Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید علی صادق فروزنده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در گچساران اظهار داشت: نیمی از بهای خرید تضمینی گندم کاران کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شده است و بقیه نیز بر اساس جدول خرید پرداخت خواهد شد.
وی بیان کرد: پیش بینی‌های کارشناسی براساس سطح زیر کشت نشان می داد در سال زراعی جاری 62 هزار تن گندم از مزارع استان برداشت شود اما خشکسالی و تراکنش نامناسب باران سبب کاهش 40درصدی برداشت این محصول در کهگیلویه و بویراحمد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.
وی اظهار داشت:با توجه به روند خرید گندم در زمین های دیم امسال 35 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری می شود.
فروزنده تصریح کرد: گندم خریداری شده در 2 سیلو به ظرفیت حدود 60 هزار تن در شهرستان‌های گچساران و بویراحمد ذخیره سازی می‌شود.
وی افزود: درآمد کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد از فروش تضمینی گندم در سال 1392، 160 میلیارد ریال بود که سال گذشته به 900 میلیارد ریال رسید.
وی عنوان کرد: هر کیلوگرم گندم معمولی به بهای 13 هزار ریال و گندم دروم 13 هزار و 300 ریال براساس قیمت سال گذشته از کشاورزان خریداری می‌شود.
فروزنده تصریح کرد: خرید تضمینی محصولات کشاورزی از راهبردهای دولت برای حمایت از کشاورزان است که باعث ایجاد انگیزه بیشتر در بهره برداران می‌شود.
سطح زیرکشت گندم دیم، آبی و جو دیم و آبی در استان به ترتیب 82، 24 هزار و 200 و 30 هزار هکتار است.
سال زراعی 95-96 بیش از 78 هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شد.
سال زراعی 94-95 نیز 65 تن گندم سیلویی و 10 هزار تن گندم بذری از کشاورزان استان خریداری شده بود.
میزان گندم مصرفی مورد نیاز برای جمعیت 713 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد حدود 85 هزار تن اعلام شده است.
میزان بارندگی در این استان در سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش چشمگیر یافته است.
بخشی از کاهش بارندگی امسال در فصل بهار جبران شد اما به دلیل نامناسب بودن زمان کشاورزان از کم بارشی آسیب زیادی متحمل شدند.
سالانه 800 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در استان 713 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود.
8143/1662
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 جدول درآمد زمین کهگیلویه و بویراحمد محصولات کشاورزی موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۹۶۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری بیش از ۱۶ میلیارد تومان زکات فطریه در کهگیلویه و بویراحمد

مبشری گفت: از این مقدار زکات جمع آوری شده، ۶۶۰ میلیون تومان آن نقدی بوده است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از زکات فطریه جمع‌آوری شده از طریق ۵۰۰ پایگاه ثابت صورت گرفت اضافه کرد: بخش دیگری از زکات فطریه از طریق شماره کارت‌های مجازی، کد‌های دستوری و سامانه‌ها و از طریق دستگاه کارتخوان نانوایی‌ها از طریق شورای دبیرخانه زکات جمع آوری شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان با بیان اینکه جمع آوری زکات همچنان ادامه دارد گفت: بخش زیادی از زکات جمع آوری شده به حساب دهک‌های یک تا سه واریز شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • کشاورزان استان دغدغه تهیه کود شیمیایی نداشته باشند
  • خرید بیش از ۲۴ هزار تن گندم در خوزستان
  • ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • آهنگ کند جذب بیمه‌ای در صندوق روستائیان کهگیلویه و بویراحمد
  • ثبت بیش از ۸۷۲ هزار تردد در جاده های کهگیلویه و بویراحمد طی تعطیلات عید فطر
  • خریداری ۱۰۰ تن دانه‌ روغنی از کشاورزان مهرانی
  • خریداری ۱۰۰ تن دانه‌های روغنی از کشاورزان مهرانی
  • برداشت بیش از ۲۳ هزار گندم در خوزستان
  • جمع آوری بیش از ۱۶ میلیارد تومان زکات فطریه در کهگیلویه و بویراحمد
  • طرح حجاب و عفاف در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد