Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، کوهکن مسئول بانک خون رویان هرمزگان از بندرعباس،گفت: از ابتدای سال تاکنون ۶۱ قرارداد نمونه برداری خون بند ناف با متقاضیان در استان بسته شده که ۲۱ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.
 
وی افزود: از ابتدای راه اندازی بانک خون رویان در هرمزگان نیز هزار و۷۸۰ خون بند ناف نوزاد در این مرکز ذخیره شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
ابراهیم کوهکن با بیان اینکه بانک خون بند ناف رویان  سال ۸۸ در هرمزگان راه اندازی شد، افزود: این مرکز علاوه بر ارائه خدمات به هرمزگانی‌ها به مراجعه کنندگان استان‌های بوشهر و فارس هم خدمات ارائه کرده است.
 
وی گفت:هزینه نگهداری خون بند ناف نوزادان در هنگام قرارداد دو میلیون ۶۰۰ هزار تومان است که این مبلغ در دو قسط با فاصله زمانی ۳ ماه دریافت می شود.
 
کوهکن افزود: زمان نگهداری خون بند ناف نوزاد ۲۰ سال است.
 
از خون بند ناف برای درمان بیماری‌های مانند تالاسمی، سرطان، دیابت و آلزایمر استفاده می‌شود.
 
خون باقی مانده در بندناف و جفت نوزاد سرشار از سلول‌های بنیادی بسیار پرتوان، زنده است که در اثر تکثیر‌های پی در پی دچار پیری نمی‌شوند و با تزریق و یا جایگزینی این سلول‌ها می‌توان به بهبودی سلول‌های آسیب دیده کمک کرد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: خون بند ناف نوزاد هرمزگان ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۰۰۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی چین طلایی شد

بانک مرکزی چین در ماه آوریل طلای بیشتری به ذخایر خود اضافه کرد.

به گزارش ایسنا، داده‌های رسمی نشان داد که بانک مرکزی چین ۶۰ هزار اونس تروا طلا را در ماه آوریل به ذخایر خود اضافه کرد و دوره خریدهای متوالی را با وجود قیمت‌های بالای طلا به ۱۸ ماه افزایش داد.

تقاضای پناهگاه امن، ناشی از عدم اطمینان ژئوپلیتیکی و اقتصادی و همچنین خرید مداوم بانک مرکزی، به افزایش قیمت طلا در دوره مارس تا آوریل کمک کرد و قیمت طلا به رکورد ۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت در هر اونس در ۱۲ آوریل رسید.

داده‌ها نشان می‌دهد چین در پایان آوریل ۷۲.۸۰ میلیون اونس طلا در اختیار داشت که در مقایسه با ۷۲.۷۴ میلیون اونس در ماه قبل از آن افزایش داشت. ارزش ذخایر طلای چین از ۱۶۱.۱ میلیارد دلار به ۱۶۸ میلیارد دلار افزایش یافت.

تقاضا از سوی بانک‌های مرکزی جهانی برای طلا به مدت دو سال افزایش یافته است و از قیمت‌ها حمایت می‌کند. شورای جهانی طلا انتظار دارد بانک‌های مرکزی جهانی در سال ۲۰۲۴ خرید خود را در مقایسه با ۱۰۳۷.۴ تن سال گذشته کاهش دهند اما آنها را بالاتر از قبل از سال ۲۰۲۲ نگه دارند.

بر اساس گزارش رویترز، طبق گزارش شورای جهانی طلا، بانک خلق چین با خرید خالص ۷.۲ میلیون اونس یا ۲۲۴.۹ تن، بزرگترین خریدار بخش رسمی طلا در سال ۲۰۲۳ بود که بیشترین خرید از حداقل سال ۱۹۷۷ در یک سال گذشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۹ اردیبهشت
  • رویان، مهیار عیار و چند سریال دیگر
  • بانک مرکزی چین طلایی شد
  • انعقاد تفاهم‌نامه بین شهردار اصفهان و مدیرعامل بانک شهر برای توسعه همکاری‌ها
  • افزایش سلامت دهان و دندان در دوران بارداری
  • بازگشت بنزین پتروشیمی به چرخه سوخت
  • تضمین تعهدات بیش از ۲۰۴ هزار پرونده «کشاورزی قراردادی» با عاملیت بانک کشاورزی
  • ذخیره‌سازی ۳۰ میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری هرمزگان
  • ناپایداری جوی و دریایی در هرمزگان از بعدازظهر، ۱۷ اردیبهشت
  • ماما اولین نوازشگر جسم پاک نوزاد است