Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - قصرشيرين - ايرنا - مديرعامل شرکت غله و خدمات بازرگاني منطقه 9 کشور، از پيش بيني برداشت 800 هزار تن گندم از سطح بيش از 400 هزار هکتار از مزارع استان کرمانشاه خبر داد.

مظفر رحيمي روز سه شنبه در حاشيه بازديد از روند برداشت گندم از مزارع شهرستان قصرشيرين در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: از مجموع زمين هاي زيرکشت گندم 317 هزار هکتار ديم و 97 هزار هکتار آبي است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار داشت: با توجه به بارش مناسب باران در ارديبهشت امسال، شاهد افزايش توليد در سال زارعي جاري خواهيم بود.
وي در ادامه، ميزان توليد کلزا در سطح هشت هزار و 700 هکتار از اراضي زيرکشت اين دانه روغني را 16 هزار تن اعلام کرد و افزود: اين ميزان توليد در مقايسه با سال زارعي قبل 2 برابر رشد داشته است.
مديرعامل شرکت غله و خدمات بازرگاني استان کرمانشاه ، با قدرداني از تلاش هاي مديران جهاد کشاورزي و فرمانداري ها براي کمک به خودکفايي در توليد گندم ، گفت: تلاش مي شود با افزايش کشت کلزا ، در زمينه روغن نيز به خودکفايي برسيم.
رحيمي از پيش بيني 68 مرکز براي خريد تضميني گندم و 15 مرکز نيز براي خريد کلزا در سطح استان کرمانشاه خبر داد و گفت: کشاورزان بايد در زمان برداشت، دماي هوا و ميزان رطوبت گندم که مورد تاييد جهاد کشاورزي است را لحاظ کنند تا دچار خسارت نشوند.
وي بيان کرد: کشاورزان قبل از برداشت محصول بايد با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزي نسبت به دريافت معرفي نامه اقدام کنند در غير اين صورت هيچ گونه محموله گندم از آنها تحويل گرفته نخواهد شد.
وي از کشاورزان خواست اگر تاکنون در سامانه پهنه بندي جهاد کشاورزي ثبت نام نکرده در کمترين زمان اين کار را انجام دهند و برابر برنامه از پيش تعيين شده 50 درصد از بهاي گندمي که کشاورزان تحويل مراکز خريد مي دهند بلافاصله پرداخت مي شود و مانده آن نيز پس از چند روز از سوي دولت پرداخت خواهد شد.
امسال در مجموع هشت هزار و 500 هکتار از زمين هاي شهرستان قصرشيرين شامل هفت هزار هکتار به صورت ديم و يک هزار و 500 هکتار ديگر نيز به صورت آبي به کشت گندم اختصاص يافت که پيش بيني مي شود چهار هزار و 500 تن محصول برداشت شود.
قصرشيرين در غرب کرمانشاه با بيش از 27 هزار تن جمعيت داراي 30 هزار هکتار زمين کشاورزي و باغي است.
7079/3012/8066
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۹۷۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی‌های اخیر خسارتی به گندم‌های برداشت شده در خنج وارد نکرده است


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: با برنامه ریزی و مدیریت مناسب ، پیش از بارش باران، ۱۲ هزار تن گندم خریداری شده از کشاورزان به سیلو‌های مرکز استان و استان‌های همجوار منتقل شده بود.
علیپور افزود: خوشبختانه در بارش سامانه اخیر، هیچ خسارتی به گندم‌های برداشت شده شهرستان خنج وارد نشده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: برای جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی پیش از بارش باران هشدار‌ها و آموزش‌های لازم به کشاورزان شهرستان داده شد.

دیگر خبرها

  • خسارت سیل و تگرگ به مزارع کازرون
  • مبارزه با آفت سن غلات در مزارع
  • سیل و تگرگ، جان مزارع کازرون را گرفت + تصاویر
  • ۴۰ درصد مزارع گندم سیستان و بلوچستان برداشت شد
  • گندم‌های ذخیره شده در مراکز روباز خوزستان خسارت ندیدند
  • بارندگی‌های اخیر خسارتی به گندم‌های برداشت شده در خنج وارد نکرده است
  • برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلزار‌های خراسان شمالی
  • کشاورزان گلستانی آب ماندگی را از سطح مزارع خود خارج کنند
  • خسارت بارش شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • خسارت بارش‌های شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان