Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@20:26:50 GMT

نحوه صحیح کاشت گل ختمی

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۹۸۲۳۲

نحوه صحیح کاشت گل ختمی

گل ختمی با کاشت بذر و تقسیم گیاه تکثیر مییابد. به علت داشتن بذر‌های درشت، میتوان آن‌ها را به راحتی کشت نمود. برای کاشت بذر ختمی را در اواخر خرداد ماه می‌کارند و پس از ۴ الی ۶ برگی شدن آن‌ها را در محل خزانه جدید فاصله دار می‌کارند و این گیاه را در اواخر اسفند و اوائل فروردین ماه به محل اصلی خود منتقل می‌کنن.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرویس سبک زندگی فردا: گل ختمی از گیاهان تک گل است که دارای گلی با طیف رنگی قرمز و صورتی و زرد شرابی و سفید است و به دلیل تنوع رنگ‌های آن مورد توجه مخصوص گلکاران می‌باشد که برای زیباسازی چمن‌ها از این گل استفاده می‌کنند. شاخ و برگ آن بزرگ و قلبی شکل است. این گیاه یکساله و خودرو دارای گل و میوه و ریشه با مصرف دارویی میباشد.

نام لاتین آن HOLLY HOCK و نام علمی آن ALCEA ROSEA است، از خانواده مالواسه و بومی منطقه آفریقای جنوبی می‌باشد.

روش کاشت

این گیاه با کاشت بذر و تقسیم گیاه تکثیر مییابد. به علت داشتن بذر‌های درشت، میتوان آن‌ها را به راحتی کشت نمود. برای کاشت بذر ختمی را در اواخر خرداد ماه می‌کارند و پس از ۴ الی ۶ برگی شدن آن‌ها را در محل خزانه جدید فاصله دار می‌کارند و این گیاه را در اواخر اسفند و اوائل فروردین ماه به محل اصلی خود منتقل می‌کنن. فصل گلریزان این گیاه از اردیبهشت ماه تا اواخر تابستان می‌باشد. به علت ارتفاع بلند آن که حدودا ۴۵ الی ۱/۲۰ سانتی متری است این گیاه را عموما گلکاران در خط چهارم کشت خود قرار می‌دهند.

آبیاری

خاک این گیاه نیاز به رطوبت زیاد ندارد و کمی باید خشک باشد. پس در هفته نیاز به یک بار آبیاری دارد و در تابستان که هوا خیلی گرم است دو بار در هفته آبیاری کافی است.

گیاه مورد علاقه مرغ مگس خوار میباشد و در برابر بیماری پوسیدگی ریشه بسیار حساس میباشد. از ریختن آب بر روی برگ‌ها خودداری نمایید، زیرا باعث پوسیدگی گیاه میشود.

خاک مناسب

خاک باغچه با زهکشی مناسب و کود مناسب.

نور

این گل برای رشد به نور فراوان خورشید نیازمند است.

منبع: کشتزار لینک کوتاه خبر: farda.fr/003Qlz

منبع: فردا

کلیدواژه: گل ختمی آموزش کاشت درخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۹۸۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه درست کردن لیوان‌های سرامیکی + فیلم

تولید لیوان‌های سرامیکی از کارگاه ریختگری آغاز می‌شود. لیوان‌ها چند مرحله در کوره قرار داده می‌شوند تا استحکام خود را به دست بیاورند. مراحل این کار را در ویدئوی زیر می‌بینید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟
  • جنبش «همبستگی با غزه» گوش مدعیان دموکراسی را کر کرده است
  • شیوه صحیح استفاده از محصولات مراقبت پوستی برای تاثیرگذاری بیشتر
  • (ویدئو) کاشت نهال به‌جای درختان قطع شده در جنگل‌های هیرکانی
  • نحوه درست کردن لیوان‌های سرامیکی + فیلم
  • برگزاری تور بین المللی دوچرخه‌سواری خزر؛ اواخر اردیبهشت
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در گلپایگان
  • کار قرارگاهی، زمینه‌ساز حرکت صحیح و اثرگذار در عرصه فرهنگ
  • مقاومت در برابر عوامل بازدارنده از کمال،لازمه انتخاب راه صحیح است
  • توصیه‌هایی برای انتخاب رشته صحیح و اصولی