Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا ابراهیم زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نشاء ۹۵ درصدی شالیزارهای شهرستان فومن تاکنون، اظهارکرد: تا پایان اردیبهشت حدود ۱۳۱۸۰ هکتار از شالیزارهای شهرستان فومن نشاء شده است.

وی با بیان اینکه «هاشمی» و «علی کاظمی» عمده رقم برنج هستند که در این شهرستان کشت می شوند، افزود: از سهمیه بذر اصلاح شده شهرستان فومن تاکنون ۶۵ تُن بذر از نوع هاشمی و خزر در بین کشاورزان فومنی توزیع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جهاد کشاروزی فومن با اشاره به نشاء مکانیزه در اراضی شالیزاری این شهرستان، خاطرنشان کرد: چهار هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری فومن توسط کشاورزان به صورت مکانیزه نشاء شده است.

ابراهیم زاده در ادامه همچنین به میزان توزیع کود شیمیایی نیز در سطح شهرستان اشاره و تصریح کرد: دو هزار و ۸۵۰ تُن انواع کود شیمیایی از نوع پتاس و فسفات توسط تعاونی های مجاز در میان کشاورزان فومنی توزیع شد.

وی با بیان اینکه شهرستان فومن دارای ۱۳ هزار و ۸۷۰ هکتار اراضی شالیزاری است،  گفت: سالانه از زمین های شالیزاری شهرستان فومن ۷۰ هزار تُن شلتوک برداشته شده که از این میزان ۴۷ هزار تُن برنج سفید استحصال می شود.

کد خبر 4303238

منبع: مهر

کلیدواژه: اراضی شالیزاری جهاد کشاورزی گیلان فومن محمدرضا ابراهیم زاده ماه مبارك رمضان بوشهر کرمانشاه شیراز گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه برجام بارش باران مشهد بیرجند خرم آباد اشتغال تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۰۰۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۱.۵ میلیون لیتر سوخت میان ناوگان هوایی منطقه بوشهر در ایام نوروز

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه بوشهر از تخصیص یک میلیون و ۴۸۴ هزار لیتر سوخت به ناوگان هوایی این منطقه در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه بوشهر، علیرضا برازجانی گفت: از روز بیست‌وهفتم اسفندماه سال ۱۴۰۲ تا پانزدهم فروردین‌ماه سال ‌۱۴۰۳، در مجموع یک میلیون و ۴۸۴ هزار لیتر سوخت به ناوگان هواپیمایی منطقه بوشهر اختصاص‌ یافت که این مقدار بیان‌کننده افزایش ۵ درصدی مصرف سوخت هواپیمایی نسبت به مدت مشابه پارسال است.

وی اظهار کرد: در بازه زمانی یادشده تعداد پروازهای مربوط به سه فرودگاه استان بوشهر با نام‌های فرودگاه بین‌المللی شهدای بوشهر (شهر بوشهر)، فرودگاه بین‌المللی خلیج‌فارس (شهر عسلویه) و فرودگاه خارک (جزیره خارک) ۴۸۸ پرواز بود که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ با افزایش ۵ درصدی تعداد پروازها روبه‌رو بوده است.

دیگر خبرها

  • نشای برنج در شهرستان فومن آغاز شد
  • تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه حفاظت شده فومن
  • تجهیز و نوسازی ۱۵۰ هکتار از شالیزار‌های آمل
  • برق برخی مناطق ۷ شهرستان گیلان فردا قطع می‌شود
  • قطعی برق برخی مناطق شهری و روستایی در ۷ شهرستان گیلان
  • توزیع ۱.۵ میلیون لیتر سوخت میان ناوگان هوایی منطقه بوشهر در ایام نوروز
  • بازسازی انهار کشاورزی شهرستان فومن با بیش از ۶ میلیارد تومان اعتبار
  • نشاکاری ۱۰ درصد شالیزار‌های فریدونکنار
  • نشاکاری 10 درصد شالیزارهای فریدونکنار
  • نشاء مکانیزه برنج در آستارا