Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردم دمشق پایتخت سوریه امروز (سه شنبه) با تجمع در میدان شهبندر این شهر، انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس را محکوم کردند.

ایران آنلاین / معاون دبیرکل جبهه مردمی آزادیبخش فلسطین فرماندهی کل در این اجتماع در سخنانی تاکید کرد که ملت فلسطین مخالف تصمیمات آمریکا در خصوص انتقال سفارت این کشور به بیت المقدس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طلال ناجی گفت: تصمیمات آمریکا سرنوشتی جز شکست به همراه نخواهند داشت و پیروزی های تحقق یافته توسط ارتش سوریه نویدبخش پیروزی برای ملت فلسطین است.
مدیر بخش سیاسی سازمان آزادیبخش فلسطین نیز با اشاره به خدمات ارائه شده از سوی سوریه به فلسطینیان، گفت که این کشور تمامی امکانات خود را در اختیار فلسطینیان قرار داده تا آنها برای تحقق آرمان خود به مبارزه شان ادامه دهند.
انور عبدالهادی بر اتحاد بین ملت فلسطین و مردم سوریه در برابر جنایت های رژیم صهیونیستی در منطقه تاکید کرد.
بروین ابراهیم دبیرکل حزب جوانان و سازندگی فلسطین نیز در این تجمع گفت: مبارزه تا بازگشت ملت فلسطین و برپایی کشور مستقل خود به پایتختی بیت المقدس ادامه خواهد یافت.
کنگره ایالات متحده در سال 1995، طی قطعنامه ای انتقال سفارتخانه این کشور به بیت المقدس را تصویب کرد.
این قانون به روسای جمهوری آمریکا این اختیار را می داد که در صورت صلاحدید انتقال سفارتخانه را برای 6 ماه به حالت تعلیق درآورد.
دونالد ترامپ که به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارتخانه آمریکا به این شهر در قالب یک حرکت نمادین، از شعارهای مهم وی در کارزار انتخابی بود، در 15 آذر 96 بیت المقدس را به عنوان پایتخت این رژیم به رسمیت شناخت.
همزمان با اجرایی شدن دستور ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر انتقال سفارت آن کشور از تل آویو به قدس، فلسطینیان پس از گذشت یک ماه و نیم از تظاهرات خود با نام راهپیمایی بازگشت که از 10 فروردین ماه 97 برگزار شده است، همچنان اعتراضاتشان را با قوت بیشتری ادامه داده اند.
این اقدام ترامپ موجی از اعتراضات گسترده در جهان اسلام، کشورهای عربی ، کرانه باختری و نوار غزه را به همراه داشت و با مخالفت سران سایر کشورهای جهان مواجه شد.  / ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۹۸۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری بیش از ۲ هزار تظاهرات در نیویورک از آغاز جنگ اسرائیل

پلیس نیویورک در پی یورش خود به دانشگاهها برای سرکوب تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا و دانشگاه نیویورک و رفتارهای خشونت آمیزش اعلام کرد: از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ و آغاز جنگ اسرائیل علیه غزه بیش از ۲ هزار تظاهرات در سراسر شهر نیویورک برگزار شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ادوارد ای. کابان رئیس پلیس نیویورک روز چهارشنبه به وقت محلی در نشستی خبری گفت: اداره پلیس از ۷ اکتبر به بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ اعتراض در سراسر شهر پاسخ داده است.

کابان تصریح کرد: «از زمان حمله ۷ اکتبر، پلیس نیویورک به بیش از ۲۴۰۰ اعتراض و تظاهرات در سراسر شهر پاسخ داده است.»

رئیس پلیس نیویورک اضافه کرد: از این تعداد تظاهرات حدود یک‌هزار و ۱۰۰ مورد مربوط به وضعیت در اسرائیل و فلسطین است و در هر مورد ما برای ایمن نگه داشتن معترضان و محافظت از حقوق متمم اول آنها تلاش کرده ایم.

او گفت: این کار آسانی نیست، اما مردان و زنان پلیس نیویورک کار خود را به خوبی انجام داده اند.

کد خبر 749839

دیگر خبرها

  • برگزاری بیش از ۲ هزار تظاهرات در نیویورک از آغاز جنگ اسرائیل
  • حضور کودکان در تظاهرات حمایت از فلسطین در آمریکا
  • بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا
  • خیزش دانشجویی حمایت از غزه به کشور عربی رسید
  • دانشجویان لبنانی هم به جنبش بزرگ حمایت از غزه پیوستند
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • آزادی بیان در غرب کذب محض است
  • فیلم/ تظاهرات دانشجویان مقابل سفارت اسرائیل در آتن
  • تداوم تظاهرات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا
  • روایت «شینهوا» از ماشین سرکوب آمریکا دربرابررستاخیزدانشجویان