Web Analytics Made Easy - Statcounter

رشت - ایرنا - رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: سه میلیون و 60 هزار ورزشکار به صورت سازمان یافته در کشور فعالیت دارند.

غلامرضا نوروزی روز سه شنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا در رشت اظهار کرد: این تعداد ورزشکار مربوط به پایان سال 96 است که یک رکورد محسوب می شود ، البته تعداد افرادی که در ایران به ورزش مشغولند به طور حتم بیش از این رقم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی که برای انتخابات ریاست هیات پزشکی ورزشی گیلان به رشت سفر کرده ، در ادامه افزود: گیلان با داشتن حدود 140 هزار ورزشکار سازمان یافته یکی از استان های برتر در این زمینه محسوب می شود.
وی ادامه داد: فدراسیون پزشکی ورزشی که از سال 69 فعالیت خود را آغاز کرده، به عنوان تنها فدراسیونی است که بودجه نمی گیرد و خودکفاست چون درآمد این فدراسیون از محل صدور کارت های بیمه ورزشی تامین می شود.
وی در ادامه با اشاره به فعالیت های مهم این فدراسیون در سال جاری بیان کرد: ساخت یک کلینیک پزشکی مجهز را در تهران آغاز کرده و امیدواریم که این کلینیک پزشکی به زودی راه اندازی شود.
رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی اضافه کرد: ما به عنوان دبیر کل مبارزه با دوپینگ نیز فعالیت داریم و یکی از محورهای مهم ما آموزش و تست دوپینگ برای جلوگیری از مصرف مواد نیروزا و دوپینگ است.
نوروزی به برنامه ریزی برای شفاف سازی مالی در همه استان ها نیز اشاره و خاطرنشان کرد: این شفاف سازی در همه استان ها انجام شده که متاسفانه عدم همخوانی فیش های صادره و میزان پول دریافتی را در گیلان شاهد بودیم.
وی گفت: تعدادی از افراد از محمد حق شناس رییس سابق هیات پزشکی ورزشی گیلان سوء استفاده کرده اند که به طور حتم با افراد خاطی برخورد خواهد شد اما وی این مشکل را برعهده گرفت و تمامی مبالغ کسری را به بدنه هیات برگرداند.
رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی به فواید روزه داری نیز اشاره و افزود: روزه گرفتن در دو بخش فواید شگرفی دارد که یکی در بخش معنوی است که در تقویت روحیه دینی نقش موثری دارد.
وی ادامه داد: دومین فایده روزه داری در بخش سلامت جسمانی است چون اکثر بیماری ها بر اثر پرخوری ایجاد می شود و روزه باعث می شود که دستگاه گوارش با استراحت مواجه شود که این امر در سلامت جسمانی نقش موثری دارد.
انتخابات ریاست هیات پزشکی ورزشی گیلان عصر دوشنبه در رشت برگزار شد که سرانجام کیوان اسدپور با کسب 15 رای از 18 آرای ماخوذه به عنوان رئیس جدید این هیات منصوب شد.
7285 /6030

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش پزشكي ورزشي فدراسيون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۹۵۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی پزشکی قانونی به ۲.۱ میلیون پرونده در سال گذشته

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از رسیدگی این سازمان به بیش از ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار پرونده در سال ۱۴۰۲ خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، عباس مسجدی آرانی؛ رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در جلسه امروز (دوشنبه 10 اردیبهشت) شورای عالی قوه قضاییه به ارائه آماری از میزان و نوع پرونده‌های رسیدگی شده در مراکز پزشکی قانونی طی سال گذشته پرداخت و گفت: طی سال 1402 در 450 مرکز پزشکی قانونی سطح کشور، بیش از 2 میلیون و 150 هزار پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت که از این تعداد، 87 درصد مربوط به معاینات بالینی، حدود 7 درصد در زمینه خدمات آزمایشگاهی، نزدیک به 3.5 درصد مربوط به معاینات اجساد و حدود 1.5 درصد در حوزه کمیسیون‌های تخصصی بوده است.

تمام آنچه باید درباره "پزشکی قانونی"، "کالبدگشایی"، "گواهی فوت" و "جواز دفن" بدانید

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معلمان ورزشکار نشاط را به مدارس تزریق می کنند
  • به پرورش ورزشکار المپیکی بی‌توجهی کرده‌اند/ روال برگزاری مجامع انتخاباتی قطع شدنی نیست
  • رشد تعرفه های پزشکی نسبت به قیمت تمام شده خدمات عقب است
  • نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون فوتبال
  • نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون فوتبال درباره سرخابی‌ها
  • بدنسازان زنجان سال گذشته ۵۰ نشان کشوری کسب کردند
  • مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲
  • رسیدگی پزشکی قانونی به ۲.۱ میلیون پرونده در سال گذشته
  • سرپرست فدراسیون دوومیدانی: من و وزارت نظری در مورد انتخابات نداریم/ معتمدی: انتخابات کمیسیون ورزشکاران باطل شد+ فیلم
  • حضور بیش از ۱۲۰۰ نفر ورزشکار در ویژه‌برنامه «ایرانی پهلوان»