Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان‌غربی از تعهد معدنکاران آذربایجان غربی برای تامین 10 هزار متر مربع انواع سنگ چینی، مرمریت و تراورتن برای بازسازی حرمین معصومین (ع) خبرداد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، سید حسن حسینی در جلسه هم اندیشی با مسئولان شهرستان و معدنکاران آذربایجان غربی که در محل سالن جلسان سازمان صنعت، معدن و تجارت برگزار شد از افزایش مشارکت دوستداران و محبان اهل بیت این استان در امر بازسازی و توسعه عتبات خبر داد و گفت: سال گذشته مردم بیش از یک میلیارد تومان به ستاد کمک کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی افزود: با همت خیرین و مردم دوست‌دار اهل بیت و کمک معدنکاران آذربایجان غربی برای تامین 10 هزار متر مربع انواع سنگ چینی، مرمریت و تراورتن، سیمان و فرش برای بازسازی حرمین معصومین (ع) در عراق پیش خواهیم رفت.

وی گفت: ستاد عتبات عالیات استان از سال ۸۳ فعالیت خود را آغاز کرده بود که تا سال ۹۵ میزان کمک‌های مردمی به این ستاد تنها ۴۵ میلیون تومان بوده است ولی از سال ۹۵ اقدامات ستاد به یکباره دچار تحول شد به گونه‌ای که از آن زمان تا به امروز ستادهای شهرستانی در ۱۵ شهرستان استان تشکیل شده است و راه‌اندازی دو ستاد شهرستانی دیگر هم در دستور کار قرار دارد و درواقع نیمه دوم سال ۹۵، سال فعال‌سازی ستادهای شهرستانی بود.

رئیس ستاد عتبات عالیات آذربایجان غربی افزود: به طور جدی از سال ۹۶ نسبت به مسئله بازسازی عتبات ورود کرد و در این راستا ابتدا به صورت تعهد اخلاقی و سپس به صورت یک دستور ابلاغی پذیرفت که در دو پروژه ساخت صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف به متراژ هزار مترمربع از مساحت 220 هزار مترمربع زیربنای این صحن و نیز ساخت صحن عقیله بنی‌هاشم(س) یا همان صحن حضرت زینب(س) در کربلای معلی به متراژ هزار مترمربع مشارکت داشته باشد که مساحت کلی این صحن ۱۶۴ هزار مترمربع می‌باشد.

وی در ادامه گفت: از این میزان، ۳۱۰ میلیون تومان برای ساخت صحن حضرت زهرا(س)، ۴۴۲ میلیون برای ساخت حضرت زینب(س)، ۳۰ میلیون برای حرم حضرت ابوالفضل(ع)، ۱۰۴ میلیون برای بازسازی حرم امامان معصوم(ع) در سامرا و هفت میلیون تومان در بازسازی حرم کاظمین(ع) هزینه و ۲۵۲ میلیون تومان هم به دلیل عدم تعیین نحوه هزینه‌کرد آن در جای مشخصی از سوی مردم به تشخیص ستاد در بازسازی حرم امامان معصوم(ع) در شهرهای نجف، کربلا، کاظمین و سامرا استفاده شد.

همچنین در این جلسه، پرویز سلطان زاده معاون برنامه ریزی و توسعه منابع سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: با تعهد استان برای تامین سنگ حرمین معصومین، موضوع تامین سنگ حرمین به عنوان یک فرصت معنوی برای مشارکت مطرح شد که معدن کاران خیر استان آذربایجان غربی تامین 10هزار متر مربع از آن را قبول کردند.

وی در پایان افزود: نحوه جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی جهت تامین سنگ حرمین با دعوت معدنکاران طی مدت یکماه آینده مشخص خواهد شد.


انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 حضرت زینب سازمان صنعت معدن و تجارت فرش کمک های مردمی معدن موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۹۶۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجم آب سد‌های آذربایجان غربی به ۱.۶ میلیارد مترمکعب رسید

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت:حجم آب پشت آن‌ها طبق آخرین پایش به یک میلیارد و ۶۱۷ میلیون مترمکعب رسیده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مجید رستگاری ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اضافه شدن آمار سد‌های کانی سیب و سردشت به جمع سد‌های ۱۴ گانه استان افزود: میزان آب موجود در پشت سد‌های آذربایجان غربی نسبت به زمان مشابه سال گذشته بدون احتساب سد‌های کانی سیب و سردشت، ۱.۶ درصد افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: طبق آخرین پایش، سد‌های بوکان، سردشت، مهاباد و کانی سیب به ترتیب ۵۹۷، ۳۳۶، ۱۷۵ و ۱۴۳ میلیون مترمکعب آب دارند که ۷۷ درصد کل آب‌های موجود در سد‌های ۱۶ گانه استان را شامل می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی ادامه داد: از ۱۶ سد فعال استان آب پشت هفت سد بیشتر از سال گذشته، ۲ سد مشابه پارسال و هفت سد کمتر از سال گذشته است.

رستگاری اظهار کرد: هفت سدی که بیشتر از پارسال، آب در آن‌ها ذخیره شده شامل سد‌های مهاباد، حسنلوی نقده، ماکو، شهید قنبری، کرم آباد پلدشت، کانی سیب و سردشت است.

وی گفت: آب پشت سد‌های بوکان، شهرچای ارومیه، زولا و دریک سلماس، سیلوه پیرانشهر، آغ چای چایپاره و ارس ۲ هم کمتر از سال گذشته است که بیشترین میزان کاهش مربوط به آغ چای چایپاره با ۲۰ میلیون مترمکعب و شهرچای با ۱۷ میلیون مترمکعب است.

دیگر خبرها

  • سوال هفدهم پویش ملی«زندگی با آیه ها» در آذربایجان غربی اعلام شد
  • حجم آب سد‌های آذربایجان غربی به ۱.۶ میلیارد مترمکعب رسید
  • توزیع ۳هزار بسته معیشتی در آذربایجان غربی
  • افزایش ۳۱ درصدی ارزش صادرات محصولات تولیدی آذربایجان غربی
  •  صادرات هزار و 489 میلیون دلار محصولات تولیدی آذربایجان‌غربی از گمرکات استان
  • سنگ محک انسان‌ها در روز قیامت چه کسانی هستند؟
  • سوال شانزدهم طرح «زندگی با آیه ها» در آذربایجان غربی
  • هیچ گونه افزایش قیمتی برای انواع کود نداریم
  • تامین تدریجی قند خون در ماه مبارک رمضان با خرما
  • آنروا: تامین منابع لازم برای ادامه امدادرسانی در غزه