Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@02:14:32 GMT

لیگ کشتی روستایی راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۰۱۳۲۷

لیگ کشتی روستایی راه‌اندازی می‌شود

تهران - ایرنا - رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی اعلام کرد: با استفاده از ظرفیت های فدراسیون کشتی و بر پایی لیگ روستایی، زمینه پرورش استعدادهای این رشته در روستاها فراهم می شود.

«غلامرضا جعفری» روز سه شنبه با اشاره به برگزاری نشست خود با دبیر فدراسیون کشتی، به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به اصالت و پیشینه تاریخی کشتی در ایران، اقبال مردم به این رشته زیاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشتی جایگاه ویژه ای در بین بازی های بومی و محلی دارد و در مناطق مختلف کشور به شکل های مختلف به آن پرداخته می شود. فدراسیون های کشتی و ورزش روستایی برای تقویت و احیای ورزش کشتی در روستاها تعامل و همکاری گسترده ای خواهند داشت.
وی با بیان اینکه آمادگی راه اندازی لیگ کشتی روستایی نوجوانان را داریم، گفت: با استفاده از ظرفیت های تخصصی فدراسیون کشتی می توان زمینه پرورش استعدادها را در روستا فراهم کرد، بر همین اساس دوره های آموزشی داوری و مربیگری، در قالب یک تفاهم نامه بین 2 فدراسیون برگزار می شود.
رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی با اشاره به تلاش های این فدراسیون برای حضور قدرتمند ورزش بومی و محلی در میادین بین المللی گفت: از دیگر موضوعات مورد بحث این نشست چگونگی حضور تیم های کشتی رده های سنی ایران در مسابقات بین المللی عشایری کشور قرقیزستان بود. ورزشکاران ایرانی در چند رشته به ویژه رشته کشتی پهلوانی در این دوره از مسابقات شرکت خواهند کرد.
جعفری افزود: در حال رایزنی با مقامات کشور قرقیزستان هستیم تا بتوانیم قبل از نهایی شدن تاریخ برگزاری این دوره از مسابقات، تعداد سهمیه های کشورمان را افزایش دهیم زیرا تنوع کشتی سنتی در ایران نسبت به دیگر کشورها بیشتر است.
«غلامرضا جعفری» رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی امروز (سه شنبه) میزبان «حمید بنی تمیم» نایب رئیس فدراسیون کشتی بود.
ورزشی ** 2052**1597

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش ورزش روستايي جعفري ليگ روستايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۰۱۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام بیش از ۲۲۰ میلیون نوبت واکسیناسیون طیور در خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، ناصر عسکری فرد گفت: در سال ۱۴۰۲ با توجه به افزایش حدود ۲۵ درصدی جوجه ریزی و تراکم در واحد‌های مرغداری خوزستان که به طور طبیعی باعث افزایش خطر بروز و شیوع بیماری‌ها و تلفات می‌شود، اداره کل دامپزشکی استان با انجام برنامه ریزی و تشدید اقدامات و مراقبت‌های بهداشتی در واحد‌های پرورش طیور موفق به کاهش کانون‌های بیماری و تلفات نسبت به سال قبل از آن شد.


وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ با برنامه ریز‌های صورت گرفته در اداره کل دامپزشکی استان افزایش حدود ۴۰ درصدی نظارت بهداشتی بر جوجه ریزی و فعالیت‌های مرغداری‌های صنعتی صورت گرفت، افزود: پارسال بیش از ۲۲۰ میلیون نوبت واکسیناسیون طیور در مزارع صنعتی پرورش طیور برای مقابله و پیشگیری از شیوع احتمالی انواع بیماری‌های طیور از جمله برونشیت، نیوکاسل، آنفلوآنزای پرندگان و گامبورو در واحد‌های پرورش طیور استان خوزستان انجام شد.


عسکری فرد با اشاره به انجام بیش از ۱۵ هزار مورد نمونه برداری از موارد مشکوک رخداد بیماری در واحد‌های پرورش طیور خوزستان، ادامه داد: با انجام رصد و پایش مستمر زیستگاه‌های طیور وحشی و واحد‌های پرورش طیور روستایی و صنعتی استان و نمونه برداری از موارد مشکوک، پارسال استان ما عاری از بیماری بسیار مهم  آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بود.


مدیر کل دامپزشکی خوزستان اضافه کرد: به منظور ایمن زایی طیور بومی و روستایی استان بیش از ۷ میلیون قطعه از طیور بومی و روستایی در برابر بیماری نیوکاسل زیر پوشش واکسیناسیون آشامیدنی قرار گرفتند که علاوه بر بالا بردن سطح ایمنی در طیور بومی منطقه، مانع از سرایت بیماری به مجموعه‌های پرورش صنعتی طیور استان و در راستای محافظت و موفقیت در رشد تولید گوشت مرغ شده است.

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین جلسه شورای استعدادیابی کمیته ملی پارالمپیک
  • برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی در قوچان
  • برگزاری جشنواره ورزشی و بازی‌های بومی‌محلی ویژه معلولان در مهاباد
  • پیام تبریک وزیر ورزش و جوانان پس از قهرمانی ایران در کشتی فرنگی آسیا
  • جشنواره ورزشی و بازی‌های بومی محلی ویژه معلولان در مهاباد
  • جشنواره محصولات بومی‌محلی استان گلستان برگزار می‌شود
  • تجمع شطرنجی‌ها مقابل وزارت ورزش برای حمایت از پریدر/ قول اسبقیان به معترضان
  • دبیرخانه بومی دانش سنتی در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی شد
  • برگزاری دوره‌ آموزشی گردشگری روستایی در پالنگان
  • انجام بیش از ۲۲۰ میلیون نوبت واکسیناسیون طیور در خوزستان