Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@01:25:43 GMT

برگزاری «سنجش هوش» برای داوطلبان مدارس سمپاد

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۹۵۲۰۵

برگزاری «سنجش هوش» برای داوطلبان مدارس سمپاد

وزیر آموزش و پرورش آموزش و پرورش با بیان اینکه برای مدارس استعدادهای درخشان نگرانی‌هایی پس از حذف آزمون‌های استعدادهای درخشان ایجاد شد گفت: برای مهر ۹۷ صرفا یک سنجش هوش و استعداد را از بین داوطلبانی که شرایط اعلامی دارند، گرفته می‌شود بنابراین افرادی که از حد قابل قبولی از استعداد برخوردارند برای پایه هفتم مدارس سمپاد دعوت می‌شوند این در حالیست که نیازی به کتاب تستی و آزمون نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، سید محمد بطحایی در حاشیه آیین رونمایی از برنامه نظام سنجش شایستگی‌های حرفه‌ای مدیران مدارس که در اردوگاه باهنر برگزار شد درباره نحوه ورود به مدارس سمپاد گفت: باید به سمتی برویم که اختلالاتی چون "اضطراب" را در مدارس کاهش دهیم. آموزش و پرورش کماکان مصر به حذف آزمون‌هایی است که به عناوین مختلف در دوره ابتدایی در حال برگزاری است.

وی افزود: فشارهایی که به بچه‌ها وارد می‌شود از سطح توانشان خارج شده است. باید تلاش کنیم این آفت را رفع کنیم. کماکان مصر به حذف آزمون‌هاییم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برای مدارس استعدادهای درخشان نگرانی‌هایی وجود داشت از جمله اینکه مبادا آنها که هوش برتر دارند در خلال این تصمیم دچار آفت شده و به فراموشی سپرده شوند گفت: برای مهر ۹۷ صرفا یک سنجش هوش و استعداد را از بین داوطلبانی که شرایط اعلامی را دارند گرفته می‌شود، بنابراین نیازی به کتاب تستی و آزمون نیست.

بطحایی ادامه داد: بر این اساس افرادی که از حد قابل قبولی از استعداد برخوردارند برای پایه هفتم مدارس سمپاد دعوت می‌شوند.


وی با اشاره به اینکه برای سال‌های آینده نحوه ورود پس از بررسی در شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی آموزش و پرورش به موقع اطلاع رسانی خواهد شد عنوان کرد: سنجش هوش و استعداد برای مهر امسال صرفا متکی بر هوش و استعداد خواهد بود که روشها در حال طراحی است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه خانواده‌ها فرزندشان را فعلا در هر مدرسه‌ای که می‌خواهند ثبت نام کنند چون صرفا بر اساس هوش انتخاب خواهیم کرد اظهار کرد: خانواده‌ها نگران نباشند زیرا هر دانش‌آموزی که در پایه هفتم سمپاد پذیرفته شد هر کجا ثبت نام کرده بود منتقل می‌شود.

ادامه دارد

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام حذف آزمون استعدادهای درخشان سید محمد بطحایی مدارس سمپاد وزير آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۹۵۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان سنجش آموزش کشور از وزارت علوم جدا می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، دکتر عبدالرسول پورعباس در همایش ملی تبیین ابعاد اجرایی حفاظتی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ گفت: سازمان سنجش آموزش کشور پس از برگزاری نوبت نخست آزمون سراسری ۱۴۰۳ (که روز‌های هفتم و هشتم اردیبهشت برگزار می‌شود)، رسماً از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جدا و به نهاد ریاست جمهوری ملحق خواهد شد.

به گفته رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، ابلاغ جدید این سازمان با مأموریت جدید، بعد از برگزاری آزمون نوبت اول آزمون سراسری اعلام می‌شود.

دیگر خبرها

  • آزمون استخدامی آموزگاری با جدیدترین یافته‌های علمی و پژوهشی
  • ورود بیش از ۳۸۰۰ معلم به مدارس ابتدایی در استان
  • نتایج آزمون استخدامی آموزگاری تا فردا اعلام می‌شود
  • اساسنامه سازمان ملی سنجش پس از نوبت اول کنکور ابلاغ می‌شود
  • سازمان سنجش آموزش کشور از وزارت علوم جدا می‌شود
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزگاری تا آخر فروردین
  • اساسنامه سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور پس از نوبت اول کنکور سراسری ابلاغ می‌شود
  • آخرین جزئیات آزمون استخدامی آموزگاری آموزش و پرورش ۱۴۰۳ + لینک سایت گزینش و مدارک
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد