Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی میل، «ریچارد پینتر»، یکی از وکلای سابق کاخ سفید در دوران ریاست جمهوری جورج دبلیو بوش در مصاحبه با شبکه «سی بی اس نیوز» اعلام کرد که مدارک بیشتری درباره رسوایی های دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی آمریکا در مقایسه با «ریچارد نیکسون»، سی و هفتمین رئیس جمهور این کشور وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ریچارد پینتر گفت: «شواهد و مدارک کافی درباره سوء استفاده ترامپ از قدرت و سوء رفتار او در برقراری عدالت در مقایسه با ریچارد نیکسون وجود دارد. هم اکنون وظیفه کنگره آمریکاست که اقدامات ترامپ را که شباهت زیادی به رسوایی واترگیت دارد، بررسی کند.»

وی افزود: ما از رسوایی واترگیت هم فراتر رفته ایم و همچنان مجلس سنا و مجلس نمایندگان آمریکا هیچ تلاشی نمی کنند. «شواهد بسیار محکمه پسندی» وجود دارد که نشان می دهد ترامپ بخشی از قانون اساسی آمریکا که کارکنان دولتی را از دریافت هدایا از کشورهای خارجی منع می کند، نقض کرده است. همچنین قانون ضدمهاجرتی دونالد ترامپ هم با متمم اول قانون اساسی آمریکا مغایرت دارد.

بر اساس متمم اول قانون اساسی آمریکا، این کشور نباید ارجعیتی در ادیان مختلف ایجاد کند. منتقدان قانون ضدمهاجرتی ترامپ معتقدند که این قانون یک ممنوعیت علیه مسلمانان است و در واقع بر اساس متمم اول قانون اساسی غیرقانونی محسوب می شود.

پینتر خاطرنشان کرد: بررسی نقض های قانون اساسی آمریکا  از سوی ترامپ، باید یک ارجعیت در نظر گرفته شود. به نظر من این رئیس جمهور یک خطر جدی برای دموکراسی ماست و او از زمان پیروزی در انتخابات آمریکا این مسئله را اثبات کرده است. دونالد ترامپ و معاون او «مایک پنس» باید از قدرت کناره گیری کنند.

ریچارد پینتر یکی از وکلای دولت بوش بین سالهای 2005 تا 2007 بوده است. وی هم اکنون در تلاش است کرسی خالی شده در مجلس سنا در ایالت مینه سوتا را پس از استعفای «ال فرنکن» پر کند.

افشای اقدامات غیرقانونی در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 1972 و نصب دستگاه های استراق سمع در محل کنوانسیون حزب دموکرات در ساختمان واترگیت به رسوایی واترگیت معروف شد و به دنبال افشای این رسوایی، رئیس جمهور اسبق آمریکا پیش از استیضاح، از سمت خود کناره گیری کرد.

انتهای پیام/

انتقاد وکیل سابق کاخ سفید از قانون‌شکنی‌های ترامپ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا کنگره آمریکا دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۰۰۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت

دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا اعلام کرد که با جو بایدن، صلح در خاورمیانه به دست نخواهد آمد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ترامپ نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2024 که با بایدن رقابت می‌کند، گفت که با رئیس جمهوری مثل جو بایدن صلح در خاورمیانه به دست نخواهد آمد.

ترامپ امروز سه‌شنبه هنگام حضور در دادگاه برای رسیدگی به پرونده موسوم به «حق السکوت»، گفت که بایدن بدترین رئیس جمهور در تاریخ ایالات متحده آمریکا است.

وی با اشاره به برگزاری اعتراضات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های بزرگ آمریکا، بیان کرد: آنچه در دانشگاه‌های کلمبیا، نیویورک و سایر آنها می‌گذرد، مایه شرمساری است. این واقعاً تقصیر بایدن است. او لحن اشتباهی دارد. او کلمات اشتباهی دارد. نمی‌داند از چه کسی حمایت می‌کند و این یک آشفتگی است.

ترامپ بایدن را به مناظره تلویزیونی فراخواند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت است/ توفیق دیپلماسی اقتصادی
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد