Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@05:41:48 GMT

فرماندار: رفع مشکلات فضای آموزشی بافق ضروری است

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۰۰۳۱۶

فرماندار: رفع مشکلات فضای آموزشی بافق ضروری است

یزد- ایرنا- فرماندار بافق با بیان اینکه کار عمرانی مدرسه سازی و مشکلات آموزشی با تدبیر و پیگیری برطرف می شود بر رفع مشکلات فضای آموزشی و فرهنگی این شهرستان تاکید کرد.

محمد زاده رحمانی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از سه مدرسه در حال توسعه بافق در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به برنامه زمانبندی برای ساخت و بهره برداری از این مدارس، آنجا که نیاز به کمک جمعی اعضای شورای آموزش و پرورش باشد قطعا پیگیری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اهمیت جایگاه آموزش و پرورش گفت : این نهاد با توجه به وسعت کاری و وظایف و اهمیت تعلیم و تربیت نیاز دارد تا تمامی اقشار جامعه اعم از دستگاه های دولتی و غیر دولتی در این امر به آموزش و پرورش کمک کنند.
رئیس شورای آموزش و پرورش بافق در ادامه به نقش ارزشمند خیرین مدرسه ساز اشاره کرد و افزود: برگزاری انجمن خیرین مدرسه ساز با مشارکت مردم این شهرستان و بافقی های مقیم سایر نقاط کشور در جمع آوری کمک های مردمی و ساخت مدرسه های نوساز مفید و موثر است.
فرماندار بافق همچنین و پر غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان با برنامه های ورزشی، فرهنگی تاکید کرد و گفت: امروزه کشور ما بیش از گذشته مورد تهاجمات فرهنگی کشورهای بیگانه قرار گرفته است و دانش آموزان بیشتر از سایر اقشار جامعه تحت تأثیر این تهاجم قرار دارند و ما مسئولان باید بعنوان وظیفه قانونی و شرعی خود، قشر دانش آموز را از گزند هجمه فرهنگی در امان نگهداریم.
علی اصغر رنجبر رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان بافق هم بیان کرد: کمبود فضای آموزشی مدرسه حضرت زهرا (س)، سالن اجتماعات آموزشگاه 'حر' و مسائل آموزشی دبیرستان نمونه حضرت معصومه(س) ظرف سه ماه آینده بر طرف خواهد شد.
10 هزار و 500 دانش آموز در 77 مدرسه شهرستان بافق مشغول تحصیل هستند.
ساخت 6 مدرسه خیری از سال 94 با مشارکت اداره کل نوسازی مدارس استان یزد در بافق آغاز شده که به نوبت تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفته است.
این مدارس با کمک خیران ابراهیمی ، معظمی، خادمیان و برادران ابویی با سرمایه گذاری 100 میلیارد ریال در بافق ساخته شد.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری یزد قرار دارد.
7543/ 6197

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آموزش فرماندار فضاي آموزشي شهرستان بافق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۰۰۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر آموزش و پرورش: بکارگیری معاون پرورشی در مدارس غیردولتی ضروری است

به گزارش سازمان مدارس و مراکز غیردولتی، احمد محمودزاده در جمع روسای ادارات مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: امسال به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده است. این نام‌گذاری براساس نیاز کشور صورت گرفته است و باید در مجموعه‌های مختلف و حوزه‌های متفاوت از آن بهره گرفت. آموزش و پرورش هم باید به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این زمینه تأثیرگذاری خود را داشته باشد. نقش مرجعیتی و آگاهی‌رسانی و تبیین این موضوع بر عهده وزارت آموزش و پرورش است. باید این فرهنگ‌سازی در افکار عمومی شکل گیرد.

وی با بیان اینکه بیشترین، بهترین و مهمترین تولید در همه نظامات، تربیت نیروی انسانی است، افزود: مهمترین سرمایه کشور که در همه اسناد بالادستی به آن اشاره شده، سرمایه نیروی انسانی است. تولید این سرمایه در داخل آموزش و پرورش صورت می‌گیرد. حفظ و گسترش دستاوردها توسط این افراد صورت می‌گیرد.

محمودزاده تصریح کرد: آموزش و پرورش از سال‌های گذشته جهت‌گیری‌هایی را شروع کرده که امسال باید به نتیجه برسد. همه برنامه‌ریزی‌ها برای تحقق و اجرای سند تحول بنیادین، برای مرجعیت معلم و مرجعیت کتاب درسی است.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت شوراهای آموزش و پرورش بیشترین بهره‌مندی را امسال داشته باشیم، گفت: در جلسه‌ای که امسال در ابتدای سال رییس جمهور در جمع مدیران ارشد صحبت می‌کردند، نگاه به ظرفیت آموزش و پرورش خیلی مهم بود به این صورت که به وضع مطلوب دست پیدا کنیم. ایشان به تسهیل و تسریع کار مردم و تکریم مردم تاکید داشتند. باید رضایت مردم جلب شود. همچنین باید تبیین کارها به خوبی صورت گیرد.

محمودزاده از قدردانی وزیر آموزش و پرورش از فعالیت‌های سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی خبر داد و گفت: وزیر آموزش و پرورش همچنین تاکید بر همکاری، انسجام و همکاری در درون وزارت آموزش و پرورش، جلب مشارکت و نظارت داشتند. اینها از توصیه‌های مهم وزیر آموزش و پرورش است که باید محقق شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی تاکید کرد: تلاش ما در سازمان باید سازنده باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • کسری ۳۳۱ هزار متر مربعی فضای آموزشی در کردستان
  • تکریم معلمان در خور شان آنان باشند
  • آغاز ساخت ۵۰ فضای آموزشی در کهگیلویه و بویراحمد
  • سرانه فضاهای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: بکارگیری معاون پرورشی در مدارس غیردولتی ضروری است
  • تا سه سال آینده کمبود فضای آموزشی استان رفع می‌شود
  • کهگیلویه و بویراحمد، پیشرو در اجرای طرح‌های قرارگاه عدالت تربیتی 
  • سرانه فضای آموزشی در خراسان رضوی افزایش یافت 
  • تجهیز ۳۰ مدرسه در کهگیلویه و بویراحمد به سیستم گرمایشی و سرمایشی
  • معلمان باید دانش آموزانی در تراز انقلاب اسلامی آموزش دهند