Web Analytics Made Easy - Statcounter

زندگی > سلامت - همشهری آنلاین:
محققان پی بردند اندازه دور کمر بزرگ‌تر با ریسک بالای کمبود ویتامین D مرتبط است.

به گزارش خبرنگار مهر، محققان دانشگاه لیدن هلند در گزارشی عنوان می‌کنند که میزان ویتامین D در افراد دارای میزان بالا چربی دور کمر پایین‌تر است. از این رو محققان تاکید می‌کنند افراد دارای دور کمر بزرگ‌تر باید به طور مرتب میزان ویتامین D بدن‌شان را کنترل نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مطالعه، محققان به سرپرستی «راچیدا رفیق»، به بررسی این موضوع پرداختند که چگونه میزان چربی کل بدن و چربی دورشکمی در شرکت‌کنندگان با میزان ویتامین D‌شان مرتبط است.

محققان بعد از تطبیق شماری از فاکتورهای تاثیرگذار نظیر بیماری مزمن و میزان فعالیت فیزیکی دریافتند میزان هر دو چربی کل بدن و چربی شکمی با میزان پایین‌تر ویتامین D در زنان مرتبط است اگرچه تاثیر چربی شکمی به مراتب بیشتر است.

اما در مردان، چربی دورشکمی و چربی کبدی با میزان پایین‌تر ویتامین D مرتبط هستند.

در همه موارد محققان دریافتند هر چقدر میزان چربی دور شکمی بیشتر باشد میزان ویتامین D کمتر خواهد بود.

محققان برای یافتن علت رابطه بین این دو به تحقیقات و مطالعات بیشتری نیاز دارند.

در همین زمینه: خودتان را برای جذب ویتامین D در معرض آفتاب قرار ندهید هشدار نسبت به کمبود ویتامین دی در ایرانی‌ها مصرف دوز بالای ویتامین D خطر تصلب شریان را کاهش می‌دهد ۱۰ روش ارزان برای دریافت ویتامین دی بیشتر غنی‌سازی آرد گندم | راهکار بهینه مقابله با کمبود ویتامین D آنچه در مورد ویتامینD باید بدانید ‌ کمبود ویتامین D؛ از افسردگی تا سرطان پروستات ترکیب ویتامین D و خواب خوب به کنترل درد کمک می‌کند سطح ویتامین D مادر عامل پیشگیری از اوتیسم در کودک

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۹۵۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه می‌توان قهوه نوشید و بی‌خواب نشد؟

ایتنا - نوشیدن قهوه برای بسیاری از مردم یک روتین روزانه است اما مطالعات نشان می‌دهند حتی مقادیر کمی از قهوه می‌تواند باعث اضطراب و تپش قلب و بی‌خوابی شود. اما چگونه می‌توان جلوی این عوارض را گرفت؟
کارشناسان می گویند واکنش های متفاوت افراد به قهوه ریشه در DNA آنها دارد. کافئین می‌تواند  بسته به سرعت متابولیسم آن در کبد بین ۱.۵ تا ۹ ساعت در بدن باقی بماند.

دانشمندان دریافته‌اند ژنی به نام CYP1A2 در کنترل سرعت متابولیسم کافئین در کبد نقش دارد. برخی مطالعات نشان می‌دهد افرادی که این ژن را ندارند، ممکن است پس از نوشیدن قهوه دچار افزایش فشار خون شوند.

کافئین با تغییر جریان برخی ترکیبات شیمیایی به مغز باعث بیدار ماندن می شود. برای خوابیدن، بدن ماده ای به نام آدنوزین تولید می کند که باعث خواب آلودگی می شود.

کافئین از جذب آدنوزین در مغز جلوگیری می‌کند و همین امر موجب بیخوابی می‌گردد.

برای مقابله با اثرات ناخواسته کافئین، دانشمندان توصیه می کنند به ازای هر فنجان قهوه، حدود یک لیوان آب بنوشید.

همچنین انجام ۲۰ دقیقه ورزش سریع مانند دویدن یا دوچرخه‌سواری می‌تواند اضطراب را کاهش دهد، احتمالا به این دلیل که ورزش، متابولیسم کافئین در بدن را سرعت می بخشد.

دیگر خبرها

  • مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می دهند
  • این اسید لاغرتان می‌کند
  • ۸ نشانه ظریف که نشان می‌دهد دوست‌تان پشت سر شما صحبت می‌کند!
  • نشانه‌های کمبود ویتامین K
  • چگونه می‌توان قهوه نوشید و بی‌خواب نشد؟
  • روشی که طول عمر شما را بیشتر می‌کند
  • کمبود این ویتامین سبب یبوست می‌شود
  • سبزیجات سرشار از پروتئین را بشناسید
  • این ویتامین‌ها اضطراب را کاهش می‌دهد
  • ورزش ممکن است پیری را معکوس کند