Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، واشنگتن اگزمینر در مطلبی نوشت: تنها دقایقی پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در روز 8 مِه اعلام کرد واشنگتن دیگر در توافق هسته‌ای ایران شرکت حضور نخواهد داشت، برای اروپایی‌ها، ایرانیان، روس‌ها و حتی بسیاری از آمریکایی‌ها پرسشی مبنی بر این مطرح شد که برنامه جایگزین آمریکا چه می‌تواند باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصمیم ترامپ برای خروج از برجام آنچنان بدون برنامه‌ریزی و ناگهانی اتخاذ شد که به نظر نمی‌رسد به جز اعمال فشار مالی بر ایران و آرزوی عقب نشینی تهران برنامه دیگری داشته باشد.

در ادامه این مطلب آمده است: سخنرانی مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، در روز گذشته (21 مِه) به امیدِ بخشیدن وجاهت سیاسی به این تصمیم عجولانه انجام شد. اما آنچه شاهد بودیم، 35 دقیقه سخنرانی پر سر و صدای ریشه گرفته از توهمات محکوم به شکست بود.

واشنگتن اگزمینر در ادامه نوشت: در حقیقت، پس از پایان سخنرانی پمپئو، می‌توان تصور کرد کاخ سفید قصد معامله و مذاکره با ایران را ندارد و تنها خواستار به اهتزاز درآمدن بی‌ قید و شرط پرچمی سفید است. او تهدید کرد «شدیدترین تحریم‌های تاریخ» را علیه ایران وضع خواهد کرد و «نیش این تحریم‌ها دردناک خواهد بود.»

اما باور این‌ که تهران درخواست‌های دوازده‌گانه پمپئو را به ازای بهبودهایی در بخش سیاسی و اقتصادی، آن هم در تاریخی نامشخص حتی مورد بررسی قرار دهد، بسیار ساده‌لوحانه است. این تفکر آنچنان متوهمانه است که می‌توان متصور شد آمریکا قصد دارد پیش از رویارویی‌های جسورانه‌تر علیه ایران، مقدمات آن را فراهم کند.

واشنگتن اگزمینر در ادامه نوشت: آمریکا نباید برای رسیدن به اهداف خود، تماما در اعمال فشار و تهدید و اجبار سرمایه‌گذاری کند. از میان برداشتن احتمال هرگونه گفتگو که به نظر می‌رسد پمپئو در سخنرانی روز گذشته‌اش قصد داشت به آن اشاره کند، یکی از ابزارهای مهم در اختیار آمریکا را از آن خواهد گرفت. این ابزار، کارمندان وزارت خارجه آمریکا هستند که پمپئو اکنون ریاست آن‌ها را بر عهده دارد.

بسیاری از کارشناسان، تحلیلگران و مقامات دولتی انجام مذاکرات با کشورهای رقیب آمریکا را به عنوان نشانه ضعف می‌دانند. حتی رونالد ریگان، رئیس جمهور اسبق آمریکا که اکنون محبوب جمهوری‌خواهان است، هنگامی که تصمیم گرفت معاهده منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد را با میخائیل گورباچف، رئیس جمهور اتحاد جماهیر شوروی سابق، به مذاکره بگذارد، مورد انتقادهای شدیدی از جانب جناح راست قرار گرفت. اما در نهایت مشخص شد ریگان تصمیم درستی گرفت، در حالی که منتقدان در اشتباه بوده اند.

در پایان این مطلب آمده است: در شرایط کنونی، انجام مذاکرات میان آمریکا و ایران تقریبا غیر قابل تصور است. اما ممکن است روزی شرایط تغییر کند. امیدواریم در آن زمان، ترامپ بتواند از ریگان درسی بیاموزد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۰۱۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکو: واشنگتن در ۶ ماه اخیر، شورای امنیت را گروگان گرفته است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد درباره اقدام آمریکا در وتوی درخواست فلسطین برای عضویت دائم در سازمان ملل، تاکید کرد که واشنگتن شورای امنیت را گروگان گرفته است.

نبنزیا در مجمع عمومی سازمان ملل اظهار داشت: تصمیم مقامات آمریکایی در اواسط آوریل مبنی بر وتوی قطعنامه پیشنهادی الجزایر که خواستار عضویت دائم کشور فلسطین در سازمان ملل شده بود، «عمیقا تاسف‌برانگیز» است.

وی تاکید کرد: اقدامات واشنگتن به هیچ عنوان موضع اصولی سایر اعضای شورای امنیت سازمان ملل را منعکس نمی‌کند. در واقع، طی ۶ ماه اخیر و در بحبوحه تحولات و رخدادهای خاورمیانه، (شورای امنیت) به گروگان آمریکا تبدیل شده است.

دیپلمات ارشد روس درباره تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه تصریح کرد: چرخه خشونت باید متوقف شود و تنها راه توقف این چرخه، دستیابی به آتش‌بس بی‌قیدوشرط و آغاز مذاکرات بنیادی درباره توافق دیپلماتیک عادلانه است.

وی اضافه کرد: ما به این نتیجه رسیده‌ایم که در این راستا، عضویت فلسطین در سازمان ملل یکی از شروط اصلی است. این اقدام مواضع مذاکراتی طرفین را متوازن می‌کند.

رابرت وود، معاون نماینده واشنگتن در سازمان ملل، با دفاع از وتوی عضویت دائن فلسطین، مدعی شد که به گفته جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا «تنها راه نیل به صلح پایدار در منطقه، راه‌حل دوکشوری و تضامین امنیتی برای اسراییل است»!

کد خبر 6095280

دیگر خبرها

  • (ویدئو) اهتزاز پرچم فلسطین در دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا
  • لغو سخنرانی سفیرآمریکا در دانشگاه ورمونت همزمان با اعتراضات دانشجویی
  • سفیر آمریکا در سازمان ملل از سخنرانی در دانشگاه ورمونت محروم شد
  • دانشگاه ورمونت سخنرانی سفیر آمریکا در سازمان ملل را لغو کرد
  • آمریکا در مقابل جنبش دانشجویان درون کشورش محکوم به شکست است/ هم افزایی و همراهی در مقابل خوی استکبار جهانی پیام ایستادگی به همراه دارد
  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • مسکو: واشنگتن در ۶ ماه اخیر، شورای امنیت را گروگان گرفته است
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • بنیانگذار صرافی رمزارز به چهار ماه زندان در آمریکا محکوم شد
  • سقوط ام باپه مقابل دیوار زرد؛ محکوم به بازگشت