Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-16@19:52:33 GMT

قدیمی ترین شهاب سنگ آسمانی کشف شد

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۹۸۷۲۱

قدیمی ترین شهاب سنگ آسمانی کشف شد

رکنا: محققان قدیمی ترین شئی آسمانی را یافتند.

محققان معتقدند قدیمی ترین شی آسمانی در منظومه شمسی سیارکی است که خارج از منظومه تشکیل شده و به طور معکوس دور مشتری مدار می زند.

به گزارش رویترز، یک شهاب سنگ بیگانه که به طور معکوس دور سیاره مشتری مدار می زند به عنوان نخستین ساکن دائمی منظومه شمسی شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشمندان معتقدند این شهاب سنگ از منظومه دیگری به اینجا آمده است.

محققان در بیانیه ای اعلام کردند بررسی دقیق مدار سیارک نشان می دهد این جسم آسمانی در مکان دیگری تشکیل شده و به دلیل امواج گرانشی منظومه شمسی به این سمت جذب شده است. این سیارک از ابرهای مارپیچ گاز و گرد و غبار حدود ۴.۵ میلیارد سال قبل تشکیل شده است.

فتحی نامونی از رصد خانه Observatoire de la Côte d’Azur و محقق ارشد این پژوهش می گوید: این سیارک یکی از کاندیداهای مهم قدیمی ترین شی آسمانی در منظومه شمسی است.

سیارک مذکور که (۵۱۴۱۰۷) ۲۰۱۵ BZ۵۰۹ یا به اختصارBZ نام گرفته عرضی حدود ۳ کیلومتر دارد و هنوز ترکیبات آن مشخص نیست. اما BZدر جهت مخالف تمام سیاره ها و هرآن چیزی مدار می زند که در منظومه شمسی وجود دارد.

تلسکوپ های زمینی در هاوایی و آریزونا سیارک را رصد کرده اند. هنگام تعامل منظومه مادر این سیارک با منظومه های دیگر (که حاوی خوشه های ستاره ای متراکم بودند) ، BZ به فضای بین ستارگان پرتاب شد.

از سوی دیگر منظومه شمسی در خوشه ستاره ای تشکیل شد که هر ستاره سیارات و سیارک های خود را داشت. فاصله نزدیک منظومه ها همراه گرانش آنها به جذب این سیارک در منظومه شمسی کمک کرد.

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: سلامت ماه رمضان مهم ترین های 24 ساعت منظومه شمسی کشف ستاره قدیمی ترین شهاب سنگ عکس حوادث قتل تجاوز مرد روزنامه زندان دختر زن دختر نوجوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۹۸۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۱۹۳ مورد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن

شمسی پور رئیس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: پارسال مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در استان چهارمحال و بختیاری ۳۴ درصد کاهش یافت.

وی افزود:در این مدت ۱۹۳ مورد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن پارسال در استان ثبت شد.

بیشتر بخوانید

انجام بیش از ۴۳ هزار ماموریت اورژانس در سال ۱۴۰۲

شمسی پور از ثبت ۲۰۴ هزار و ۵۰ تماس با اورژانس ۱۱۵ در پارسال در استان خبر داد و افزود: از این تعداد ۴۳ هزار و ۲۸۷ مورد منجر به اعزام آمبولانس به محل حادثه شد.

وی همچنین از ۳۱ مورد غرق شدگی در این مدت خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • مادر شهید بهنام صحرانشین آسمانی شد
  • ️آسمانی شدن مادر شهید در سامان
  • ثبت ۱۹۳ مورد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن
  • آسمانی صاف در اروند
  • ربات سه‌پا سیارک‌ها را کاوش می‌کند
  • ربات سه پا سیارک‌ها را کاوش می‌کند
  • هم‌رزم شهید حاج‌علی زاهدی آسمانی شد
  • باخت خانگی لیورپول و آرسنال؛ هدیه آسمانی پپ!
  • مادر شهیدان والا مقام فرشید فر آسمانی شد
  • فیلم| اولین اثر رنگین‌کمان در سیاره‌ای خارج از منظومه شمسی