Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-28@17:27:33 GMT

رایزنی مرکل و پورشنکو درباره توافق مینسک

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۹۵۹۷۳

رایزنی مرکل و پورشنکو درباره توافق مینسک

یکی از سخنگویان صدراعظم آلمان با اعلام این خبر افزود: «آنگلا مرکل» و «پترو پورشنکو» رئیس جمهوری اوکراین در این تماس تلفنی به بررسی اجرای توافق مینسک پرداختند.

ایران آنلاین /صدراعظم آلمان و رئیس جمهوری اوکراین در جریان یک گفتگوی تلفنی درباره چگونگی اجرای توافق مینسک تبادل نظر کردند.

وی در ادامه افزود: مرکل و پورشنکو بر تعمیق همکاری های دوجانبه در راستای اجرایی شدن توافق مینسک تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که مرکل در جریان سفر اخیر خود به روسیه با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری این کشور نیز در این باره گفتگو و تبادل نظر کرده بود.

پوتین و مرکل در دیدار هفته گذشته خود بر لزوم تداوم انتقال گاز از مسیر اوکراین حتی در صورت تکمیل خط لوله انتقال گاز «نورد استریم 2» که این کشور را دور خواهد زد، تاکید کردند.  / مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۹۵۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اروپا قواعد گمرکی علیه اوکراین را تشدید می‌کند

سفرای اتحادیه اروپا تحت فشار کشاورزان معترض اروپایی درباره مقررات سختگیرانه گمرکی برای برخی کالاهای واردتی از اوکراین به توافق رسیدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه "دی سایت" آلمان، پس از اعتراضات لهستان و فرانسه، سفرای اتحادیه اروپا در مورد قوانین گمرکی جدید برای برخی واردات از اوکراین به توافق رسیدند. به گفته دیپلمات ها، کالاهای کمتری باید معاف از گمرک باشند.

به این ترتیب اکثر کشورهای عضو اتحادیه اروپا تحت فشار کشاورزان خواستار مقررات سختگیرانه گمرکی برای برخی از مواد غذایی از اوکراین هستند.

ریاست دوره ای اتحادیه اروپا در بلژیک اعلام کرد که سفرای کشورهای اتحادیه اروپا بر روی یک مصالحه جدید در مورد الزامات گمرکی برای محصولات کشاورزی اوکراین توافق کردند. به گفته دیپلمات ها، این قانون تصریح می کند که کالاهای کمتری نسبت به آنچه قبلاً برنامه ریزی شده بود، مجاز به فروش بدون عوارض گمرکی به اتحادیه اروپا خواهند بود. از جمله محصولاتی که در این لیست قرار می گیرند شامل تخم مرغ، مرغ، شکر و ذرت است. این تشدید الزامات همچنین نیاز به اکثریت در پارلمان اروپا دارد.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا پیش از این هفته گذشته به یک توافق موقت در این باره دست یافته بودند. بر این اساس به طور خاص، کالاهایی که تحت تأثیر این قوانین قرار می‌گیرند باید فقط تا مقدار معینی مجاز به واردات بدون عوارض گمرکی به اتحادیه اروپا باشند. در صورت تجاوز از این مقدار، مجدداً حقوق گمرکی پرداخت خواهد شد.

توافقی که هفته گذشته بین پارلمان و کشورهای اتحادیه اروپا حاصل شد، تصریح کرد که این میزان بر اساس میانگین واردات در سال‌های 2022 و 2023 خواهد بود. طبق اطلاعات محافل دیپلماتیک، چارچوب مرجع اکنون باید نیمه دوم سال 2021 را نیز شامل شود. به ویژه فرانسه و لهستان خواستار این موضوع شده بودند.

برند لانگه، رئیس کمیته تجارت پارلمان اروپا، از این تصمیم کشورهای اتحادیه اروپا انتقاد کرد. وی گفت: من این را غیرقابل قبول می دانم. وی تاکید کرد: از یک سو، همبستگی تزلزل ناپذیر با اوکراین اعلام می شود، اما وقتی پای ثبات اقتصادی به میان می آید، پیچ ها در حال سفت شدن هستند. لانگ انتقاد کرد: «این اقدام صرفاً مبتنی بر احساس است تا بحث را با کشاورزان در خانه آرام کند. وی افزود: تحمیل بار اضافی بر اوکراینی ها غیرقابل قبول است.

دلیل این بحث ها این است که کشورهای اتحادیه اروپا مدت کوتاهی پس از شروع جنگ روسیه علیه کشور همسایه خود، کالاهای اوکراینی را از عوارض گمرکی معاف کردند. آن ها می خواستند با این اقدام اقتصاد این کشور را تقویت کنند. علاوه بر این در اینجا این ایده مطرح بود که اگر اقتصاد اوکراین بهتر عمل کرد، اتحادیه اروپا باید پول کمک کمتری به این کشور مورد حمله پرداخت می کرد. معافیت گمرکی فعلی اوکراین در تابستان منقضی می شود. اگر تا آن زمان مقررات جدیدی پیدا نشود، این تسهیل تجارت دیگر اعمال نخواهد شد.

کشاورزان لهستانی همسو با دیگر همکاران خود در برخی کشورهای اروپایی برای هفته ها به معافیت گمرکی محصولات اوکراینی اعتراض کرده و با تراکتورهای خود گذرگاه های مرزی را مسدود کرده اند. آنها از آنچه رقابت نامتناسب می دانند انتقاد می کنند. کشاورزان فرانسوی و چک نیز اخیرا خواستار قوانین سختگیرانه گمرکی شده اند.

این مسئله که کاهش تعرفه ها تا چه حد بر بازار اتحادیه اروپا تأثیر می گذارد بحث برانگیز است. جم اوزدمیر، وزیر کشاورزی اداره فدرال آلمان اخیراً گفت که دفاع اوکراین نیز به "شرکت نکردن در تبلیغات پوتین بستگی دارد." مشکل کاهش قیمت غلات به دلیل تحویل اوکراین نیست. اوزدمیر گفت: به سادگی هیچ مدرکی برای این وجود ندارد. هر کسی که این را می گوید، لطفاً آن را با حقایق و اعداد تایید کند.

اوکراین یکی از تولیدکنندگان عمده غلات در جهان است. مردم کشورهای فقیرتر به ویژه به غلات ارزان این کشور اروپای شرقی متکی هستند. به دلیل حمله روسیه به این کشور همسایه اتحادیه اروپا، گندم نمی توانست به طور موقت از طریق دریا از این کشور خارج شود، همانطور که قبلاً چنین بود. در نتیجه قیمت گندم در این مدت به میزان قابل توجهی افزایش یافته بود.

اوکراین| دلیل اصلی حمایت اتحادیه اروپا از کی‌یف

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رشد ۴۰ درصدی مبادلات تجاری ایران و بلاروس در سال ۲۰۲۳
  • اروپا قواعد گمرکی علیه اوکراین را تشدید می‌کند
  • موضع گیری جدید پوتین درباره جنگ با ناتو
  • موضع گیری جدید پوتین درباره جنگ با ناتو | تصمیم روسیه برای حمله به اروپا پس از اوکراین ؛ بی معنی و مرخرف است
  • استقبال امیرعبداللهیان از هنیه در تهران
  • اسماعیل هنیه به ایران سفر می‌کند
  • رئیس دفتر سیاسی حماس به تهران سفر می‌کند
  • رایزنی هنیه با امیرعبداللهیان در تهران
  • رئیس دفتر سیاسی حماس امروز به تهران می آید | دیدار اسماعیل هنیه با امیر عبداللهیان
  • اسماعیل هنیه به تهران سفر می‌کند