Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: رئیس کل دادگستری گلستان گفت: حفظ و احیای موقوفات، جلوگیری از دست اندازی به املاک وقفی و پیگیری وصول وجوهات اموال وقفی از جمله اهدافی ست که شورای حفظ و احیای موقوفات دنبال می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گرگان و به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، هادی هاشمیان، رئیس کل دادگستری گلستان گفت: نخستین و مهمترین اولویت این شورا، سند دار کردن املاک موقوفی استان است تا از دست اندازی سودجویان در امان بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: این شورا با ریاست دادگستری کل استان، دبیری سازمان اوقاف و امور خیریه و عضویت سازمان بازرسی، اداره کل ثبت اسناد و املاک، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری  تشکیل شد.

 

هاشمیان با اشاره به نامه پارسال  اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مبنی بر پرداخت نکردن وجوهات موقوفات از سوی دستگاه های اجرایی، افزود: در پی این نامه، سازمان بازرسی استان را موظف به پیگیری کردیم  که خوشبختانه بر اساس گزارش امروز سازمان اوقاف و امور خیریه استان، 300 میلیون تومان وجوه موقوفات که سال ها از سوی دستگاه های اجرایی پرداخت نشده بود، وصول شد.

 

این مقام ارشد قضایی استان گفت: اگر می خواهیم سنت حسنه وقف پایدار و فراگیر شود باید در حفظ موقوفات و هزینه کردن وجوهات آن بر اساس نیت واقف تلاش کنیم.

 

پایان پیام/83

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان دولت برجام مجلس آمریکا خبرگزاری شبستان حسن روحانی ماه مبارک رمضان انتقال سفارت آمریکا به قدس قوه قضائیه رئیس کل دادگستری گلستان املاک وقفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۹۸۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل مجمع مشورتی شورای ادوار بندرعباس

رئیس شورای شهر بندرعباس از تشکیل مجمع مشورتی شورای ادوار شهر بندرعباس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان،مصیب نظری در مراسم گرامیداشت روز شوراها که با حضور اعضای شورای شهر بندرعباس، اعضای شوراهای ادوار گذشته در سالن جلسات اتاق بازرگانی بندرعباس برگزار شد، با اشاره به تشکیل مجمع مشورتی شورای ادوار شهر بندرعباس اظهار کرد: قرار است، در این نشست‌ها که به شکل فصلی برگزار می شود، برای گرفتن تصمیمات بهتر به موضوعات کلانی که به جامعه مربوط است، بپردازیم.

رئیس شورای شهر بندرعباس افزود: در مرکز پژوهش‌های شورا که در صحن علنی شورای شهر بندرعباس تشکیل می‌شود، تصمیمات نخبه‌گانی با توجه به تجربه‌ها و استفاده از ظرفیت‌های علمی گرفته می‌شود و این جمع می‌تواند در اقناع عمومی کمک کند.

تجربه اعضای شوراهای ادوار مختلف در کنار هم راهگشای توسعه است

فاطمه جراره نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز در مراسم گرامیداشت روز شوراها با تبریک این روز گفت: تخصص، تجربه و دانش اعضای شوراهای ادوار مختلف در کنار دانش اعضای شورای ششم راهگشای توسعه شهر بندرعباس است.

وی با بیان اینکه سومین سالی است که این مراسم برگزار می شود، افزود: وقتی اعضای شوراهایی که در دوره های مختلف اعتماد مردم را جلب کرده‌اند و برای توسعه شهر به عنوان نمایندگانشان انتخاب شده‌اند، تخصص و تجربه و دانشی که هرکدام از اعضا دارند در کنار هم جمع شود، اتفاق خوبی برای توسعه شهرها و روستاها را رقم می زند.

جراره، با اشاره به اینکه خرسندم که توانسته‌ام در سه دوره رای مردم بندرعباس را داشته باشم، عنوان کرد: به واسطه کار شورایی که در ادوار مختلف انجام داده‌ام یک‌سری نواقص و خلاهای قانونی در قانون شورا وجود دارد و امیدواریم که بتوانیم مواردی که اختیارات و جایگاه واقعی شورا را مشخص کند، لحاظ کنیم و همان‌طور که در قانون اساسی به نقش شوراها اشاره شده است، واقعیت و نقش واقعی شورا مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 749282

دیگر خبرها

  • تشکیل مجمع مشورتی شورای ادوار بندرعباس
  • صدور بیش از ۳۰۰ سند موقوفات در استان یزد
  • پیگیر اصلاح قانون شوراها در کشور هستیم
  • روزانه ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • روزی ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • تشکیل شوراها به منزله مشارکت مستقیم مردم در اداره امور شهرها است
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • سرمایه وقف به سمت رفع نیاز مردم در حرکت است