Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- نتایج مطالعه یک محقق برجسته انگلیسی نشان می دهد کودکانی که در محیط های پاکیزه و اغلب عاری از میکرب به سر می برند، در صورت ابتلا به عفونت های شایع مانند انفلوآنزا، بیش از دیگران در معرض ابتلا به سرطان خون قرار می گیرند.

به گزارش روز سه شنبه گروه علمی ایرنا از روزنامه ایندیپندنت، تجزیه و تحلیل های 30 ساله پروفسور 'مل گریوز' از موسسه تحقیقات سرطان در انگلیس نشان می دهد که عفونت هایی مانند آنفلوانزا می توانند باعث ابتلا به لوسمی لنفوبلاستیک حاد یا ALL در کودکانی شود که از لحاظ ژنتیکی مستعد ابتلا به این بیماری هستند؛ اما این بیماری تنها در آن دسته از کودکان مستعد بروز می کند که در سال های اول زندگی خود در محیط های فاقد میکروب بزرگ شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به واقع مجموعه ای از شواهد علمی نشان می دهد که اوج ابتلا به ALL در سنین دو تا پنج سالگی است، اما این موضوع در تمامی کشورها صادق نیست.
به نظر می رسد سرطان در جوامع ثروتمندتر که کودکان آنها کمتر در معرض بیماری های عفونی قرار می گیرند، شایع تر است و براساس نتیجه گیری پروفسور گریوز، مشکل در اینجا عفونت نیست بلکه نبود عفونت است.
نتیجه مطالعه پروفسور گریوز همچنین حاکی از آن است که قرار دادن کودکان در معرض انواعی از میکروب های شایع و بی ضرر که سیستم ایمنی را تقویت و اماده می کند، می تواند از ابتلای آنها به بیماری ها جلوگیری کند.
گریوز اکنون قصد دارد که در زمینه درمان هایی کار کند که می توانند مانع ابتلا به این سرطان شوند.
پروفسور گریوز در مقاله که در مجله Nature Reviews Cancer منتشر شد، توضیح می دهد که دو گام یعنی جهش ژنتیکی در رحم مادر و تغییر ژنتیکی دیگری که بر اثر قرار گرفتن در معرض یک یا تعداد بیشتری از عفونت های شایع ایجاد می شود، برای ابتلا به ALL لازم است.
این تحقیق جدید پیش بینی های قبلی را در زمینه تاثیر کابل های برق، امواج الکترومغناطیسی یا مواد شیمیایی انسان ساز در ابتلا به این بیماری رد می کند.
از هر 20 کودکی که متولد می شوند، یک کودک با جهشی به دنیا می آید که او را برای ابتلا به سرطان خون مستعد می سازد اما تنها یک درصد از آنها به این بیماری مبتلا می شوند.
پروفسور گریوز بعد از بررسی مجموعه ای از مطالعات انجام شده روی از جمله موش های آزمایشگاهی و همچنین نمونه های بزرگ جمعیتی، این ایده را مطرح کرد که یک جهش دوم برای بروز ALL لازم است و به نظر می رسد که این جهش حاصل عفونت های ناشی از ویروس ها و باکتری ها است.
علمی**2038**2017

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي لوسمي سرطان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۹۹۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رالف رانگنیک و تایید خبر جنجالی؛ پروفسور آلمانی به خاطر بایرن مونیخ، اتریش را ترک نمی‌کند

سومین گزینه بایرن مونیخ نیز پیشنهاد این باشگاه را رد کرد

 

طرفداری | پس از منتفی شدن گزینه‌هایی مانند ژابی آلونسو و یولیان ناگلزمان، انتظار می‌رفت به‌زودی رالف رانگنیک سرمربی تیم ملی اتریش به عنوان جایگزین توماس توخل معرفی شود اما به نظر نمی‌رسد این اتفاق نیز رخ بدهد.

کریستین فالک خبرنگار نزدیک به باواریایی‌ها امروز در خبری جنجالی اعلام کرد رانگنیک پیشنهاد بایرن مونیخ را رد کرده است و قصد دارد به قراردادش با تیم ملی اتریش که اعتبارش تا سال 2026 است، پایبند باشد.

پس از انتشار این خبر نیز، فدراسیون فوتبال اتریش نیز بلافاصله به‌طور رسمی اعلام کرد رالف رانگنیک در تیم ملی این کشور باقی خواهد ماند. اکنون نیز این سرمربی 65 ساله درباره این تصمیمش و رد کردن فرصت مربیگری در بایرن مونیخ صحب کرده است. او گفت:

من با تمام وجودم سرمربی تیم ملی اتریش هستم و از این‌کار واقعاً لذت می‌برم. من مصمم هستم مسیری که انتخاب کردم را ادامه دهم. تأکید می‌کنم این به معنای رد کردن بایرن مونیخ نیست بلکه تصمیمی برای تیم و اهداف مشترک‌مان است. اکنون تمرکز کامل ما روی یورو است و هر کاری از دست‌مان بر بیاید انجام می‌دهیم تا جای ممکن (در این رقابت‌ها) پیش برویم.

حال باید بایرن مونیخ پس از سومین تلاش ناموفقش، این‌بار به سراغ کدام مربی در دسترس خواهد رفت. 

از دست ندهید ????????????????????????

تونی کروس: پاس گلم جلوی بایرن خیلی خاص نبود شاهکار کارلتو؛ بازهم شکست‌ناپذیری مقابل بایرن بزرگترین بازیکنان ناکام تاریخ لیگ قهرمانان یحیی شکایت کند 5 میلیارد تومان جریمه می‌گیرد

دیگر خبرها

  • درمان جدید بیماری آلزایمر
  • رژیم غذایی سالم برای جلوگیری از انواع سرطان
  • سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به سالک مبتلا می‌شوند
  • بیماریی که سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به آن مبتلا می‌شوند
  • یک سوم افراد جامعه ابتلا به مشکلات بی‌اختیاری ادرار را تجربه می‌کنند
  • رالف رانگنیک و تایید خبر جنجالی؛ پروفسور آلمانی به خاطر بایرن مونیخ، اتریش را ترک نمی‌کند
  • درمان بیماری‌های صرع و تشنج کودکان در ایران
  • ایران جزء ۱۰ کشور اول دنیا در درمان بیماری‌های اورولوژی
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند | در مواجهه با آلرژی برخی پزشکان، بیماران را دچار سوءتغذیه می‌کنند
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان