌ترین امتحان الهی است

خبرگزاری شبستان: حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه خداوند هیچ کس را به میزان توانایی او تکلیف نمی‌دهد، گفت: با وجود مهربانی خدا احساس تنهایی کاذب است؛ ما در دنیای بسیار منظمی زندگی می‌کنیم که اگر مهربانی خدا را فراموش کنیم نابود می شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه در مراسم شب‌های ماه مبارک رمضان که در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد، گفت: آنچه سبب می‌شود مهربانی خدا را در نظر نگرفته و دچار تردید و حتی یاس شویم احساس تنهایی در تصمیم‌گیری و شرایط انتخاب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با اینکه خداوند انسان را در انتخاب آزاد گذاشته است اما شرایط انتخاب با توجه به علاقه‌های مختلف در عین حال که بهشت و غیب الهی نیز پنهان است کار ساده‌ای نیست، از این شرایط ابلیس هم سوء‌استفاده می‌کند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه شرایط برای انسان به گونه‌ای طراحی شده است که امتحان دهد، عنوان کرد: خداوند در بهشت انسان را آزاد گذاشت اما او در حالیکه مهربانی خدا را فراموش کرده بود با وسوسه ابلیس احساس تنهایی کرده و درباره منافع خود به فکر فرو رفته و طلب جاودانگی بهشت را کرد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه احساس تنهایی سخت‌ترین امتحان الهی است به گونه‌ای که حتی انبیاء الهی درباره آن کم می‌آورند؛ اظهار داشت: خداوند چنان بندگان خود را دوست دارد که هرچه به کسی عمر بدهد او را بیشتر دوست می‌دارد، چگونه ما مهربانی خدا را فراموش می‌کنیم.

وی با طرح این سوال که چرا دل ما به مهربانی خدا گرم نشده به آن تکیه نمی‌کنیم و برعکس مهربانی او را فراموش می‌کنیم، ابراز کرد: یکی از دلایل آن نگرانی برای آینده است، وقتی ما در شرایط امتحان قرار می‌گیریم برای ارزش‌گذاری به کار و عمل ما، خداوند مقداری ما را تنها می‌گذارد، شیطان از این فرصت سوءاستفاده کرده و ما را نگران آینده و عدم توجه الهی می‌کند.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: کسی که همواره نگران و مضطرب آینده باشد دچار قساوت قلب می‌شود، ما در شرایطی قرار می‌گیریم که به علت امتحان الهی احساس تنهایی می‌کنیم از این احساس کارمان به جایی می‌رسد که فکر می‌کنیم خداوند ما را دوست ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه متاسفانه ما به خدا ایمان داریم اما خدای نامهربان؛ گفت: اگر به خدای مهربان ایمان داشتیم بدون نگرانی و استرس برای آینده به وظیفه خود عمل می‌کردیم؛ انسان در کارها نیاز به تدبیر دارد اما تعیین کننده نیست چراکه حل‌کننده مشکلات خداوند است.

وی با بیان اینکه سبک زندگی ما اشتباه است، اظهار داشت: خداوند همواره حامی و هدایت‌گر بنده خود است اما امروز سبک زندگی و نحوه معیشت ما اجازه نمی‌دهد که معنویت میدان‌دار اصلی باشد.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: سبک زندگی امروزی بر مبنای سرمایه‌داری برای جامعه‌ای پر از گرگ است، در حالیکه در جامعه‌ای که ولی خدا بر آن حاکم باشد شخص کار و تلاش می‌کند هرجا دچار خسارت شد ولی خدا شکست او را جبران می‌کند، در این نوع سبک زندگی هر کس به وظیفه خود عمل کرده و نتیجه را به خدا وامی‌گذارد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه  خداوند هیچ کس را به میزان توانایی او تکلیف نمی‌دهد، گفت: با وجود مهربانی خدا احساس تنهایی کاذب است؛ ما در دنیای بسیار منظمی زندگی می‌کنیم که اگر مهربانی خدا را فراموش کنیم نابود خواهیم شد.

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان دولت ماه مبارک رمضان خبرگزاری شبستان برجام مجلس آمریکا فلسطین سبک زندگی اسلامی رمضان مهربانی دست های مهربانی پیامبر مهربانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۹۴۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«امتحان نهایی» از قاب شبکه دو سیما

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، این مستندروایتی دانشجویی از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ و حمایت‌های دانشجویان در سراسر دانشگاه‌های ایالات متحده از فلسطین است، هر چند مسئولان دانشگاه‌ها انتقاد از رژیم صهیونیستی را به بهانه یهودی ستیزی خاموش می‌کنند، اما دانشجویان بعد از هفتم اکتبر نشان دادند کدام سمت تاریخ ایستاده اند.

مستند «امتحان نهایی» که در گروه مستند مرکز بسیج صدا و سیما به تهیه کنندگی و کارگردانی لقمان یدالهی تولید شده است، ساعت ۱۰:۴۵پخش می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • معلمی سنگین‌ترین مسوولیت عالم است
  • اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید بخوانید
  • توزیع مهربانی در نانوایی | ببینید
  • «امتحان نهایی» از قاب شبکه دو سیما
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدانِ گفت‌وگو بودند/ احساس مسئولیت مسلمانان، نسبت به تمام بشریت
  • عرضه «صفات الهی» در کتابفروشی‌ها
  • کاهش رشد نقدینگی به تنهایی موجب مهار تورم نخواهد شد
  • یاس و ناامیدی موجب از هم پاشیدگی بنیان خانواده می شود
  • حج آغاز راهی طولانی برای گسترش معنویت در جامعه است
  • سیاست ارزی غلط دلیل احساس نشدن درآمدهای سرشار نفتی و رشد اقتصادی در زندگی مردم