Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-عضو شورای شهر گفت: 388 نقطه برای حضور سفیدبالک‌ها شناسایی شده و بعضی نقاط نظیر مناطق 6، 11 و 12 به دلیل تراکم گیاهان مطلوب برای رشد و تکثیر این‌ گونه، به عنوان کانون شیوع و تراکم سفیدبالک شناخته شده‌اند. حل این معضل شهری بی‌تردید مستلزم عزم جدی و همه‌جانبه خواهد بود.زهراصدراعظم نوری (عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش) در جریان شصت و پنجمین جلسه شورا با اشاره به شروع فصل گرما به موضوع مبارزه با سفیدبالک‌ها در محدوده سفارت‌خانه‌ها اشاره کرد و گفت: چند سال است که با نزدیک شدن به فصول گرم سال؛ شهر تهران میزبان میهمان ناخوانده‌ای است به نام سفیدبالک یا عسلک گلخانه که مشکلات زیادی را با خود به همراه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این آفت که عموما در فصل زمستان روی خاک یا درختان به شکل غیرفعال قرار دارد با افزایش درجه حرارت به صورت یک بحران گریبان برخی از نقاط شهر را می‌گیرد. در این میان 388 نقطه شناسایی شده و بعضی نقاط نظیر مناطق 6، 11 و 12 به دلیل تراکم گیاهان مطلوب برای رشد و تکثیر این‌ گونه، به عنوان کانون شیوع و تراکم سفیدبالک شناخته شده‌اند. هرچند مطالعات و تحقیقات گسترده‌ای به این منظور انجام شده است ولیکن حل این معضل شهری بی‌تردید مستلزم عزم جدی و همه‌جانبه خواهد بود.

رییس کمیسیون سلامت، خدمات  محیط زیست شورای شهر افزود: سال گذشته شهرداری تهران با محوریت سازمان بوستان‌ها و فضای سبز با اتخاذ تدابیر 8 گانه مدیریتی در حوزه‌های قانونی، زراعی، فیزیکی، مکانیکی، اکولوژیکی، بیولوژیکی، شیمیایی و درنهایت فرهنگی در شهر تهران به ویژه در کانون‌های بحرانی سه منطقه صدرالذکر گام‌های موثری برای این منظور برداشته است.

وی ادامه داد: به دلیل مرکزیت این مناطق بسیاری از مراکز اداری، تجاری، سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی در این محدوده قرار دارند و بعضا فضای سبز قابل توجهی را به خود اختصاص داده‌اند که سازمان بوستان‌ها به عنوان متولی مبارزه با سفیدبالک‌ها رأسا اقدام به دریافت مجوزهای قانونی جهت ورود به این مراکز و بررسی و صدور دستورالعمل می‌نماید. در این میان به منظور ورود به برخی از مراکز نظیر سفارتخانه‌ها، کنسولگری‌ها و کارگزاری‌های کشورهای خارجی، ساز و کار قانونی موثری وجود ندارد.

صدراعظم نوری با بیان اینکه نادیده گرفتن این مراکز به دلیل اختصاص سطح قابل توجهی از فضای سبز به خود، قابل چشم‌پوشی نبوده و عملا اقدام هماهنگ مبارزه با آفت را دچار چالش می‌کند، خاطرنشان کرد: از این رو در جهت انجام مدیریت هدفمند و فراگیر با تمرکز بر کلیه نقاط بحرانی شناسایی شده، از اداره کل روابط عمومی امور بین‌الملل شهرداری تهران انتظار می‌رود جهت هماهنگی و دریافت مجوز ورود، بررسی و صدور دستورالعمل و نظارت بر روند مبارزه با سفیدبالک، به باغ سفارت از طریق مجرای وزارت امور خارجه و نهادهای ذیربط اقدام نماید.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: شورای شهر تهران اخبار مهم اخبار روز جدیدترین اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۹۶۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهار محور در استان مسدود است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، محمدعلی ملک زاده با حضور در استودیو خبر ۲۰ یزد گفت: برق مروست و خاتم صبح امروز به دلیل رعد و برق با قطعی مواجه شد که این مشکل خاتمه یافت، اما عصر نیز محمدآباد با این مشکل مواجه شد که عملیات برای برطرف کردن آن ادامه دارد.

وی افزود: بارش باران و آبگرفتگی سبب بسته شدن محور‌های چوپانان، دربید، هامانه و کنجکوه شده است.

مدیرکل مدیریت بحران با اشاره به آماده باش دستگاه‌های خدمات رسان از ۲ روز پیش اظهار داشت: ۱۵۰ اکیپ در شهر یزد در حالت آماده باش هستند تا بارش رحمت الهی کمترین خسارت را به همراه داشته باشد.

ملک زاده ادامه داد: با توجه به اینکه بارش‌های بهاری به صورت رگباری است، احتمال خسارت به صورت نقطه‌ای وجود دارد.

وی درباره احتمال تعطیلی مدارس اظهار داشت: اگر تصمیمی مبنی بر تعطیلی مدارس فردا وجود داشته باشد تا ساعتی دیگر اطلاع رسانی خواهیم کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • چهار محور در استان مسدود است
  • فردین یوسفی: نگاه نکردم، فقط گل زدم!
  • دارویار ۱۲۰ همت بودجه نیاز دارد/ ممکن است دچار چالش شویم
  • رفع مشکل آب در شهربنت و ۲۷ روستای نیکشهر
  • تیراندازی پلیس برای دستگیری شرور موادفروش در خاک سفید
  • مشکل بخش درمان چهارمحال و بختیاری عدم ماندگاری پزشکان است
  • برای انتقال آب‌های سطحی باید علمی و اساسی وارد عمل شویم
  • اجرای تکالیف قانون مبارزه با پولشویی وارد فاز جدیدی شد
  • پروانه چوبخوار پسته، مهمترین آفت درختان پسته
  • برخورد با مراکز فعال در زمینه قاچاق کالا‌های خارجی