Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش قیمت خودروهای کمتر از 45 میلیون تومان باتوجه به رشد نرخ ارز، قابل درک است اما باید هم به سود تولیدکننده و هم مصرف کننده باشد.
رضا علیزاده درخصوص برنامه کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره بررسی موضوع احتکار خودرو توسط ایران خودرو و سایپا افزود: برای بررسی موضوع احتکار خودرو، کمیسیون صنایع مجلس نشستی را ترتیب داده تا این موضوع را به صورت کارشناسانه و دقیق بررسی کند هر چند به نظر نمی رسد موضوع آن گونه که مطرح شده، وجود داشته باشد و یا اساساً بر روی قیمت خودرو تأثیر بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده ورزقان در مجلس ادامه داد: خودروسازان علیرغم وجود محدودیت ها و تحریم های بین المللی، باید برای افزایش کیفیت محصولات خود تلاش کنند که در این زمینه اصلاح ساختار تصمیم گیری، کاهش هزینه ها، کنترل هزینه های تولید و صرفه جویی اقتصادی از جمله اموری است که می تواند به رشد صنعت خودرو در ایران کمک کند.
به گفته علیزاده با توجه به شرایط خاص بازار ایران و عدم توانایی اکثریت جامعه برای استفاده از خودروهای خارجی، باید کیفیت و قیمت تمام شده محصولات داخلی به گونه ای باشد که رضایت مشتریان فراهم شود.
وی گفت: باید بین خودروسازان و مصرف کنندگان توازن را به گونه ای برقرار کنیم که در کنار توجه به موضوع قیمت گذاری با توجه به رشد تورم و افزایش قیمت ارز، کیفیت خودروهای ساخت داخل به شکل قابل قبولی افزایش یابد.
علیزاده در خصوص عزم کمیسیون صنایع و معادن برای بررسی قیمت خودروهای کمتر از 45 میلیون تومان نیز افزود: قصد داریم با توجه به بررسی های تخصصی در زمینه میزان وابستگی خودروهای ساخت داخل به مواد اولیه و یا تولیدکنندگان خارجی، در زمینه قیمت خودروها تصمیم گیری کنیم.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان این مطلب که این نهاد به دنبال همکاری و حمایت از صنعت خودروسازی کشور است، یادآور شد: در زمینه همکاری با این صنعت بزرگ کشور، به دنبال شناسایی کمبودها و نواقص هستیم تا خودروسازان را یاری کرده و زمینه رشد کمی و کیفی فعالیت های آن ها را فراهم کنیم.
علیزاده با بیان این که جلب رضایت مشتریان از طریق افزایش کیفیت و رشد دانش مهندسی در کنار قیمت گذاری عادلانه و صحیح از جمله اهداف مجلس برای این صنعت است، گفت: صنعت خودروسازی به عنوان یک سرمایه در کشور محسوب می شود و سال ها هزینه های فراوانی برای رشد و اعتلای آن صورت گرفته و باید مورد حمایت قرار گیرد.
وی بازار خودرو ایران را، بازاری بکر و با ارزش عنوان کرد و افزود: این بازار به عنوان یک موقعیت عالی برای خودروسازان داخلی محسوب می شود و باید آن ها قدر چنین سرمایه ای را بدانند و برای حضور موفق تر در آن تلاش کنند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خاتمه با اشاره به آینده حضور خودروسازان بین المللی نظیر پژو و سیتروئن در ایران گفت: این شرکت ها، توسط بخش خصوصی کشورهای خود اداره می شوند و چندان تابع نظرات دولت های متبوع خود نیستند و تجربه نشان داده در این شرایط با ایران همکاری مناسبی نخواهند داشت اما اگر سرمایه گذاری آن ها در خودروسازی ادامه یابد، مجلس از آن حمایت خواهد کرد؛ ضمن آن که همواره به خودروسازان توصیه کرده ایم که به دانش و توانمندی خود متکی باشند تا از این طریق چرخه خطوط تولید و حرکت علمی آنان تحت تأثیر هیچ جریان سیاسی و بین المللی قرار نگیرد.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: صنایع و معادن مجلس افزایش قیمت رشد کمیسیون صنایع و معادن خودرو ایران خودرو سایپا قیمت خودرو خودروسازان کاهش هزینه صرفه جویی صنعت ایران جامعه قیمت گذاری تورم صنایع و معادن سرمایه مجلس شورای اسلامی پژو بخش خصوصی دولت سرمایه گذاری پژو خودروسازان پارس سیتروئن پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۹۶۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت فرمان بنز یک میلیون دلاری در ایران

بازدید 8 مرسدس بنز اس ال اس بلک سیریز | Mercedes-Benz SLS-Class خودروی اسپورت قدرتمند این کمپانی آلمانی است. این خودرو با یک پیشرانه 6.3 لیتری V8 و ۶۳۱ اسب‌بخار قدرت و ۶۳۵ نیوتون‌متر گشتاور، صفر تا صد را در 3.6 ثانیه پر می‌کند! این خودرو کمیاب قیمت مشخصی ندارد اما تا بیش از یک میلیون دلار در بازار قیمت گذاری شده است. دست‌کم یک خودروی اس ال اس زرد در ایران وجود دارد که تجربه نشستن پشت آن و بررسی امکاناتش را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • خودروسازان از قیمت گذاری دستوری معاف می شوند؟
  • متکی: نباید در کمیسیون‌ها سرگرم رسیدن به ریاست باشیم
  • متکی: نباید در کمیسیون‌های مجلس دنبال رسیدن به ریاست باشیم
  • احزاب در ایران وارداتی هستند/ اسناد سیاسی و فرهنگی را باید در کشورمان بومی کنیم
  • احزاب در ایران وارداتی هستند و بومی نیستند
  • طرح نماینده مجلس برای FATF، برجام و سند ۲۰۳۰: آنها را بومی کنیم!
  • نماینده مجلس: باید FATF، برجام و سند ۲۰۳۰ را در کشور بومی کنیم!
  • جلالی، نماینده مجلس: باید FATF، برجام و سند 2030 را در کشور بومی کنیم!
  • پشت فرمان بنز یک میلیون دلاری در ایران
  • مدل‌های جدید خودروهای برقی چینی در نمایشگاه بانکوک