Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-23@21:25:30 GMT

افزایش قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۹۴۷۰۰

افزایش قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه

به گزارش پارس نیوز، 

بهای معاملات آتی نفت برنت 17 سنت یا ۰.۲ درصد نسبت به قیمت نهایی روز دوشنبه افزایش یافت و به ۷۹.۳۹ دلار در هر بشکه رسید. نفت برنت هفته گذشته برای نخستین بار از نوامبر سال 2014 به بالای 80 دلار در هر بشکه صعود کرده بود.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 23 سنت یا ۰.۳ درصد افزایش، به ۷۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴۷ دلار در هر بشکه رسید.

به گفته تونی نونان، مدیر ریسک نفت در شرکت میتسوبیشی، ذخایر نفت محدود شده و آمریکا احتمالا تحریم‌ها علیه ونزوئلا را تشدید خواهد کرد که اوضاع این کشور را وخیم‌تر کرده و باعث تداوم کاهش تولید ونزوئلا می‌شود. این مساله به همراه انتظارات برای تولید کمتر ایران در نتیجه فشار آمریکا بر متحدانش برای کاهش واردات‌شان از این کشور، ممکن است باعث شود قیمت نفت به بالای 80 دلار در هر بشکه صعود کند و از این محدوده نیز فراتر رود.

انتخاب مجدد نیکولاس مادورو به ریاست‌ جمهوری ونزوئلا روز دوشنبه محکومیت بین‌المللی گسترده‌ای را به دنبال داشت. آمریکا در صدد اعمال تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلاست که تولیدش در حال حاضر به دلیل بحران اقتصادی وخیم به پایین‌ترین میزان در چند دهه گذشته سقوط کرده است.

به گفته استفان اینس، مدیر معاملات آسیا اقیانوسیه شرکت OANDA، وخامت اوضاع اقتصادی، توان ونزوئلا برای صادرات و کسب درآمدهای نفتی را فلج می‌کند. نگرانی‌ها نسبت به بازگشت مجدد تحریم‌های آمریکا علیه ایران که سومین صادرکننده بزرگ عضو اوپک است در هفته‌های اخیر به بالا رفتن قیمت‌های نفت کمک کرده است.

در این بین، توافق اخیر واشنگتن و پکن که از نگرانی‌ها نسبت به جنگ تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان کاست، باعث تقویت قیمت‌ها شد.

با این حال تولید رو به رشد نفت شیل آمریکا ممکن است روند رشد قیمت‌ها را محدود کرده و اختلاف قیمت میان وست تگزاس اینترمدیت و برنت را افزایش دهد.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: دلار نفت ونزوئلا ایران قیمت نفت اقیانوسیه اوپک واشنگتن پکن جنگ اقتصاد جهان رشد نفت قیمت پارس تحریم پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۹۴۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار و یورو امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت هر اسکناس دلار در معاملات امروز (سه‌شنبه) مرکز مبادله ارز و طلای ایران با افزایش ۱۸۱ تومانی به ۴۳ هزار و ۸۹۶ تومان و نرخ یورو با افزایش ۲۰۰ تومانی به ۴۶ هزار و ۷۳۶ تومان رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی، هر اسکناس دلار امروز (سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت) در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با ۱۸۱ تومان افزایش نسبت به روز گذشته، ۴۳ هزار و ۸۹۶ تومان داد و ستد شد.

قیمت حواله دلار آمریکا نیز با ۱۷۱ تومان افزایش نسبت به روز کاری قبل، ۴۰ هزار و ۹۷۶ تومان معامله شد.

قیمت هر اسکناس یورو با افزایش ۲۰۰ تومانی به ۴۶ هزار و ۷۳۶ تومان و حواله آن با افزایش ۱۹۹ تومانی نسبت به دیروز، ۴۳ هزار و ۶۲۸ تومان قیمت خورد.

اسکناس درهم امارات نیز در روز جاری ۱۱ هزار و ۹۵۲ تومان و حواله درهم ۱۱ هزار و ۱۵۷ تومان معامله شد که نسبت به روز گذشته ۴۶ تومان افزایش داشته است.

دیگر خبرها

  • قیمت دلار و یورو امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت نفت در بودجه چند دلار است؟
  • قیمت نفت نزولی شد
  • قیمت نفت کاهش یافت
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳ |برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • خیز قیمت جهانی نفت پس از حمله بچه‌گانه رژیم صهیونیستی به اصفهان