Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی بسته شدن سرچشمه رود نیلم توسط هند و شکایت پاکستان به بانک جهانی، تلاش این مجموعه برای حل مناقشه دیرینه بین هند و پاکستان آغاز شد. ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳ بین الملل آسیا-اقیانوسیه پاکستان و هند نظرات

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از داون نیوز، پس از نهایی شدن پروژه ساخت سد بر روی رود نیلم توسط هند و افتتاح فازهای نخست آن دولتمردان اسلام آباد به بانک جهانی شکایت کرده و خواستار حل مسئله شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارشها حاکی‌است از زمان استقلال پاکستان در سال 1947قرار بر این بود که منازعات آبی میان دو کشور توسط بانک جهانی حل شود و رود نیلم که از رودهای مشترک بین دو کشور هند و پاکستان است بارها مورد مناقشه واقع شده است.

گفتنی است تیم 4 نفره وکلای پاکستانی که به سرپرستی «اشتر اوصاف علی» به آمریکا سفر کرده‌اند جلساتی با مسئولین بانک جهانی برگزار کرده و جزئیات آخرین تحولات و منازعه میان دو کشور را به اطلاع آنان رسانده‌اند.

علیرغم برگزاری جلسه میان نمایندگان پاکستان و مسئولین بانک جهانی دو طرف از پاسخ‌گویی به رسانه‌ها خودداری کرده و گفتگو با رسانه‌ها را به روزهای آینده موکول کرده‌اند.

تیم پاکستانی خواستار نظارت و رسیدگی بانک جهانی به ارتفاع سد، میزان آب ذخیره شده پشت سد و مشخص شدن یک دادگاه برای حل مناقشه موجود و تشکیل یک تیم تحقیقاتی بین‌المللی شده است.

قرار است بانک جهانی به زودی نمایندگانی به دو کشور پاکستان و هند فرستاده و با سران این کشورها در مورد این موضوع رایزنی کند.

طی سال‌های اخیر بستن آب سرچشمه رودهای مشترک تبدیل به یکی از تهدیدهای دائمی هند شده است و هر زمان فشارهای نهادهای بین المللی در خصوص اشغال‌گری کشمیر افزایش می‌یابد، دولت هند پاکستان را به بستن سرچشمه رودهای مشترک تهدید می‌کند.

کشاورزی در پاکستان به آب رودهای چون نیلم و چناب که از هند سرچشمه می‌گیرند وابسته است و در صورت بسته شدن این رودها خسارت‌های جبران ناپذیری به کشاورزی در پاکستان وارد خواهد شد.

انتهای پیام/.

R36461/P36446/S8,87,91/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۰۱۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرایی بنادر جدید لنگه و مکران آغاز خواهد شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور شامگاه چهارشنبه در کارگروه توسعه دریا محور استان هرمزگان، اظهار کرد: مسیری که استان هرمزگان برای توسعه دریا محور آغاز کرده است دقیقاً منطبق بر خروجی و جمع‌بندی هیأت دولت است.

وی افزود: رئیس جمهور از ما می‌خواهد در حوزه دریا پروژه محور کار کنیم چرا که در اجرای پروژه‌ها هم اشتغال بالایی حاصل می‌آید و ضمن ایجاد رونق در معیشت مردم رشد اقتصادی را نیز در پی دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۲۷ ارگان مرتبط با دریا در کشور فعالیت دارند، گفت: پروژه‌های خوبی توسط این ارگان‌ها در حوزه دریا آغاز شده است و تمام تلاش ما این است که بتوانیم با هم‌افزایی این پروژه‌ها را به نتیجه برسانیم.

صفایی عنوان‌کرد: همه همت هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی معطوف بر این است که پروژه‌هایی را که در مرحله مطالعات هستند سریعاً به مرحله آغاز عملیات اجرایی برسانیم از این رو مجدانه مقدمات آغاز پروژه بندرگاه جدید لنگه را در غرب هرمزگان پیگیری می‌کنیم و در شرق نیز تلاش می‌کنیم عملیات اجرایی بندر مکران طی سال جاری آغاز شود چرا که طبق سیستم سازمان بنادر اگر پروژه‌ای آغاز شد مستمرا با تخصیص بودجه ادامه پیدا خواهد داشت.

وی همچنین با اشاره به طرح توسعه پس‌کرانه بندر شهید رجایی و عملیات اجرایی پل دسترسی به بندرگاه فعلی از پس‌کرانه جدید، گفت: با بهره‌برداری از این پروژه ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار زمین به ظرفیت بندری هرمزگان اضافه خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به طرح محدوده بزرگ گردشگری دریایی استان در بنادر نخل‌ناخدا و شهید حقانی ادامه داد: این طرح در اسکله نخل‌ناخدا در حال انجام است و در بندر شهید حقانی نیز تلاش خواهیم کرد توسعه حوضچه‌ها را آغاز کنیم تا ظرفیت حمل و نقل گردشگران در حوزه دریا دوچندان شود.

وی بابیان اینکه هرمزگان پتانسیل تبدیل شدن به مرکز تربیت نیروی انسانی متخصص حوزه دریا را دارد، عنوان‌کرد: ما آمادگی کامل داریم بتوانیم در قالب همکاری مشترک با استان کمک کنیم تا این مرکزیت علمی در استان ایجاد شود و دانشجوهای مرتبط با حوزه دریا و علوم و فنون دریایی در هرمزگان تربیت شوند.

کد خبر 6100901

دیگر خبرها

  • نمایشگاه بین المللی کتاب ۱۴۰۳ با حمایت بانک ملی ایران آغاز به کار کرد
  • عملیات اجرایی بنادر جدید لنگه و مکران آغاز خواهد شد
  • بانک مرکزی چین طلایی شد
  • همایش بزرگ روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر آغاز شد
  • تقدیر مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس از مدیرعامل پست بانک ایران و مدیریت شعب استان فارس
  • ارتش اسرائیل تخلیه ساکنان شرق رفح را آغاز کرد
  •  تلاش برای شاد کردن کودکان غزه
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
  • مسائل بشردوستانه نباید با سیاست گره بخورد
  • آغاز دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳ از ساعت ۱۲ امروز