Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا مصری نماینده کرمانشاه در صحن علنی امروز (سه‌شنبه 1 خردادماه) در مخالفت با لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی مبارزه با تأمین مالی تروریسم، گفت: این لایحه را یک بحث ملی در نظر بگیرید زیرا در چنین بزنگاه هایی در تاریخ مشخص می شود که این مجلس چگونه مجلسی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد:کمیسیون امنیت ملی که مسئول بررسی این لایحه بوده در مورد آن نظری نداده که جای ابهام دارد، این لایحه باید به کمیسیون بازگردد تا نظر قاطع و روشنی اعلام کند.

در ادامه علی لاریجانی گفت: اگر کمیسیون در موعد مقرر در خصوص لایحه ای اظهارنظر نکند و دولت درخواست بررسی لایحه را داشته باشد، هیئت رئیسه باید آن را در دستور کار مجلس قرار دهد.

مصری تصریح کرد: خیال خامی است اگر بگوییم در رابطه با کنوانسیونی که در حال بررسی آن هستیم، آمریکا نظری ندارد، بدون اراده آمریکا چنین کنوانسیونی ایجاد نمی شود.

نماینده کرمانشاه افزود: دوستان فکر می‌کنند این لایحه در مورد FATF است، در حالی که این کنوانسیون کاملاً در مورد تروریسم است. اگر فکر می کنید با پیوستن به این کنوانسیون تحریم ها از بین رفته و سوئیفت باز می شود، خیال خامی است. عضویت در این کنوانسیون هیچ دستاوردی برای ما ندارد.

وی افزود: این کنوانسیون در مورد مبارزه با تروریسم است اما این سوال مطرح می شود که آیا کشورهایی مانند آمریکا، انگلیس، فرانسه که به این کنوانسیون پیوسته اند تروریست هایی را که شهید بهشتی و شهید رجایی و باهنر را ترور کرده اند به ایران بازگردانده اند؟ این تروریست ها توسط این کشورها حمایت می شوند.

عضو مجمع فراکسیون نمایندگان ولایی تاکید کرد: از نظر این کنوانسیون، سپاه پاسداران سازمان تروریستی است و ما باید افرادی مانند سردار رضایی، ولایتی، حاج قاسم سلیمانی و سردار وحیدی را به عنوان مصادیق تروریسم به غرب تحویل بدهیم. اگر می توانید پا روی آرمان های انقلاب بگذارید، این کنوانسیون را تصویب کنید.

مصری ادامه داد: امکانات گروه تروریستی داعش توسط عربستان و به دستور آمریکا تامین می شود. مگر آمریکا عضو این کنوانسیون نیست؟

نماینده کرمانشاه با اشاره به بندی از این کنوانسیون گفت: طبق این بند اعمال کیفری با ملاحظات سیاسی، فلسفی، قومی و نژادی قابل توجیه نیست. به عبارت دیگر، تمام ارزش های ما در این کنوانسیون بی ارزش است. یعنی مقابله با استکبار، عدالت خواهی، تعطیل.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی بیان کرد: بر اساس این تعریف، میرزاکوچک خان جنگلی، ستارخان و باقرخان، رئیسعلی دلواری همه تروریست هستند و به تروریست ها کمک کرده اند. آیا ملت ایران می پذیرد ستارخان به عنوان تروریست تعریف شود؟ اگر زمانی کشوری به ما حمله کرد و مردم دفاع کنند، تروریست خواهند بود؟

وی تصریح کرد: مگر ما عضو برجام و عضو سازمان بین المللی انرژی اتمی نیستیم؟ با همین حربه قلب راکتور اراک را درآوردند و اورانیوم های غنی شده را از ایران خارج کردند. این در حالی است که رژیم کودک کش اسرائیل تا دندان مسلح است.

مصری ادامه داد: برادران فراکسیون ولایی، امید و مستقلان، این موضوع مربوط به امنیت ملی کشور است. نمی گویم این لایحه را رد کنید، فرصت دهید تا در کمیسیون امنیت ملی بررسی شود. هرجا عجله کردید و جناحی عمل کردید، ضرر کردید.

نماینده کرمانشاه خطاب به موافقان این لایحه اظهارداشت: پشت تریبون بروید و تعهد بدهید که اگر به این لایحه ملحق شوید، تحریم های دلاری و بانکی ما برداشته می شود، من هم رای به تصویب می دهم.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی با اشاره به اظهارات روز گذشته وزیر امور خارجه آمریکا گفت: این فرد که رئیس جاسوس ها است، برای ایران شروط جدیدی را مطرح کرده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نمایندگان مجلس کمیسیون مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۹۸۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضوابط اجرایی تأمین مالی جمعی ارزی تصویب شد

به گزارش خبرنگار مهر فرابورس ایران طی اطلاعیه‌ای به همه عاملین دارای مجوز فعالیت تأمین مالی جمعی اعلام کرد: در راستای ماده ۶ دستورالعمل تأمین مالی جمعی مصوب شورای عالی بورس و اوراق بهادار، ضوابط اجرایی تأمین مالی جمعی ارزی به تصویب کارگروه تأمین مالی جمعی رسید.

کد خبر 6080820 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • اسرائیل به دنبال جاسوسی بود؟ /واکنش عضو کمیسیون امنیت ملی به شناسایی ریزپرنده ها در آسمان اصفهان
  • حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: اسرائیل درصدد اجماع سازی بین‌المللی علیه ماست/ ریزپرنده‌ها همیشه بوده‌اند
  • عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم
  • تروریست‌ها علیه اقتصاد مَکُران
  • آمریکا سیاست دوگانه خود در قبال تروریسم را کنار بگذارد
  • احیای ماده ۴۸ قانون الحاق مالی دولت
  • لزوم همکاری ‌های امنیتی در بستر سازمان شانگهای
  • ضوابط اجرایی تأمین مالی جمعی ارزی تصویب شد
  • طرح نور نیروی انتظامی درباره حجاب مربوط به لایحه عفاف و حجاب است؟
  • ویکند ۲ روزه در بخش‌خصوصی؟