Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: آب گرم لاویج در شهرستان نور و در روستای ییلاقی و زیبایی به نام لاویج قرار دارد که گامی موثر و زمینه ساز اشتغالزایی ساکنین این روستا و روستاهای اطراف را فراهم کرده است و گردشگری سلامت را در استان مازندران، رونق می بخشد.

خبرگزاری شبستان – مازندران

 

استان مازندران از مواهب خدادادی بسیاری نظیر دریا و جنگل برخوردار است اما گنج های درون آنها نیاز به شناسایی دارد که رودخانه و چشمه های جوشان و آب های معدنی در آن می تواند به گردشگری سلامت رونق ویژه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

آب گرم و معدنی لاویج در روستایی ییلاقی و خوش آب و هوایی به همین نام در 25 کیلومتری غربی شهر چمستان قرار دارد که جوشش آب آن در نقاط مختلف موجب شده بود تا حوضچه هایی در گذشته و به صورت سنتی باشد اما اکنون با تشکیل حمام ها و تاسیسات آب درمانی مجهز از حالت سنتی خارج شده است.

 

درمان دردهای استخوان، مفاصل، روماتیسم، بیماری های پوستی از جمله فواید آب های گرم لاویج است.

 

 

مسیر دسترسی به این روستا و چشمه آب معدنی از پارک جنگلی زیبا و دیدنی کشپل می‌گذرد که به تعبیر مردم این دیار پلی جهت رسیدن به آب و هوای خوش ییلاقی است و با چشمه های زلال و امکانات اقامتی و محل بازی کودکان مسافران بسیاری از نقاط مختلف ایران حتی مهمانان خارجی را فراهم آورده است.

 

 

مهمانان آب گرم لاویج می توانند به نظاره یک مکان دیدنی بپردازند که به نام فیل سنگی مشهور است و قطعه سنگی بزرگ است که بر اثر عوامل طبیعی به شکل یک فیل نشسته به نظر می رسد و مکانی جالب و به یادماندنی برای گرفتن عکس های یادگاری به شمار می آید.

 

یکی از بانوان روستایی اطراف آب گرم لاویج درباره این روستا به خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری چنین گفت: مردم لاویج به کشت محصولات و درخت هایی نظیر گردو اقدام می کنند و دامداری نیز به ندرت در آن وجود دارد.

 

وی در زمینه زیبایی جنگل های لاویج ادامه داد: از دوران کودکی شاهد وجود این جنگل ها بودم و برایم تکراری شده است.

 

این بانوی مازنی اظهار کرد: جوانانی که صاحب مشاغل دولتی شده اند از روستای لاویج رفته اند اما هنوز جوانانی دیگر هستند که با وجود آب گرم و معدنی لاویج به نگهبانی و مغازه داری مشغول هستند که زمینه های اشتغالزایی را فراهم نموده است.

 

وی بیان کرد: مسافران بسیاری در بهار و تابستان به روستای لاویج می آیند اما در زمستان بسیار به ندرت می توان مسافری را شاهد بود چرا که هوای ییلاقی منطقه در تابستان، سرمای زیادی را در زمستان دارد.

 

در چشمان این بانوی جوان می توان به خوبی دریافت که اگر درآمد خوبی را در شهر برایش فراهم شود بدون تردید از این روستا، مهاجرت می کند و طبیعت زیبا و سرسبز را رها می سازد و به شهر می رود که این امر بیانگر لزوم توجه بیشتر به روستانشینان است.

 

مغازه ای که به عرضه تولیدات صنایع دستی در لاویج می پردازد یک سوژه بسیار خوب برای گفتگو و مشاهدات عینی را فراهم نمود.

 

جلوی مغازه از صنایع دستی مختلف که هر شخصی را جهت مشاهده و خرید به سمت خود جذب می کرد اما قیمت های آن در مقایسه با مکان های دیگر مانع خرید شد.

