Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: سرپرست دبیرخانه کانون های مساجد خوزستان، از اجرای برنامه های مختلف فرهنگی، قرآنی و هنری به مناسبت ماه مبارک رمضان خبر داد.

حسن یوسفی، سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، با بیان این مطلب به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، گفت: ستاد عالی کانون های مساجد کشور، جهت بهره مندی شایسته از ماه مبارک رمضان، بنا به ماموریت ذاتی و رویکردهای جدید بر اساس سند تحول، برنامه هایی را نسبت به بزرگداشت این ایام در نظر گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: به تبع همچنین برنامه هایی در استان ها توسط دبیرخانه کانون های مساجد برنامه ریزی شده که یکی از آنها نهضت عمومی حفظ جزء 30 قرآن کریم به عنوان برنامه فراگیر قرآنی در سال 97 بر اساس تصمیم شورای توسعه فرهنگی قرآنی کشور است که در ایام ماه رمضان در دستور کار قرار دارد.

 

وی اجرای طرح فراگیر اهدای قرآن کریم به مساجد توسط اهالی محله و مسجد (نذر فرهنگی)، برگزاری نشست ها و جلسات گفتمان در حوزه مباحث مرتبط با قرآن و خانواده، تکریم خادمان، حافظان، فعالان و قاریان قرآنی و برگزاری جلسات جزء خوانی قرآن کریم با اولویت حضور جوانان از جمله این برنامه هاست.

 

یوسفی، خاطر نشان کرد: با ارکان مسجد به ویژه امام جماعت، هئت امنا و ... جهت بهره مندی از خطبای گرانقدر در پرداختن به موضوعات مهم از جمله مباحث مرتبط با خانواده، حمایت از کالای ایرانی، سبک زندگی و ... هماهنگی های لازم صورت گرفته است.

 

وی برگزاری جلسات تفسیر کوتاه جزء 5 قرآن، اجرای طرح سفره کریمانه (افطار ساده)، برگزاری جشن شکرانه بندگی ویژه روزه اولی ها، برپایی نمایشگاه فرهنگی هنری با موضوعات قرآنی همچون خوشنویسی، کتاب و ... در مساجد محوری و آموزش قرائت صحیح اذکار نماز به صورت متن و فایل صوتی بر روی گوشی موبایل و ... را از دیگر برنامه های ماه رمضان دانست.

 

وی با بیان اینکه همچنین در برگزاری برنامه ها به گروه سنی کودک در قالب اجرای برنامه های شاد و مفرح از جمله قصه گویی، نقاشی، شعر و نمایش با موضوعات دینی و قرآنی توجه ویژه شده است، اظهار کرد: تلاوت سوره های دخان، عنکبوت، روم و قدر در شب بیست و سوم ماه رمضان با مشارکت نوجوانان و تالیان طرح تلاوت نور از دیگر برنامه هاست.

 

سرپرست دبیرخانه کانون های مساجد خوزستان، تصریح کرد: همچنین برنامه های مختلفی به مناسبت وفات حضرت خدیجه (س)، ولادت امام حسن مجتبی (ع)، لیالی قدر، شهادت حضرت امیر المؤمنین (ع)، سالروز رحلت امام خمینی (ره) در ایام ماه رمضان برگزار می شود.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان دولت برجام مجلس آمریکا خبرگزاری شبستان حسن روحانی فلسطین ماه مبارک رمضان مسجد برنامه های ماه رمضان خوزستان کانون های مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۰۰۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان گفت: ۲۵۰ برنامه در هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه‌ها طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، ولی جهانی امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ اظهار کرد: روز جهانی موزه‌ها و هفته میراث فرهنگی بهترین فرصت برای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی تاریخی استان گیلان به منظور حفاظت بهتر و گسترده‌تر از آن‌ها است.

وی با بیان اینکه در هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه‌ها ۲۵۰ برنامه طراحی و برنامه‌ریزی شده است، افزود: افتتاح و بهره‌برداری از بناهای تاریخی که طی سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ مورد مرمت قرار گرفته از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این هفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان خاطرنشان کرد: بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن فرهنگی تاریخی استان، افتتاح پروژه‌های مرمت و احیای بناهای تاریخی در سطح استان، تقدیر از میراث‌بانان و برگزاری رویداد تخصصی افتتاح موزه مردم‌شناسی رودبار بخشی از برنامه‌های پیش‌بینی شده در این هفته میراث فرهنگی است.

جهانی اضافه کرد: افتتاح دفاتر خدمات مسافرتی، نمایشگاه باستان‌شناسی و نمایش اشیای شاخص و کمتر دیده شده، برگزاری جشنواره بهار نارنج ثبت ملی استان و دیدار با چهره‌های شاخص فرهنگی و مذهبی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این هفته است.‌

وی تصریح کرد: برنامه‌هایی ویژه این هفته از جمله پاکسازی آثار و محوطه‌های تاریخی سطح استان، برگزاری نشست‌های تخصصی، کارگاه‌های آنلاین و حضوری آموزشی، نمایشگاه‌ها، تجلیل از مفاخر و میراث‌بانان حوزه میراث فرهنگی، تورهای آشناسازی برای دانش‌آموزان، دانشجویان، مدیران و سازمان‌های مردم نهاد انجام خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با قدردانی از مقام عالی دولت در گیلان گفت: استانداری و دستگاه‌های اجرایی استان تعامل خوبی با حوزه میراث فرهنگی دارند و اعتبار خوبی برای سه حوزه تخصصی تخصیص داده شده که بخش عمده این تخصیص مربوط به مرمت و بازسازی بناهای تاریخی است.

کد خبر 748691

دیگر خبرها

  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • مساجد به عنوان محور همه برنامه‌ها قرار داده شود
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان