Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-18@22:57:42 GMT

چرا کتاب اوپک در عصر نفت شیل کتاب مهمی است؟

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۹۷۱۴۷

چرا کتاب اوپک در عصر نفت شیل کتاب مهمی است؟

خبرگزاری میزان- کتاب «اوپک در عصر نفت شیل» از تولیدات دپارتمان نفت و انرژی مرکز پژوهشی آراء اثری است که از ابعاد گوناگون حائز اهمیت است.

به گزارش  گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، به نقل از مرکز پژوهشی آرا، کتاب «اوپک در عصر نفت شیل» از تولیدات دپارتمان نفت و انرژی مرکز پژوهشی آرا که هفته گذشته در بخش دانشگاهی نمایشگاه کتاب رونمایی شد، اثری است که از ابعاد گوناگون حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمرکز اصلی کتاب بر سقوط قیمت نفت در سال ۲۰۱۴ به دلیل ورود نفت های غیر متعارف (شیل) به عنوان یک چالش جدید برای فعالیت اوپک است.

«محمد رمادی» و «وائل مهدی» نویسندگان کتاب، مدت زیادی در این نهاد انرژی دارای مسئولیت بوده اند و اطلاعات دسته اول را بدون هیچ واسطه ای در اختیار داشته اند. از همین رو نگاه تاریخ شناسانه و آسیب شناسی تصمیمات درست و غلط اوپک در طول سال های فعالیت، از ویژگی های منحصر به فرد اثر است.

از سوی دیگر پیشنهادات نویسندگان کتاب برای تداوم حیات اوپک که حاصل آسیب شناسی دقیق و مرور کامل تاریخچه این نهاد است، پیشنهاداتی مهم و کاربردی است. سه سقوط مهم قیمت نفت اوپک در این کتاب به صورت دقیق زیر ذره بین قرار گرفته است. این مقاطع زمانی عبارتند از: سقوط قیمت نفت در دهه ۱۹۸۰، سقوط ۲۰۰۸ همزمان با بحران مالی جهانی و سقوط سال ۲۰۱۴.

با توجه به کاهش نقش و تأثیر جمهوری اسلامی ایران در سال های اخیر در اوپک، به نظر می رسد مطالعه این اثر برای شناخت این نهاد مهم انرژی جهان برای مسئولان و تصمیم گیران حوزه نفت و انرژی ضروری به نظر می رسد. همچنین دانشجویان و اساتید رشته های اقتصاد انرژی و قراردادهای بین المللی نفت و گاز، برای نقش آفرینی و حضور موفق در حوزه نظری و عملی انرژی کشور، حتما به مطالعه این اثر نیازمند هستند.

این اثر توسط دکتر سید مهدی پاک ذات و دکتر روح الله کهن هوش نژاد از اساتید مرکز پژوهشی آرا ترجمه و توسط انتشارات بهپویش منتشر شده است. علاقمندان برای تهیه کتاب می توانند با نشر فوژان تماس بگیرند.

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: قیمت نفت دانشگاه اوپک نویسندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۹۷۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراتع استان تهران نقش مهمی در تولید علوفه و رونق دامپروری دارد

به گزارش خبرنگار مهر، رضا بیانی عصر سه شنبه در اولین جلسه مدیریت چرا در سال ۱۴۰۳ که با حضور، معاونین، مدیران ستادی و شهرستانی، کارشناسان مربوطه و اعضای کارگروه مدیریت چرا در محل سالن جلسات این اداره کل و در راستای برنامه‌ریزی و ساماندهی مراتع و اجرای طرح‌های مرتعداری برگزار شد، با اشاره به اهمیت مراتع در حفظ آب و خاک و تولید علوفه دامی، بر ضرورت برنامه‌ریزی دقیق و علمی برای مدیریت چرا در مراتع استان تهران تأکید کرد.

وی اظهار کرد: مراتع استان تهران به عنوان یکی از مهمترین منابع طبیعی کشور، نقش بسزایی در حفظ تعادل اکوسیستم‌های طبیعی، جلوگیری از فرسایش خاک، تولید علوفه دامی و رونق دامپروری ایفا می‌کنند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران با بیان اینکه طرح‌های مرتعداری در راستای بهره‌برداری اصولی از مراتع و حفظ و احیای این منابع ارزشمند اجرا می‌شود، گفت: یکی از مراتع استان دشت لار به مساحت ۷۲ هزار هکتار است که می‌توان گفت یکی از مهمترین مراتع به جهت تأمین غذایی و انجام طرح‌های مرتع داری است.

وی افزود: با توجه به پایش و مستند سازی انجام شده در خصوص شناخت منطقه و دامداران این دشت در دو سال گذشته امسال باید عملکرد مثبتی داشته باشیم.

بیانی با بیان این مطلب که بهره‌برداری اصولی از مراتع و حفظ و احیای این منابع ارزشمند بسیار حائز اهمیت بوده و از طرفی دشت لار یکی از مناطقی است که تأمین گوشت مصرفی هموطنان عزیز را برعهده دارد افزود: اینجانب و معاونین به صورت هفتگی و مستمر در در لار حضور خواهیم یافت و ضمن اینکه به طور مستقیم بر عملکرد مأموران یگان حفاظت در منطقه نظارت کرده به حل مسائل و مشکلات دامداران خواهیم پرداخت.

وی در ادامه به تشریح دستور کار جلسه پرداخت و گفت: در این جلسه، ضمن بررسی وضعیت مراتع استان، در خصوص برنامه‌ریزی برای صدور پروانه چرا، صدور کارت تردد دامداران، تعیین ظرفیت مراتع، ساماندهی عشایر و دامداران، کنترل و نظارت بر چرای دام، پیشگیری و اطفا حریق مراتع و سایر موضوعات مربوطه بحث و تبادل نظر گردید.

کد خبر 6080310

دیگر خبرها

  • انتشار صد عنوان کتاب در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس
  • استادان دانشگاه عنصر مهمی برای حل مشکلات فرهنگی هستند
  • تازه‌ترین اخبار کتاب معرفی شد
  • حرف مهمی که آنچلوتی بعد از برد مقابل منچسترسیتی گفت
  • کدام استانهای کشور پر بارش تر بودند؟/ ایران پیشتاز تولید نفت اوپک
  • اعلام فراخوان بیست‌وششمین همایش کتاب سال حوزه
  • مراتع استان تهران نقش مهمی در تولید علوفه و رونق دامپروری دارد
  • مورایس: دربی اصفهان بازی مهمی برای این شهر است
  • تمایل اوپک برای عضویت جمهوری نامیبیا
  • نفت ۱۰۰ دلاری؛ دور یا نزدیک؟