Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@23:00:49 GMT

گرگان| ۶۰ تشکل قرآنی در استان گلستان فعالیت می‌کنند

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۹۸۶۴۹

گرگان| ۶۰ تشکل قرآنی در استان گلستان فعالیت می‌کنند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: چند سالی است که شورای قرآنی در استان گلستان شکل گرفته و در استان ۶۰ تشکل قرآنی در حال حاضر فعالیت می‌کنند. ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸ استانها گلستان نظرات

‌به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان،‌ حجت‌الاسلام نورالله ولی‌نژاد ظهر امروز در دیدار با معاون سیاسی و امنیتی استاندار گلستان اظهار داشت: در حوزه قرآنی در سطح کشور جزء استان‌های میانی هستیم‌ و در برخی از حوزه‌ها جایگاه خوبی داریم و مانند قرائت رشد متوسطی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد:‌ شرایط موجود ما شرایط خوبی است اما تا وضع مطلوب فاصله داریم و باید تلاش کنیم شرایط قرآنی استان را مطلوب کنیم. تشکل‌های مردمی در قالب هئیت‌های قرآنی یک ظرفیت خوبی است و تشکلی مانند موسسه قرآنی،‌ خانه قرآنی شهری و روستایی در استان فعالیت می‌کنند که یک اتحادیه از این تشکل‌ها به‌وجود آمده است.

مدیر‌کل تبلیغات اسلامی گلستان یادآور شد‌:‌ چند سالی است که شورای قرآنی در استان شکل گرفته و در استان 60 تشکل قرآنی در حال حاضر فعالیت می‌کنند؛ به‌دنبال این هستیم که به‌ازای هر 10 هزار نفر یک هئیت قرآنی داشته باشیم که در این صورت باید به 190 تشکل قرآنی در استان برسد.

وی یادآور شد: 270 خانه قرآنی ‌شهری و روستایی در استان گلستان فعالیت می‌کند و باید 380 خانه قرآن در استان شکل گیرد. اگر جامعه صالح‌تر را می‌خواهیم یکی از شاخصه‌های ما فعالیت قرآنی است و حمایت‌های دولتی به تنهایی از فعالیت قرآنی کافی نیست و باید از ظرفیت خیرین و مردمی نیز استفاده کنیم.

ولی‌نژاد افزود: 97.5 درصد موقوفات ما برای امام حسین(‌ع) ‌و عاشورا است و یک درصد برای بیماران خاص است و کمتر از یک درصد مربوط به فعالیت‌های قرآنی است و باید تلاش کنیم موقوفات قرآنی استان را به 20 درصد برسانیم.

مدیر‌کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه باید به تربیت مربیان قرآنی در استان توجه کنیم،‌ افزود: شورای توسعه قرآنی در استان باید با حضور استاندار،‌ نماینده ولی‌فقیه و یا معاون سیاسی و امنیتی استاندار‌ گلستان برگزار شود.

ولی‌نژاد به حمایت‌های مالی استانداری از تشکل‌های قرآنی تاکید کرد و افزود:‌ در قشر قرآنی جامعه کمترین آسیب‌های اجتماعی را شاهد هستیم ‌و در ماه مبارک رمضان 9 محفل قرآنی در 9 شهرستان استان فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ ز

R41471/P41362/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۹۸۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل جلوی قطار را گرفت؛ انتقال مسافران با اتوبوس

معاون اداره کل مدیریت بحران گلستان از توقف قطار تهران - گرگان بین راه بر اثر آبگرفتگی شدید بخشی از خط ریلی خبر داد.

به گزارش ایسنا، وی تعداد مسافران این قطار را ۲۷۰ نفر اعلام کرد و افزود: بخشی از آنان با مینی‌بوس از بندرگز در حال جابه‌جایی به سمت گرگان هستند و با هماهنگی شهرداری گرگان تعدادی اتوبوس هم برای انتقال سایر مسافران به سمت بندرگز حرکت کردند.

معاون اداره کل مدیریت بحران گلستان گفت: به محض فروکش کردن آب، حرکت قطار تهران - گرگان برقرار می‌شود.

دیگر خبرها

  • سیل شدید گلستان؛ خط راه‌آهن تهران - گرگان زیر آب رفت
  • ویدیو/ سیل خط راه‌آهن تهران - گرگان را زیر آب برد
  • ثبت بارش ۱۰۴ میلی متری باران در شیرآباد
  • بارش برف در ارتفاعات گلستان/ زنجیره چرخ الزامی است
  • ثبت بیشترین باران در شیرآباد
  • پایان سفر پرماجرای مسافران قطار تهران - گرگان
  • سیل جلوی قطار را گرفت؛ انتقال مسافران با اتوبوس
  • سیل مسیر قطار تهران - گرگان را بست
  • تصاویری از مراسم گرامیداشت شهدای دانش آموز در دبیرستان ایرانشهر گرگان
  • فعالیت ۳۳ مرکز اقامتی ترک اعتیاد در گلستان