Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-30@15:23:34 GMT

باید اطمینان حاصل کنیم منافع ما در برجام حفظ خواهد شد

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۹۹۱۶۵

باید اطمینان حاصل کنیم منافع ما در برجام حفظ خواهد شد

رئیس فراکسیون امید مجلس گفت: ما که نمی‌خواهیم چیزی بگوییم که دست مذاکره کنندگان بسته شود و باید به نحوی جلو برویم که اطمینان حاصل کنیم منافع ما در برجام حفظ خواهد شد یعنی نظام، مردم و مجلس ما به این نتیجه برسند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، محمدرضا عارف نماینده مردم تهران و رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشست علنی امروز پارلمان و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اظهارات اخیر پومپئو ادعاهای وزیر خارجه آمریکا اظهار داشت: به اندازه‌ی کافی به صحبت‌های او واکنش نشان داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه آمریکا در حدی نیست که بخواهیم به اراجیف او پاسخ دهیم.

وی افزود: در مقابل اظهارات وی آقای ظریف در این‌باره خیلی خوب جواب داد و آقای لاریجانی هم به این نکته اشاره کرد که در شأن ما نیست که یک ابله حرفی می‌زند و 100 نفر در ایران بخواهند جواب او را بدهند.

وی در پاسخ به این سوال که تضمین حقوقی که کشورهای اروپایی در برجام باید بدهند مشخص است چیست؟ افزود: فعلاً که تیم مذاکره کننده در حال مذاکره است لذا باید رضایت ما جلب شود و اطمینان پیدا کنیم که برجام ادامه خواهد داشت وگرنه همانگونه که مطرح شد تصمیم می‌گیریم آن هم براساس منافع ملی کشورمان.

عارف ادامه داد: این یعنی ما قبول می‌کنیم که مسیر برجام ادامه پیدا کند اما منافع ما هم حفظ شود.

عارف در پاسخ به این سوال که این ضمانت حقوقی و قضایی باید دقیقاً چه باشد؟ گفت: ما که نمی‌خواهیم چیزی بگوییم که دست مذاکره کنندگان بسته شود و باید به نحوی جلو برویم که اطمینان حاصل کنیم منافع ما در برجام حفظ خواهد شد یعنی نظام، مردم و مجلس ما به این نتیجه برسند.

رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی همچنین در واکنش به ادعاهای آمریکا در حوزه اقتصادی و فعالیت ایران در این رابطه عنوان کرد: ما براساس اقتصاد مقاومتی که سیاست‌های کلی بسیار روشنی دارد حرکت می‌کنیم و اگر ما اقتصاد مقاومتی را مبنای حرکت اقتصادی‌مان قرار دهیم به نظر من این ادعاها تأثیر زیادی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: مردم ما با حضورشان در صحنه و مسئولان با پیگیری‌ سیاست اقتصاد مقاومتی انشاالله اقتصاد را در مسیری که منافع مردم حفظ شود و رونق را داشته باشیم و نیازی به نگاه به غرب نداشته باشیم را پیش خواهیم گرفت.

وی در پاسخ به سوالاتی درباره تصمیم‌گیری فراکسیون امید در خصوص انتخابات هیأت رئیسه تصریح کرد: ما جلساتی در این رابطه داشته‌ایم و جمع‌بندی را یکشنبه هفته آینده اعلام می‌کنیم.

عارف همچنین در پاسخ به این سوال که عده‌ای گفته‌اند اظهاراتی در رابطه با کاندیداتوری شما برای ریاست مجلس داشته‌اید، گفت: هرگونه اظهارات در این خصوص را تکذیب می‌کنم.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۹۹۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها، حاصل تلاش ۹۰ روانشناس در پلیس اصفهان است

فرمانده انتظامی استان اصفهان مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌های تشکیل شده در کلانتری‌ها طی سال گذشته را حاصل تلاش متعهدانه و دلسوزانه ۹۰ روانشناس شاغل در مجموعه این فرماندهی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار حمید علینقیان پور ضمن تبریک روز جهانی روانشناس و مشاور به جامعه روانشناسان و مشاوران کشور اظهار کرد: در عصر پرتلاطم حاضر که انسان‌ها هر روز با مشکلات و چالش‌های مختلفی دست و پنجه نرم می‌کنند، موضوع سلامت روح و روان از اهمیت بیسیار زیادی برخوردار است.

