Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-04@11:20:09 GMT

توتال «قبرس» را جایگزین ایران کرد

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۹۴۸۰۰

توتال «قبرس» را جایگزین ایران کرد

شرکت توتال فرانسه چند روز پس از اعلام خروج احتمالی خود از ایران به دلیل تحریم های آمریکا گفته، به دنبال گسترش فعالیت های اکتشاف گاز خود در نزدیکی سواحل جنوبی قبرس و گرفتن یک مجوز حفاری اکتشافی دیگر است.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از اسوشیتد پرس، استفان میچل، مدیر بخش اکتشافات خاورمیانه شرکت توتال گفت، این شرکت برای دریافت مجوز اکتشاف منابع هیدروکربنی در بلوک ۸ که منطقه‌ای در جنوب جزیره قبرس است درخواست ارائه داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
پیش از این شرکت انی ایتالیا هم برای انجام حفاری‌های اکتشافی در این منطقه مجوز گرفته بود.

توتال ر. عملیات اکتشاف نفت و گاز در دو منطقه دیگر فراساحلی قبرس نیز با شرکت انی همکاری دارد. وزیر انرژی بخش یونانی نشین قبرس درخواست جدید توتال را یک «تحول مهم» توصیف کرده که جای پای اکتشافات این شرکت فرانسوی در سواحل قبرس را گسترش می‌دهد.

دولت ترکیه مخالف اکتشاف یکجانبه گاز توسط دولت بخش یونانی قبرس است و گفته این اقدام موجب تعرض به حقوق بخش ترک نشین قبرس بر منابع طبیعی منطقه می‌شود.

اقدام توتال تنها چند روز پس از ان صورت می‌گیرد که این شرکت انرژی فرانسوی اعلام کرد، اگر نتواند از دولت آمریکا معافیت بگیرد، به دلیل تحریم‌های جدید واشنگتن علیه تهران مجبور است از قرارداد چند میلیارد دلاری خود برای توسعه میدان گازی پارس جنوبی کنار بکشد. این شرکت گفته نمی‌تواند از پس تبعات تحریم‌های آمریکا از جمله محرومیت از تامین مالی بانک‌های آمریکایی بر آید. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003QkJ

منبع: فردا

کلیدواژه: توتال قبرس تحریم های آمریکا اکتشاف گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۹۴۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سد مخزنی دویرج سرریز شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای ایلام از سرریز شدن سد مخزنی دویرج خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان ایلام، صادق علیمرادی اظهار کرد: سامانه بارشی از روز دوشنبه شب آغاز و تا صبح امروز جمعه در استان ادامه داشت که در حوضه آبریز سد دویرج به خصوص در شهرستان آبدانان، این سد مخزنی عصر روز پنجشنبه سرریز شد.

وی افزود: سد مخزنی دویرج با حجم مخزن ۲۰۵ میلیون متر مکعب در شهرستان دهلران به منظور تأمین آب کشاورزی و صنعت شهرستان، و مهار سیلاب‌های رودخانه دویرج احداث شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای ایلامگفت: با توجه به شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» آمادگی این شرکت را برای کشت تابستانه در اراضی پایین دست سد دویرج در راستای تحقق شعار سال اعلام کردیم.

کد خبر 750318

دیگر خبرها

  • تولید محتوا با هوش مصنوعی جایگزین تولید محتوای انسانی شده است؟
  • اراضی رودخانه‌های استان یزد رفع تصرف شدند
  • پیروزی تیم فوتسال در مسابقات شرکت‌های تابعه منطقه پنج صنعت نفت
  • کاهش حجم آب سد طالقان علت کاهش حق آبه قزوین
  • سد مخزنی دویرج سرریز شد
  • قرارداد میلیاردی اتحادیه اروپا با لبنان برای مهار مهاجران
  • اکتشاف ۴ ماده معدنی ارزشمند در خوسف
  • ارتقای شاخص‌های ایمنی صادرات در شرکت پایانه‌های نفتی ایران
  • قاضی تبریزی از برترین‌های کشور در صدور حکم مجازات جایگزین حبس
  • انتصاب در ساترا/ کریمان جایگزین حسام‌پور شد