Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دولت در خصوص اظهارات خصمانه روز گذشته وزیر خارجه امریکا علیه ایران گفت: توطئه‌های ۴۰ سال گذشته شما همواره با شکست روبه رو شده است و اگر حافظه سردمداران جدید یاری نمی‌کند این مسئله را از کسانی مثل ژنرال آیزن هاور پرس و جو کنید.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران و اصحاب رسانه ضمن تبریک آغاز ماه مبارک رمضان به اظهارات روز گذشته وزیر خارجه ایالات متحده واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: دیروز وزیر خارجه امریکا اظهارات خصمانه‌ای علیه ایران نشان داد و تهدید کرد اگر ایران مطابق اراده امریکا عمل نکند تحریم‌های شدیدی را اعمال خواهد کرد البته بلافاصله موضع رسمی ایران توسط رئیس جمهور کشورمان بیان شد.

نوبخت افزود: قصد ورود به این بحث را ندارم، اما چند سوال ذهن افکار عمومی را در خصوص سخنان وزیر خارجه امریکا به خود جلب می‌کند سوال نخست این که ۴۰ سال قبل که مردم در ایران انقلابی کردند آیا امریکا موافق پیروزی انقلاب مردم با سوال نه شرقی نه غربی بود.

سخنگوی دولت ادامه داد: به سردمداران جدید امریکا توصیه می‌کنم اگر آن روز‌ها را به خاطر ندارند این مسئله را از ژنرال آیزن هاور سوال کنند.

وی افزود: وقتی هواپیما‌ها و هلی کوپتر‌های امریکایی وارد طبس شدند آن هم با برنامه ریزی دقیق آیا اراده امریکایی‌ها بود که هواپیما وهلی کوپتر آن‌ها به یکدیگر برخورد کردند و نظامیان امریکا زنده زنده در صحرای طبس زغال شدند.

نوبخت افزود: وقتی در سال ۶۰ رئیس جمهور، نخست وزیر، رئیس دیوان عالی کشور، نمایندگان مجلس و مردم عادی در عملیات تروریستی منافقین شهید شدند آیا همه عملیات این بود ایران قویتر شود یا به دنبال سقوط نظام ایران بودید؟

سخنگوی دولت با اشاره به حمله ارتش صدام به کشور گفت: زمانی که ارتش صدام با حمایت امریکا و برخی حکام مرتجع منطقه به ایران حمله کرد و با موشک‌های آواکس امریکایی زیرساخت‌های کشور را تخریب می‌کرد قصد این را داشتید بنیه دفاعی ما را قوی‌تر کنید یا از بین ببرید؟

وی ادامه داد: با همه این اتفاقات پاسخ آن‌ها نشان می‌دهد که امریکایی‌ها پس از این که اعلام کردند تحریم‌های فلج کننده علیه ایران به کار می‌برند موضوع تازه‌ای عنوان نکردند آن‌ها با همین روند از سال‌های ۹۰-۹۱ تحریم‌هایی را علیه ایران آغاز و پرونده ما را از آژانس بین المللی به شورای امنیت ملی فرستادند و تحریم‌هایی علیه ایران صادر کردند و تحریم‌های اقتصادی بخش اعظم این تحریم‌ها به حساب می‌رفت الان کل چرخه غنی سازی ما باید مورد پذیرش آن‌ها قرار گیرد.

نوبخت گفت: آیا امروز نیرو‌های مسلح مان نسبت به ۴۰ سال گذشته ضعیف‌تر شده است؟ رنک‌های جهانی اعلام کردند اقتصاد ایران در شرایط فعلی هجدهمین اقتصاد جهان است و ایران از لحاظ اقتصادی در جایگاه هجدهم قرار دارد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: تحریم‌هایی که الان به آن اشاره می‌کنید همه را در گذشته ایران تجربه کرده است امریکایی‌ها تصور می‌کنند با درآوردن دستکش مخملی و دراز کردن دست چدنی به سمت مردم ایران که پشت آن‌ها اسرائیل و منافقین ایستاده اند می‌توانند به مردم ما وعده دمکراسی بدهند زهی خیال باطل که مردم این وعده‌های دروغین را باور کنند.   این خبر تکمیل می شود/

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نوبخت آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۹۶۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را به صورت موقت کاهش داده است.

بنابراین، خزانه داری ایالات متحده اجازه معامله نفت، گاز و الوار با بانک‌های روسیه را صادر کرده است.

 این تصمیم موقت است و تا ۱ نوامبر ۲۰۲۴ معتبر است با این حال، احتمال تمدید آن وجود دارد.

کاهش تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه شامل بانک دولتی توسعه و امور اقتصادی خارجی، شرکت سهامی عام اوتکریتی، شرکت سهامی ساوکومبانک، سبربانک روسیه، بانک وی تی بی سهامی عام، آلفابانک، روسبانک سهامی عام، بانک زنیت، بانک سن پترزبورگ و بانک مرکزی فدراسیون روسیه می‌شود.

وزیر انرژی آمریکا اخیرا اعلام کرد دولت جو بایدن احتمال اعمال تحریم علیه کشور‌هایی که نفت روسیه را در بحبوحه جنگ اوکراین می‌خرند، منتفی ندانسته است، ولی درباره تاثیر این اقدام روی بازار‌های نفت دقت دارد.

پس از تهاجم روسیه به اوکراین، آمریکا همراه با انگلیس و کانادا ممنوعیت‌هایی درباره خرید نفت روسیه اعمال کرده اند، ولی واشنگتن تحریم‌های ثانویه علیه کشور‌هایی وضع نکرده است که نفت مسکو را می‌خرند. این مدل تحریم اقدامی است که آمریکا علیه کشور‌هایی که نفت از ایران می‌خرند، اتخاذ کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • رفع تنش آبی مهمترین مطالبه مردم کهگیلویه از دولت
  • دموکراسی دروغین آمریکا و برخورد‌های دوگانه
  • دموکراسی دروغین آمریکا و برخوردهای دوگانه
  • دویچه‌وله: تحریم‌ها ناکارآمد است اما غرب ناچار است تحریم کند!
  • دموکراسی دروغین امریکا و برخوردهای دوگانه
  • چرا ایران تحریم‌ناپذیر است؟
  • لرستان استانی امن و فعال با مشارکت مردم
  • شکست یک جنبش بزرگ با توطئه‌های رنگارنگ داخلی و خارجی
  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها