Web Analytics Made Easy - Statcounter

عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه الحاق به توافقنامه پاریس مشکلی ندارد، اظهار کرد: سهم ایران از انتشار گازهای گلخانه ای ۴ درصد است اگر برای کاهش همین ۴ درصد اقدام کنیم به وظیفه خود عمل کرده‌ایم.

ایران آنلاین / عیسی کلانتری در حاشیه همایش روز جهانی تنوع زیستی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش در مورد روند الحاق به توافقنامه پاریس اظهار کرد:‌ این توافقنامه را مجلس تایید کرد البته شورای نگهبان نظراتی روی آن دارد بنابراین  برنامه مشارکت ملی ایران برای الحاق به توافقنامه پاریس نیاز به اصلاحات دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:‌ بر اساس برنامه مشارکت ملی ایران، چهار درصد کاهش انتشارگازهای گلخانه‌ای را  قبول کرده‌ایم و ۸ درصد دیگر منوط به لغو تحریم‌ ها شده است. در حقیقت سهم ایران از کاهش گازهای گلخانه ای همان ۴ درصد است و بیهوده به سمت ۸ درصد اضافه رفته‌ایم. همین هشت درصد است که صحبت از عدم توسعه یافتگی را مطرح کرده است.

کلانتری در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: خوشبختانه مجلس شورای اسلامی در کمیسیون‌های مختلف حمایت از محیط بانان و سربازان حیات وحش را تصویب کرده است تا آنان بتوانند به عنوان ضابط قضایی از امکانات نیروهای نظامی برخوردار شوند.

وی با اشاره به اینکه حیات وحش تحت تاثیر اقلیم است،گفت: برخی حیات وحش را در صرفا با آهو و یوز پلنگ می‌شناسند در حالی که سایر گیاهان منابع ژنتیک کشور هستند و دولت مصمم است با مصوبات اخیر خود این منابع ژنتیک را مورد توجه قرار دهد.

معاون رییس جمهور در پاسخ به پرسشی در مورد افزایش سطح مناطق حفاظت کشور اظهارکرد:‌ این موضوع نیاز به بررسی‌ دارد. درحال حاضر افزایش سطح مناطق حفاظت شده به میزان دو میلیون هکتار بررسی شده و با منابع طبیعی به تفاهم رسیده‌ایم. لازم است این موضوع در شورای عالی محیط زیست به تصویب برسد.

وی افزود: با تصویب افزایش دو میلیون هکتاری سطح مناطق حفاظت شده ، مساحت مناطق حفاظت شده از  ۱۱ درصد به ۱۳ درصد می‌رسد.

کلانتری در مورد آشوراده با اشاره به اینکه ۲۸ هکتار از این منطقه خارج از اختیار محیط زیست است و مردم در آن مستقر و فعال هستند، گفت:‌ این ۲۸ هکتار را جدا کردیم تا به بقیه مناطق آشوراده آسیب نرسد. گزارش ارزیابی مربوط به گردشگری آشوراده منتشر شده است.

وی درباره تصویب نشدن لوایح محیط زیستی مثل لایحه خاک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این لایحه حدود۵۰ ماده دارد بنابراین بررسی آن طول می‌کشد البته بررسی مواردی‌ که با مسائل اجتماعی مرتبط است طولانی می‌شود بنابراین نباید انتظار داشته باشیم این لایحه‌ها سریع در مجلس تصویب شود. ضمن اینکه لوایح فوری و دو فوریتی و لایحه بودجه نیز به مجلس می‌رسد که در اولویت بررسی قرار دارند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۰۰۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت مجلس با جدول مربوط به هزینه‌کرد یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ جدول شماره ۱۲ با عنوان «هزینه‌کرد یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی موضوع ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری» را به تصویب رساندند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس کمیسیون تلفیق در توضیح این جدول اظهار کرد: در زمان تصویب بخش اول بودجه طبق محاسبات ما یک درصد هزینه‌های شرکت‌های دولتی که باید برای مسائل فرهنگی هزینه می‌شد، ۲۸ همت می‌شد منتها دولت در جداول ۳۶ همت را برای توزیع آورده است.

وی اضافه کرد: کمیسیون تلفیق با همکاری کمیسیون فرهنگی اصلاحاتی در این جداول اعمال کرد که از جمله آن اختصاص منابع بیشتری برای آموزش و پرورش، وزارت علوم و وزارت بهداشت و درمان بود همچنین تلاش شد که این توزیع عادلانه باشد.

وی افزود: امسال برای اولین‌بار بودجه در مرحله اول به شکلی تصویب شد که کسی نمی‌تواند بودجه حوزه فرهنگ را پرداخت نکند.

اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد نیز اظهار کرد: برای اولین‌بار ما توانستیم در دولت توافقات خوبی را درباره این جدول داشته باشیم که در مجلس شورای اسلامی نیز بر این موضوع همت شد و کار مهمی صورت گرفت. انتظار می‌رود شاهد تحولاتی باشیم.

همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به جدول شماره ۱۶ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور (بخش دوم- جداول) با عنوان «تعرفه‌های درآمد‌های موضوع جدول شماره ۵»، با تصویب این جدول موافقت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • طالبان حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد | ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شد
  • ۶۰ درصد غذا های المپیک پاریس «غیرگوشتی» است
  • ۶۰ درصد غذاهای المپیک پاریس «غیرگوشتی» است
  • ​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی
  • حقابه هورالعظیم چگونه تامین می‌شود؟
  • مجلس با وجود مخالفت دولت با الحاق جدولی به بودجه ۱۴۰۳ موافقت کرد
  • موافقت مجلس با جدول مربوط به هزینه‌کرد یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی
  • جدول مربوط به «تملک دارایی‌های مالی» تصویب شد
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد