Web Analytics Made Easy - Statcounter

همدان - معاون فرهنگی و اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه همدان از برگزاری همایش استانی «خدیجه؛ مادر امت» به مناسبت سالروز درگذشت حضرت خدیجه(س) در همدان خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین، به نقل ازروابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان ، حجت‌الاسلام سید حسن رضوی از برگزاری مراسم جزءخوانی و ترتیل خوانی قرآن کریم در حسینیه سیدالشهدای باغ بهشت همدان در ایام ماه رمضان خبر داد و اظهار کرد: این مراسم هر روز از صدا و سیمای مرکز استان همدان به صورت زنده پخش می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برگزاری همایش استانی «خدیجه؛ مادر امت» به مناسبت سالروز درگذشت حضرت خدیجه (س) در روز دهم ماه رمضان، گفت: برگزاری مراسم شب‌های قدر و شام غریبان شهادت حضرت علی(ع) و نیز جشن ولادت میلاد امام حسن مجتبی(ع) در برنامه است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه همدان با بیان اینکه فضاسازی برای برگزاری این برنامه‌ها انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: از سخنرانان کشوری و مداحان معروف استان در این مراسم‌ها دعوت خواهیم کرد.

وی به برنامه پذیرایی و توزیع سحری در شب‌های قدر در بقاع متبرکه شاخص استان اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی خیمه‌های معرفت خصوصاً در شب‌های احیاء را در دستور کار داریم.

رضوی با اشاره به برپایی سلسله‌جنبش‌های باشکوه با عنوان «کریم آل طه امام حسن مجتبی(ع)» در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه دارای ظرفیت، افزود: برپایی سفره‌های کریمانه افطار و کمک‌های مردمی به میمنت ولادت امام حسن مجتبی(ع) مورد توجه است.

وی با اشاره به اینکه در روز قدس همکاری و عضویت در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را خواهیم داشت، بیان کرد: هماهنگی برای برگزاری نماز عید سعید فطر در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه از دیگر موضوعات مورد توجه است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اوقاف و امور خیریه جشن ولادت ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۹۹۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان

به گزارش جام جم آنلاین همدان، رحمان ایرانپور از مبارزه علیه سن غلات از ابتدای سال بدون وقفه خبر داد و اظهار کرد: حدودا ۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی از ابتدای سال تاکنون مورد رصد و پایش قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه سن غلات از مهمترين آفات گندم و جو است افزود: اين آفت با تغذيه از گندم و جو در مراحل مختلف رويشی موجب كاهش عملكرد به عبارتی خسارت كمی و از بين بردن خاصيت نانوايی و خسارت كيفی می‌شود.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان يادآور شد: سن‌های مادر پس از ترک محل‌های زمستان گذرانی به طرف مزارع سبز غلات پرواز کرده و  از شیره ساقه و برگ های جوان و سبز گندم تغذیه می‌کنند از این رو، خسارت در این مرحله کم و به جمعیت و تراکم حشره بستگی دارد اما چنانچه تعداد حشره در حد نرم مبارزه باشد مبارزه شیمیایی ضرورت پیدا می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون ۲۸ هزار و ۳۱۵ هکتار مبارزه با سن مادر در شهرستان همدان انجام شده است اضافه کرد: مبارزه علیه علف‌های هرز نیز در سطح ۱۴ هزار و ۴۰۰ هکتار در مزارع غلات صورت گرفته است.

ایرانپور در ادامه خاطرنشان کرد: طبق پیش‌بینی‌ها در سال زراعی ۱۴۰۲_ ۱۴۰۳  حدود ۴۳ هزار هکتار از اراضی زیر پوشش مبارزه با سن غلات قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه علف‌های هرز رقیب گیاهان زراعی در جذب آب و عناصر غذایی به شمار می‌روند گفت: تاثیر علف‌های هرز در کاهش عملکرد محصولات زراعی قابل توجه است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان در پایان اقدام به موقع بهره‌برداران در این حوزه را موثر دانست و بیان کرد: اقدام مناسب، این مانع بزرگ تولید را کنترل می‌کند از همین رو آگاهی کشاورزان در شناسایی عوامل موثر در کاهش عملکرد محصول و مبارزه جهت کنترل عوامل خسارت‌زا، در حفظ کیفی و کمی محصول تاثیر بسزایی دارد.

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی در شهر خروشهرستان نیشابور
  • همایش روز «آزادسازی سنندج» برگزار می‌شود
  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر 
  • برگزاری همایش پیاده روی کارکنان سپاه قمربنی هاشم(ع) در شهرکرد
  • همایش دوچرخه سواری عمومی شهر غلامان
  • زمان برگزاری مراسم یادبود پیشکسوت فقید بسکتبال
  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان
  • کمک فوری/ حال این دو مادر بیمار خوب نیست
  • برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد شکست آمریکا در صحرای طبس
  • برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان