Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون استاندار لرستان گفت: سهم نیم درصدی کتابخانه‌های استان لرستان از محل اعتبارات شناور شهرداری‌ها هر چه سریع تر پرداخت شود. ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴ استانها لرستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، حبیب‌الله خجسته‌پور ظهر امروز در جلسه شورای کتابخانه‌های استان که در استانداری لرستان برگزار شد، اظهار داشت: متأسفانه در زمینهٔ تخصیص اعتبارات شناور از محل شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی ضعف داریم و این سهم سال گذشته پرداخت‌نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای کل سال 97 این سهم 500 میلیون تومان باشد و شهرداری‌ها موظف هستند تا پایان شش‌ماهه نخست سال، 250 میلیون تومان از این مبلغ را به نهاد کتابخانه‌ها پرداخت کنند.

معاون استاندار لرستان با اشاره به مشکلات کتابخانه 17 شهریور خرم‌آباد عنوان کرد: در راستای این کتابخانه باید یک توافق‌نامه بین نهاد کتاب‌خانه‌ها و آموزش‌وپرورش منعقد شود و در این توافق‌نامه حق‌وحقوق پرداخت‌های مصرفی مدرسه ام‌البنین و کتاب‌خانه‌ها مشخص شود؛ همچنین باید درب مستقل این کتابخانه از مدرسه ام‌البنین ایجاد شود که تحقق این امر نیز به عهده نهاد کتابخانه‌ها است.

وی بیان کرد: مقاوم‌سازی کتابخانه‌ها نیز باید در دستور کار شورای فنی قرار گیرد، جای تأسف است که یک بنای فرهنگی در سال 88 می‌سازیم و افتتاح می‌شود اما امروز در حال تخریب است و نمی‌شود از آن استفاده کرد؛ کما اینکه کتابخانه‌های دیگر که قدمت 60 ساله دارند هنوز پابرجا هستند.

خجسته پور تصریح کرد: همچنین موضوع راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار نیز باید در شهرستان‌ها تصمیم‌گیری شود، چراکه هر شهرستانی ظرفیت‌هایی دارد که دهیاران و فرمانداران آن حوزه به آن‌ها اشراف دارند و می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

وی با اشاره به لزوم برطرف کردن مشکل معارضین کتابخانه بروجرد گفت: رفع معارضین این پروژه وظیفه راه و شهرسازی نیست و فرماندار بروجرد باید هر چه سریع‌تر این مشکل را برطرف کند؛ همچنین برپا کردن ایستگاه‌های کتاب در پارک‌ها اقدام خوبی است اما به شرطی که در پارک سازه بنا نشود.

انتهای پیام/ ز

R41450/P41362/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۰۱۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو پروازهای فرودگاه خرم آباد به دلیل تیراندازی در عروسی!

تین نیوز

دادستان مرکز لرستان با اشاره به تیراندازی در تالار افلاک خرم آباد گفت: تیراندازی در یک مراسم عروسی این تالار باعث اخلال امنیتی در روند پروازهای فرودگاه خرم آباد شد و تعدادی از پروازهای این فرودگاه را لغو کرد .

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، علی حسنوند با اشاره به تیراندازی در تالار افلاک در یک مراسم عروسی اظهار داشت: تیراندازی در عروسی های این تالار باعث اخلال امنیتی در روند پروازهای فرودگاه خرم آباد شد و تعدادی از پروازهای این فرودگاه را لغو کرد.

او اضافه کرد: مدیر تالار افلاک خرم آباد به تذکرات داده شده برای ممنوعیت تیراندازی توجهی نکرد و این تالار به دستور دادستان پلمب شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز لرستان عنوان کرد: عده ای در سطح خرم آباد در مراسم های شادی و عروسی اقدام به تیراندازی هوایی می کنند که این امر موجب نارضایتی و اعتراض اهالی و شهروندان شده است.

حسنوند تأکید کرد: تیراندازی ها هرچند هوایی و با سلاح مجاز مخل امنیت و نظم عمومی است، ایجاد رعب و وحشت می کند و با خاطیان برخورد قاطع می شود.

دادستان عمومی و انقلاب لرستان اعلام کرد: فرهنگ و رسم تیراندازی در مراسم های شادی صرف نظر از مخاطرات احتمالی ناشی از عدم مهارت و خطر در تیراندازی ممکن است صدمات غیرقابل جبران به دنبال داشته باشد.

او به استفاده کنندگان از سلاح در مراسم های عروسی هشدار داد و گفت: خاطیان در این زمینه به اشد مجازات قانونی محکوم خواهند شد و اقدامات قانونی برای ابطال مجوز سلاح انجام می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اعتبارات مولدسازی باید به صورت بهینه استفاده شود
  • شست‌وشوی عقل به واسطه کتاب انجام می‌شود
  • ۵.۷ میلی‌متر باران در لرستان بارید
  • اعتبارات طرح‌های عمرانی استان‌ها در بودجه ۱۴۰۳ سی درصد افزایش یافت
  • تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است
  • همایش آموزش متمرکز زائران حج تمتع در خرم آباد
  • لغو پروازهای فرودگاه خرم آباد به دلیل تیراندازی در عروسی!
  • ۱۱۲ میلی متر بارندگی در رومشکان لرستان ثبت شد
  • پرداخت ۲۰۰ میلیاردتومان مالیات و حق آلایندگی به شهرداری های استان
  • اختصاص عوارض آلایندگی به کهگیلویه و بویراحمد