Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - يزد- ايرنا - استاندار يزد با توجه به شرايط اجتماعي و اقتصادي کشور در آينده تاکيد کرد که مديران بايد در اين شرايط از فرصت هاي موجود استفاده و زمينه بهره مندي بيشتر از توانايي نخبگان استان را فراهم کنند.

محمود زماني قمي روز سه شنبه در ستاد راهبري و مديريت اقتصاد مقاومتي استان اظهار کرد: تلاش مديران در بررسي و حمايت از اجراي طرحهاي بزرگ در واقع اثبات توانمندي هاي نظام است و اين کار با سخنراني ممکن نيست و در عمل بايد انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي به تشريح طرحي با عنوان پيشنهاد پايه گذاري مرکز فناوري هاي پيشرفته و ايجاد قطار پرسرعت مغناطيسي در يزد يادآور شد: در اين خصوص در مرحله اول بايد به باورهاي خود، اعتقاد و ايمان داشته باشيم و اين توانايي را به صورت جدي تقويت کنيم.
استاندار يزد با تأکيد بر لزوم پرهيز از نگاههاي منفي و نااميدي به طرحهاي نو و بزرگ افراد با استعداد کشور و استان افزود: مديران دولتي و بخش خصوصي بايد ظرفيت ها و توانايي هاي نخبگان را باور داشته باشند و از آن حمايت کنند .
زماني قمي ادامه داد: بسياري کشورها که توانايي و پيشرفتهاي جمهوري اسلامي را بر نمي تابند نسبت به نخبگان و افراد با استعداد ايران سرمايه گذاري کرده و آنها را جذب مي کنند.
وي در ادامه ايده قطار مغناطيسي را طرحي نو و عملي عنوان کرد و گفت: براي حمايت از اين طرح بايد کميته اي متشکل از دستگاه هاي مرتبط و بخش خصوصي تشکيل و اراده اي فراتر از بخشنامه ها و قوانين ايجاد تا الگويي در اجراي طرحهاي بزرگ به کشور ارائه شود.
رئيس ستاد راهبري و مديريت اقتصاد مقاومتي در عين حال تصريح کرد: بايد صداي خود را در اجراي طرحهاي بزرگ به صورت منطقي به مسئولان رساند چون يزدي ها هميشه طرحهايي را ارائه و اجرا کرده اند که عمدتا اجرا نشده است.
استاندار يزد در ادامه مواردي را در باره منطقه ويژه اقتصادي يزد و برنامه هاي متنوع و سرنوشت ساز براي اين منطقه و جذب نيرو هاي دانش آموخته دانشگاهي عنوان کرد.
در نشست يادشده يکي از اعضاي هيات علمي مبتکر دانشگاه، پيشنهاد پايه گذاري مرکز فناوري پيشرفته با هدف ثروت اندوزي ، کارآفريني و سربلندي توانمندي هاي ايران را در يزد ارائه کرد.
عبادي ، اين طرح را قطار پرسرعت مغناطيسي عنوان کرد و گفت: اين طرح در آمريکا ، ژاپن و آلمان اجرا شد و مي توان در طول پنج سال در يزد اجرا کرد.
1968/ 2047/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۰۱۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است

محمد جواد عسکری گفت: مسائل محیط زیسیت باید جزو اولویت‌های مهم دستگاه‌های دولت و دستگاه‌های اجرایی باشد، امروز اثرات کم توجهی به این حوزه را با مشکلات به وجود آمده مشاهده می‌کنیم و برای جبران این کم توجهی‌ها لازم است در قالب برنامه حرکت کنیم.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ۲۲۰ حکم مربوط به دستگاه‌های متولی در زمینه قانون هوای پاک وجود دارد که ۲۰ حکم آن اجرا شده، ۶۰ حکم ناقص اجرا شده و بقیه آن تاکنون اجرا نشده اند، ادامه داد: سالانه افراد زیادی به دلیل آلودگی هوا فوت کرده و یا با مشکلات جدی مواجه می‌شوند، دستگاه‌هایی که در زمینه اجرای قانون هوای پاک کم کاری کرده‌اند به عنوان مصداق ترک فعل به دستگاه‌ قضائی معرفی کرده‌ایم.

این نماینده مردم با تاکید بر اینکه راهی جز ایجاد هم افزایی برای اجرای قانون هوای پاک نداریم، عنوان کرد: باید در کشور گفتمان محیط زیستی را ایجاد کنیم و همه عوام و خواص مسائل زیست محیطی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌ها و نظارت های میدانی انجام شده مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه را برطرف کردیم و روند احیای آن امیدی را ایجاد کرده است، گفت: باید مسائل محیط زیست را جدی تر از گذشته ببینیم، درحال حاضر مسائلی از قبیل آلودگی دریاها و دریاچه‌ها با ورود فاضلاب را شاهد هستیم و از سوی دیگر شاهد خشک شدن دریاچه‌های آب شور هستیم که ریزگرد آن ها خسارت زیادی را به همراه دارد.

عسکری با اشاره به اینکه باید مسائل محیط زیستی را به صورت جدی‌تر در کتاب های درسی آورده شود، افزود: واحدهای تولیدی و معادن باید به تعهد خود در زمینه کنترل آلایندگی حاصل از فعالیت عمل کنند. وزارت نفت نیز باید در حوزه زیست محیطی به وظایف خود عمل کند و متاسفانه کم کاری این وزارتخانه پیگیری نشده است.

وی با اشاره به نشست کمیسیون متبوع خود با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و تاکید بر اینکه باید حوزه محیط زیست را دانش بنیان کنیم، عنوان کرد: خوشبختانه در مناطق حفاظت شده با اقداماتی که صورت گرفته جمعیت قوچ، میش، کل، بز و گوزن زرد ایرانی درحال افزایش است که جای تقدیر دارد و باید این فعالیت ها باید تقویت و حمایت قانونی شوند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آمادگی داریم تا هرگونه حمایتی را در زمینه تقنینی از سازمان حفاظت محیط زیست داشته باشیم، ادامه داد: کم بودن نیروی کار و محیط بان در سازمان حفاظت محیط زیست مشکل ساز است و باید هرچه سریع تر این کسری جبران شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی، اّ، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید برای کانون های ریزگردها اقدامات جدی و فوری انجام شود، تصریح کرد: در برخی نقاط کشت درخت اکالیپتوس با توجه به رشد سریع ترویج داده شده اما باید توجه شود که این نوع درخت بسیار آب‌بر بوده و موجب از بین رفتن منابع آبی می‌شود.

منبع: خانه ملت

دیگر خبرها

  • حضور استان فارس در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • طلوع فارس بر قله توانمندی‌های ایران
  • تکریم معلمان، زمینه تحول همه حوزه‌ها را فراهم می‌کند
  • اقدامی مهم در استاندارد که زمینه تحقق شعار سال را فراهم کرده است
  • زورخانه در روستاهای مستعد تیران احداث شود
  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • هموارسازی مسیر تعامل و آشنایی اجتماع نخبگان با توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه کشور
  • توانمندی‌های تئاتر ایران ناب است/ در حال رایزنی با کشورهای شرق آسیا و اروپا برای اجرا هستیم