Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیرحسین کولیوند در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با بیان اینکه تا کنون ۱۵ نفر از هموطنان به علت مصرف قارچ سمی جان خود را از دست داده اند، افزود: ۱۱۶ نفر از هزار و ۱۷ نفری که دچار مسمومیت شده اند بستری هستند که ۳۴ نفر از آن‌ها برای درمان به شیراز منتقل شدند که ۱۲ نفر بستری و بقیه مرخص شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: تشخیص قارچ سمی از قارچ خوراکی مشکل است و نمی‌شود زیر زبان و با جویدن، سمی یا خوراکی بودن آن را تشخیص داد، بنابراین هموطنان از مصرف قارچ فله‌ای یا قارچ‌هایی که در دشت‌ها و کوه‌ها می‌روید استفاده نکنند.

سرپرست سازمان اورژانس کشور تأکید کرد: مردم برای مصرف خود فقط از فروشگاه‌های معتبر که قارچ و بسته بندی آن مورد تأیید معاونت بهداشت و سازمان غذا و دارو است قارچ تهیه کنند.

وی افزود: اگر بعد از مصرف قارچ دچار علائم تهوع، استفراغ، دل درد، دل پیچه، سرگیجه، کاهش سطح هوشیاری و یا تشنج شدند، بلافاصله به مراکز درمانی مراجعه کنند، زیرا سرعت و زمان در درمان مسمومیت‌های قارچ بسیار اهمیت دارد.

کولیوند گفت: نوع سم قارچ طوری است که کبد را درگیر می‌کند و به سرعت کبد را از کار می‌اندازد که نیاز به پیوند کبد است به طوری که ۱۵ نفر از هموطنانمان به علت از بین رفتن کبد جان خود را از دست داده اند.

وی تأکید کرد: از هموطنان می‌خواهم چنانچه هر یک از این علائم را در خود دیدند بلافاصله و بدون فوت وقت با سامانه ۱۱۵ تماس بگیرند یا خودشان را به اولین مرکز درمانی برسانند تا کار‌های درمانی لازم انجام شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: مصرف قارچ سمی مسمومیت مراکز درمانی فوت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۹۶۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت ۳ نفر به دلیل سیلاب در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار مهر، حسین ظفری سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: متأسفانه ۳ نفر از هموطنان در استان سیستان بلوچستان به دلیل سیلاب‌های روز گذشته جان خود را از دست داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه امروز هشدارهای قرمز هواشناسی صادر شده است، گفت: تا این لحظه ۳ نفر به دلیل سیلاب در منطقه عسلویه مصدوم شده‌اند. از ۲ روز گذشته ما اطلاع رسانی را به استان‌های جنوبی مانند بوشهر، هرمزگان،، جنوب کرمان، فارس و سیستان و بلوچستان داشتیم و دستگاه‌های امدادی و کمک‌رسان را فرماندارها و استاندارها آماده و به خط کنند.

ظفری بیان داشت: بارش‌هایی هم از بامداد امروز آغاز شده و هماهنگی‌های لازم در حال انجام شدن است تلاش ما این است که طی امروز و فردا آمادگی‌ها که در بالاترین سطح خودش است ادامه پیدا کند.

وی بیان داشت: این بارش‌ها از یک سامانه بارشی قوی است که از جنوب کشور وارد شده به طوری که در کشور عمان در روز گذشته دسته کم ۱۲ نفر کشته شدند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در پایان به هموطنان توصیه کرد؛ از توقف در حاشیه رودخانه‌ها، پل‌ها و سدها بپرهیزید و اگر برنامه سفری دارید آن را مدیریت کنید و از رفتن به مناطق مرتفع هچون کوهستان‌ها اجتناب کنید.

کد خبر 6079571

دیگر خبرها

  • فواید بی‌نظیر ریواس
  • گیاهی که برای تعدیل قند خون در افراد دیابتی مفید است | فواید بی‌نظیر ریواس : این افراد نباید ریواس مصرف شود
  • قارچ چاگا ؛ برای افرادی که به سیستم ایمنی خود اهمیت می دهند(+عکس)
  • هشدار اورژانس پیش بیمارستانی مشهد درباره مسمومیت با قارچ‌های سمی
  • نقش گیاهان خوراکی طبیعی و دارویی در سلامت
  • فوت ۳ نفر به دلیل سیلاب در سیستان و بلوچستان
  • این خوراکی‌ها را برای افزایش طول عمر بخورید
  • این افراد ریواس نخورند
  • آماده باش نیرو‌های هلال احمر استان یزد
  • آماده باش نیروهای هلال احمر یزد