Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندارخراسان جنوبی با اشاره به اینکه رکود بازار دلیل قابل قبولی برای توقف فعالیت‌های معدنی نیست، گفت: تعطیلی معادن استان به دلیل رکود بازار و دلایل کوچکدیگر شایسته استان نیست و باید مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی مروج الشریعه شب گذشته 31 اردیبهشت جاری در نشست شورای معادن استان خراسان جنوبی، افزود: استان‌های دیگر بهترین سرمایه‌گذاران را جذب می‌کنند اما در نهبندان، ظرفیت سیلیس قبل از بهره برداری متوقف می شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یک کارخانه بزرگ تولید جام و شیشه در نهبندان خالی است و برنامه ریزی‌ها باید به گونه‌ای باشد که مدیرکل منابع طبیعی خودش به دنبال سرمایه گذار برود .

استاندارخراسان جنوبی اظهار کرد: استان با همکاری و هم‌افزایی همه دستگاه‌ها رشد می‌کند و هر جا کاری انجام شده با همکاری بوده، در استان‌های کوچک و محروم به اندازه کافی معضل وجود دارد و دستگاه‌ها باید نگاه همکاری با یکدیگر داشته باشند .

مروج الشریعه افزود: توقف فعالیت‌های معدن برای یک استان، شاخص خوبی نیست و این توقف صرفا مربوط به شرایط اضطرار و خاص است.

وی اظهار کرد: توقف معادن به دلیل رکود بازار و مسائلی از این دست در خراسان جنوبی مناسب نیست، بلکه باید بررسی شود که به چه شکل می توان مشکل سرمایه گذار را رفع کرد .

2.6 میلیارد تن ذخیره قطعی معدنی کشف شده در خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: 2.6 میلیارد تن ذخیره قطعی معدنی کشف شده یا در حال اکتشاف تکمیلی در استان هنوز نتوانسته نقش موتور محرکه توسعه استان را که بالاترین مزیت آن معدن است به دست گیرد .

وی، خواهان این شد که مشکلات سرمایه گذاران معدنی در ستاد تسهیل بررسی شود و در ارائه امکانات، معادن و صنایع معدنی در اولویت باشند .

مروج الشریعه گفت: در نهبندان که محروم‌ترین نقطه و از لحاظ ظرفیت‌های معدنی زرخیزترین نقطه استان است، رای به تعطیلی چند واحد معدنی داده شد و این نشان می‌دهد که برنامه ریزی در این بخش مناسب نیست .

وی یادآور شد: مردم و مسئولان باید احساس کنند که این موتور محرکه توسعه خراسان جنوبی که بخش معدن است با همه وجود در حال فعالیت است .

استاندار خراسان جنوبی گفت: اگر سرمایه گذار با قد و قامتی وارد استان نشود و سرمایه گذار با بی مهری مواجه شود، خام فروشی و استخراج ادامه پیدا کرده و بیغوله‌های باقی مانده آن نصیب منابع طبیعی خواهد شد .

وی اضافه کرد: کسی که امروز معدن دستش باشد به بهانه‌های واهی آن را تعطیل نمی کند و اگر فردی چنین کاری کرد سرمایه گذار مناسبی نیست .

مروج الشریعه گفت: وقتی سرمایه گذار با مشکل منابع طبیعی مواجه می شود، مسئولان اداره کل منابع طبیعی با بهره‌گیری از قانون و با نگاه رفع مشکل، کمیته تعاملی خود را گسترش دهند .

وی تصریح کرد: گونه های گیاهی نادر و باارزش برای استان مهم است، اما با مشارکت سرمایه‌گذار عرصه‌ها را شناسایی و گسترش دهید تا سرمایه‌گذار به یک محیط بان تبدیل شود .

استاندار خراسان جنوبی یادآورشد: از سرمایه‌گذار خواسته شود اگر عرصه‌ای تخریب شود به جای آن در بخش دیگری جایگزین شود و با همکاری سرمایه‌گذار بخش خصوصی را وادار کنید که در تولید عرصه فضای سبز مشارکت کند .


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام معدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۹۶۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: حیدر فتح‌زاده در نشستی با معاونان شورای نظام فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار کرد:  بخش اعظمی از سهم ارزش افزوده استان مربوط به بخش معدن بوده و بر اساس آمارگیری سال گذشته حدود ۱۳.۷ درصد سهم ارزش افزوده معدن کل کشور در آذربایجان شرقی است.

وی اضافه کرد: حدود ۱۸ هزار و ۱۷۳ میلیارد تومان در بخش معدن استان سرمایه گذاری شده و میزان اشتغال این بخش هفت هزار و ۸۲۷ نفر است.

وی وضعیت نرخ مشارکت و نرخ بیکاری استان را مطلوب دانست و افزود: ۴۲ درصد ارزش افزوده استان مربوط به صنعت و معدن، ۹ درصد در بخش کشاورزی و مابقی ارزش افزوده استان در بخش خدمات است.

فتح زاده افزود: اصلی‌ترین قابلیت فراروی توسعه استان، تعدد و توانمندی بخش خصوصی استان است که توانسته بخش اعظم فرصت‌ها و منابع توسعه در استان از جمله اراضی حاصلخیز، معادن، بازار خدمات، مرز و ... را در مسیر فرآوری و مولدسازی قرار دهد و با هدایت سرمایه‌گذاری‌های گسترده و ایجاد کارگاه‌ها و کارخانه‌های متنوع، بستر مطلوبی برای ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی فراهم سازند.

وی گفت: بر اساس آخرین برآوردهای مرکز آمار ایران این استان با ۴ میلیون و ۷۵ هزار نفر جمعیت دارای ۲۳ شهرستان، ۷۲ شهر، ۱۴۲ دهستان و ۵۲ بخش است. تبریز به عنوان پرجمعیت ترین شهر آذربایجان شرقی، ۴۱ درصد جمعیت استان را به خود اختصاص داده است.

فتح‌زاده تصریح کرد: آذربایجان شرقی ۲۳۵ کیلومتر مرز مشترک با کشورهای آذربایجان و ارمنستان دارد و سهم ارزش افزوده این استان از کل کشور ۳.۶ درصد است.

دیگر خبرها

  • تشکیل شرکتهای واسطه برای جذب سرمایه خارجی قانونی شد
  • سرمایه‌گذاری ۹۷۹ میلیارد تومانی‌ در صنعت برق خراسان جنوبی
  • سرمایه‌گذار معروف: هوش مصنوعی راهی برای کلاهبرداری است
  • تعیین تکلیف سایت جدید پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه در گام‌ نهایی
  • تابلوی بورس، تابلوی رکود
  • تشریح دستاوردهای خراسان جنوبی از نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • پیش‌بینی جدید مشاوران املاک از قیمت مسکن در ماه‌های آینده/ الان خانه بخریم یا نخریم؟
  • نرخ رهن بازار مسکن؛ رهن کامل یک واحد نوساز با ۵۰۰ میلیون تومان
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • یکپارچه‌سازی ۶۵ هزار هکتار زمین کشاورزی به سرمایه‌گذار چینی واگذار شد