 

 

داود فلاح، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور، در خصوص لاویج نور و صنایع دستی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری گفت: این اداره در سال جاری قصد دارد که برنامه های بومی و فرهنگی را در مناطق ییلاقی همراه با ارائه کارهای دستی، هنرهای تجسمی، صنایع دستی به صورت نمایشگاه و به صورت مستقیم، انجام دهد.

 

 همایش بومی محلی، چهارم تیر در لاویج نوربرگزار می شود

وی به برگزاری همایش بومی محلی، چهارم تیر در لاویج نور اشاره کرد و ادامه داد: همایش بومی محلی، چهارم تیر در لاویج نور برگزار خواهد شد که خواندن اشعار محلی، بیان تاریخچه لاویج از سوی بزرگان لاویج، اشاره به موسیقی بومی و محلی از جمله برنامه های این همایش است که کنار فیل سنگی این منطقه اجرا خواهد شد.

 

فلاح اظهار کرد: با توجه به توریستی بودن لاویج به خاطر آب و هوای خوب و همچنین آب گرم معدنی با اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صحبت شد تا اشخاصی که درباره  صنایع دستی فعالیت دارند، شناسنامه دار شوند.

 

 

فرصت های بسیاری در استان مازندران و حتی گوشه گوشه کشور وجود دارد که می تواند زمینه ساز خوبی جهت اشتغالزایی باشد و علاوه بر عدم مهاجرت به جذب مسافر و حتی سکونت افراد غیر بومی نیز کمک شایانی کند.

گزارش: معصومه علیزاده

پایان پیام/86

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان دولت برجام مجلس خبرگزاری شبستان آمریکا ماه مبارک رمضان حسن روحانی فلسطین رمضان گردشگری سلامت توریست اشتغالزایی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۹۹۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مرمت و بازسازی مسجد تاریخی یوردشاهی ارومیه

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی از مرمت و ساماندهی مسجد یوردشاهی ارومیه خبر داد.

به‌گزارش خبرگزاری ایمنا در آذربایجان‌غربی و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان، مرتضی صفری با اعلام خبر آغاز مرمت مسجد تاریخی یوردشاهی ارومیه اظهار کرد: مرمت بخشی از نمای ضلع غربی و مرمت و ساماندهی نمای ضلع شمالی مسجد یوردشاهی ارومیه در حال انجام است.

وی با بیان اینکه این اقدامات زیر نظر کارشناسان مرمت و معماری این اداره‌کل انجام می‌شود، افزود: علاوه بر اقدامات مرمتی، تابلوها و مبلمان نامتناسب جلوی مسجد یوردشاهی نیز جمع‌آوری شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: مسجد یوردشاهی یک بنای تاریخی متعلق به دوره قاجار بوده و در سال‌های گذشته نیز اقدامات مرمتی از جمله اندودبرداری و اجرای نمای آجری ضلع غربی در این مسجد انجام شده است.

صفری ساماندهی بناهای تاریخی خیابان امام خمینی (ره) ارومیه را از اولویت‌های نخست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی دانست.

کد خبر 751583

دیگر خبرها

  • ۳۵۰ هنرمند یزدی بیمه می‌شوند
  • ظرفیت هتل‌ها و مراکز اقامتی استان فارس تکمیل شد
  • تایید بیمه تأمین اجتماعی ۲۲۴ نفر از شاغلان صنایع‌دستی استان گلستان
  • جشنواره گردشگری جاده ابریشم سمنان برگزار می‌شود
  • آغاز مرمت و بازسازی مسجد تاریخی یوردشاهی ارومیه
  • جشنواره «چومچه خاتون» در کوثر برگزار می‌شود
  • جشنواره چومچه خاتون در شهرستان کوثر برگزار می‌شود
  • راه‌‌اندازی آنلاین‌شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در طبس
  • فروشگاه مجازی صنایع دستی و سوغات محلی در طبس راه اندازی شد
  • راه اندازی آنلاین شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در شهرستان طبس