وی افزود: امروز همگان دریافتند جامعه‌ای که از نظر روحی و روانی دچار آسیب باشد نمی‌تواند پیشرفت کند و به اهداف عالیه‌ای که برای خود در نظر گرفته دست یابد و بر همین اساس نقش روانشناسان و مشاوران بسیار حائز اهمیت و وجود این افراد برای هر جامعه‌ای لازم و ضروری است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان از روانشناس و مشاور به عنوان سنگ صبور، محرم اسرار مردم و مرهم دل‌های رنجور یاد و تصریح کرد: با توجه به نقش مفید و مؤثری که روانشناسان و مشاوران در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و کمک به بزه آسیب دیدگان جامعه دارند، استخدام و بهره‌گیری از این افراد در دستور کار پلیس قرار گرفت و امروز که بیش از دو دهه از فعالیت این افراد می‌گذرد، منشأ اثرات خیر برای مجموعه سازمان انتظامی کشور و عموم مردم بودند.

سردار علینقیان پور گفت: هم اکنون ۹۰ روانشناس و مشاور و مددکار اجتماعی در مجموعه فرماندهی انتظامی استان اصفهان مشغول فعالیت هستند که بیشتر آنها تحصیلات عالیه دارند و به گره گشودن از مشکلات مردم و تأمین آرامش روانی جامعه تلاش می‌کنند.

وی اظهار داشت: در سال گذشته ۸۶ هزار و ۲۰۷ نفر به مرکز مشاوره آرامش و واحدهای مشاوره و مددکاری مستقر در کلانتری‌های استان مراجعه کردند که بالغ بر ۷۰ درصد از پرونده‌های ارجاعی به آنان منجر به صلح و سازش و از ورود این پرونده‌ها به دستگاه قضائی جلوگیری شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان برگزاری ۳۳۰۸ جلسه در قالب طرح مشاوره فعال، برگزاری ۲۴ جلسه مشاوره گروهی، تألیف یک جلد کتاب در حوزه روانشناسی خانواده و هزار و ۷۲۴ مورد تعامل و همکاری با سایر نهادها و سازمان‌های دولتی و غیر دولتی در جهت ارائه خدمت رسانی بهتر به مردم را از جمله مهمترین اقدامات مرکز مشاوره آرامش این فرماندهی در سال گذشته برشمرد و ادامه داد: از ۱۱۰ کلانتری در سطح استان، ۷۹ کلانتری دارای واحد مشاوره و مددکاری هستند و حداقل یک روانشناس در آنجا به مراجعان خدمت رسانی می‌کند و تقویت و تجهیز کلانتری‌های بدون واحد مشاوره و مددکاری به این واحد و استفاده از کارشناسان مشاوره در دست اقدام است.

سردار علینقیان پور با قدردانی از تلاش‌ها و زحمات روانشناسان و مشاوران که سلامت و آرامش روحی و روانی را به مردم هدیه می‌دهند، گفت: بی‌شک این افراد نقش بزرگی در امنیت روانی جامعه دارند و پلیس همواره این تلاش را ارج می‌نهد و به عنوان حافظ امنیت جامعه از دانش و تخصص آنان برای آرامش و آسایش هرچه بیشتر جامعه بهره می‌برد.

کد خبر 749112

دیگر خبرها

  • جدیدترین پیام رئیس برای انصرافی‌های تیم ملی
  • خبر مهم قالیباف درباره حقوق اردیبهشت بازنشستگان | درباره همسان‌سازی حقوق اطمینان می دهم که ...
  • جلسات قالیباف و رقبایش با منتخبان مجلس دوازدهم به روایت فرید موسوی /فعلا خبری از مرامنامه و مانیفست نیست
  • نوری قزلجه: فراکسیون مستقلین احتمالا برای ریاست مجلس و دیگر پُست ها کاندیدا دارد /تعداد اعضای فراکسیون ممکن است به ۱۰۰ نفر هم برسد
  • مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها، حاصل تلاش ۹۰ روانشناس در پلیس اصفهان است
  • استاندار لرستان: امنیت استان حاصل مشارکت پلیس و مردم است
  • اولین گام نبویان برای ناک اوت کردن قالیباف /اعلان جنگ علنی با تشکیل یک فراکسیون
  • فلاحت پیشه: نه‌تنها از منابع فروش نفت نفعی برای مردم حاصل نشد؛ بلکه دولت دست در جیب مردم کرده است
  • مردم سیستان و بلوچستان به احدی اجازه تفرقه‌اندازی نمی‌دهند
  • نوری قزلجه: ریاست قالیباف از بیرون مجلس حمایت می‌شود /طرح‌های «صیانت» و «شفافیت» سفارش شده بودند /نگران رادیکال‌های مجلس آینده نیستم