Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@13:35:57 GMT

قم| مشکل کم‌آبی استان قم با انتقال آب حل نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۹۹۸۶۲

قم| مشکل کم‌آبی استان قم با انتقال آب حل نمی‌شود

رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه استان قم با بیان اینکه مشکل کم‌آبی استان قم با انتقال آب حل نمی‌شود، گفت: در برخورد با مشکل خشکسالی قدم نخست پذیرش مشکل کمبود آب است و باید خودمان را با شرایط خشکسالی سازگار کنیم. ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸ استانها قم نظرات

سید حسن رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به شرایط اقلیمی استان قم و مسئله مهم خشکسالی اظهار داشت: زنگ خطر بحران‌های اقلیمی و خشکسالی از سال 1970 در دنیا به صدا درآمده و ما امروز با پیش‌بینی‌هایی دهه 70 روبه‌رو شده‌ایم و این تنها مشکل کشور ما در دنیا نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اخذ تصمیمات کاربردی و درست درباره بحران خشکسالی افزود: در برخورد با مشکل خشکسالی قدم نخست پذیرش مشکل کمبود آب بوده و باید خودمان را با شرایط خشکسالی سازگار کرده و مانع اخذ تصمیمات کوتاه‌مدت در حل بحران کم‌آبی شویم.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان قم تأکید کرد: شناخت درست منطقه و اقلیم آن و سازگاری با اتفاقات در حال وقوع و تدوین برنامه‌هایی براساس این سازگاری باید در همه برنامه‌های مطالعاتی که در جهت حل بحران انجام می‌شود دیده شود.

وی انتقال آب را برای حل مشکل بی‌آبی مورد نقد قرارداد و گفت: مشکل کم‌آبی استان با انتقال آب به استان نه‌تنها حل نمی‌شود بلکه در آینده می‌تواند مشکلات دیگری را نیز به استان تحمیل کرده و نمی‌توانیم به این راهکار برای همیشه تکیه کنیم.

رضوی استفاده از تجربیات کشورهای دیگر را در حل بحران کم‌آبی موردتوجه قرارداد و بیان کرد: استفاده از تجربیات کشورهای دیگر در حل بحران کم‌آبی و عدم انجام آزمون‌وخطا در شرایط حاکم باید مدنظر همه مدیران اجرایی استان بوده و نباید در مورد بحران کم‌آبی و خشکسالی آرمانی فکر کنیم.

وی مشکل کم‌آبی را موضوع موردتوجه کشور دانست و ادامه داد: خوشبختانه نگاه و نگرش کسانی که پیگیر این موضوع هستند نگاه مسئله محور و حل مسئله‌ای است و کمبود آب در حال بررسی بوده و حل این موضوع در اشل ملی موردتوجه قرارگرفته است.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان قم با اشاره به شرایط بد اقلیمی استان در سه دهه آینده ابراز کرد: باید برای حل بحران کم‌آبی به مسائل و مشکلاتی که به استان تحمیل می‌شود مانند برج‌سازی، افزایش جمعیت در نتیجه مهاجرت توجه کرده و راهکار مناسبی را برای آن تعریف کنیم.

وی یکی از اولویت‌های مدیران را بازنگری اشتباهات دانست و تأکید کرد: باید در این شرایط با بازنگری اشتباهات به سمت اصلاح آن‌ها پیش رفته و با ایجاد حس مطالبه گری در بین مردم مدیران بالادستی را به این سمت سوق دهیم.

انتهای پیام/ ز

R7854/P41362/S6,62/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۹۹۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) انتقال آذوقه با طناب به عشایر آبدانانی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • خشکسالی در 22 استان کشور! بارش‌ها 8.9 درصد کاهش یافت
  • فیلمی از شیوه انتقال آذوقه به عشایر محاصره شده در سیل
  • خط انتقال مخزن و ایستگاه روستا‌های پمپاز مجتمع ارسی متصل شد
  • پیشنهاد انتقال اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی به جهاد دانشگاهی
  • (ویدئو) انتقال آذوقه با طناب به عشایر آبدانانی
  • انتقال آذوقه به عشایر روستاهای آبدانان
  • ادعای جنجالی تن‌هاخ: با نخریدن کین به مشکل خوردیم
  • ببینید/«کیت انتقال ژن» چیست؟
  • (ویدئو) ساکنان تالاب‌های افسانه‌ای عراق از خشکسالی می‌ترسند
  • خشکسالی یزد با بارندگی‌های اخیر برطرف نمی‌شود