Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز، پالایشگاه نفت آبادان به عنوان بزرگترین پالایشگاه نفت کشور محسوب می‌شود که با گذشت بیش از ۱۰۰ سال از تاسیس آن همچنان پر قدرت به کار خود ادامه می‌دهد.   این پالایشگاه ۳ منطقه پالایشی، یک واحد تولید برق و بخار، یک آزمایشگاه مرکزی را شامل می‌شود که در کنار این موارد این عوامل به یک بندر مهم صادراتی فرآورده‌های نفتی تبدیل شده که ۸ اسکلـه و ۷۲ مخـزنـگاه مـواد نفتی و دستگـاه‌هـای بارگیری و مخلوط کننده‌های نفتی و وسایل بارگیری دریـایی، وسـایـل کنتـرل و آزمایشـگاه، قـادر است نفت‌کش‌هایی با ظرفیت ۸۰ هزار تن را در خود جای میدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  بنزین، شیرین‌سازی گاز‌های ترش، گاز مایع، صفیه گاز مایع، واحد تصفیه گاز ترش، قیرسازی و ... تعدادی از محصولات تولیدی پالایشگاه آبادان به حساب می‌آید.   بنا بر آمار منتشره ظرفیت پالایش نفت خام این پالایشگاه حدود ۵۷.۷ میلیون لیتر بوده که از این میزان حدود ۵۷.۵ میلیون لیتر فرآورده تولید می‌شود.   به تازگی ۲ واحد پالایشگاهی که به مدت ۴ سال از مدار تولید خارج بود با تعمیرات صورت گرفته به مجددا به مدار تولید بازگشته که سبب آن شده تولید بنزین از میزان ۱۰ میلیون لیتر به ۱۲.۴ میلیون لیتر برسد.   اسفندیار دائم‌الذکر مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت پالایش نفت آبادان با اعلام تحقق ۹۹ درصدی از برنامه‌های سال ۹۶، نوید تولید بنزین با استاندارد یورو ۴ را تا پایان سال داد.   همچنین بر اساس اخبار منتشره به‌زودی واحد‌های قدیمی این پالایشگاه جمع‌آوری می‌شود و به موزه صنعت نفت ایران تحویل می‌دهیم و پس از آن پالایشگاه آبادان را در قالب یک پالایشگاه مدرن به کار خود ادامه خواهد داد.

منبع:میزان

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۹۷۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمزه کازرونی مدیرعامل شرکت دانش بنیان فعال درزمینه تولید مواد نانو ساختار و  مستقر در پارک فناوری پردیس در خصوص فعالیت‌های این شرکت توضیح داد: حوزه فعالیت این شرکت در تولید کاتالیست‌ها و مواد نانوساختار است که از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده است. مأموریت شرکت، ورود در فناوری‌های سطح بالا در نانوفناوری است.

وی افزود: عمده محصولات تولیدی و فناوری‌های توسعه یافته در این شرکت دانش‌بنیان در اختیار چند شرکت محدود در جهان بوده که توسط متخصصان این شرکت بومی سازی شده است.

کازرونی نمونه‌هایی آورد و گفت: به عنوان نمونه در حوزه کاتالیست ها، این شرکت بر روی کاتالیست‌های ریفرمینگ نفتا فعالیت داشته است که در تولید بنزین کاربرد دارد.

کازرونی ادامه داد: از دیگر محصولات جدید این شرکت می‌توان به نانوافزودنی سوخت دیزل اشاره کرد که جزو آخرین فناوری‌های افزودنی سوخت می‌باشد و در اختیار یک شرکت آمریکایی بوده است که در داخل بومی سازی شده است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، در پایان از تولید لیسانس بر اساس فناوری ODH خبر داد و گفت: این لیسانس برای اولین بار در دنیا توسط این شرکت ایجاد شده و برنامه ریزی جهت توسعه فناوری آن در مقیاس صنعتی در حال اجرا است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تولید بنزین از طریق متانول کلید خورد
  • ناترازی بنزین با سوخت متانول برطرف می‌شود
  • مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ‌زنی شد
  • راه اندازی دوباره واحد پتروشیمی آبادان
  • مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ زنی شد/تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین در روز
  • تفاهم‌نامه همکاری ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و پالایشگاه نفت آبادان امضا شد
  • کلنگ زنی مینی پالایشگاه دهدشت/ تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی