Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: در سال گذشته ۳۲ برنامه رادیویی و تلویزیونی برای آگاهسازی عمومی برای پیشگیری از اعتیاد در استان اردبیل تولید شده است. ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵ استانها اردیبل نظرات

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، بهزاد ستاری پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی برنامه‌های حوزه مبارزه با مواد مخدر در اردبیل اظهار داشت: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، از دو سال گذشته نسبت به تدارک نقشه راه اقدام کرده که از این میان، کمیته فرهنگی پیشگیری این شورا به مسئولیت و پیگیری اداره کل بهزیستی اردبیل و با همکاری 22 سازمان دولتی و غیردولتی فعال در استان اردبیل فعالیت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این راستا 6 طرح اثربخشی توسط نهادهای دانشگاهی و سازمان‌های موثر در سال گذشته برگزار شد که از آن جمله می‌توان به اثربخشی طرح خانه و مدرسه توسط اداره کل بهزیستی، اثربخشی طرح بررسی سیمای زندگی دانشجویان دانشگاه توسط دانشگاه محقق اردبیلی، اثر بخشی برنامه توانمندسازی روانی و اجتماعی دانش‌آموزان توسط اداره کل آموزش و پرورش برخی دیگر اشاره کرد.

ستاری گفت: طرح‌های دیگری که اجرا شده  اثربخشی کارگاه آموزشی مهارت تاب‌آوری ویژه همسران جانبازان متوفی توسط اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، توصیف نمرات دوره آموزشی پیشگیری از اعتیاد و میزان اثر بخشی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نقش آموزش راهبردهای مقابله‌ای در کاهش گرایش زنان سرپرست خانوار به اعتیاد توسط اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) بوده است.

وی بیان کرد: بیش از 59 هزار نفر در محیط‌های آموزشی مشمول برنامه‌های این کمیته در طرح های خانه و مدرسه، مشارکت اجتماعی دانش‌آموزان، برنامه آموزشی مهارت‌های مقابله‌ای در مدارس، برنامه مدارس عاری از خطر، کارگاه‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد در خوابگاه و محیط‌های دانشجویی و آموزش مهارت‌های زندگی در دانشگاه‌ها شده‌اند.

وی با اشاره به سایر برنامه‌های اجرا شده تصریح کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزش در طول سال 96 توسط اداره کل تبلیغات اسلامی استان برای گروه‌های روحانیون، مداحان و هیئت مذهبی، اداره کل بهزیستی استان برای کارشناسان و تسهیل گران سمن‌ها، دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل برای دانشجویان این دانشگاه و کمیته امداد امام خمینی(ره) برای مددجویان این اداره کل از دیگر برنامه‌های اجرا شده است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با اشاره به اجرای طرح مصون‌سازی از اعتیاد ویژه کودکان و خانواده‌ها اظهار کرد: در سال گذشته آموزش مهارت‌های زندگی، سبک‌های فرزندپروری و پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر برای 40 هزار نفر از خانواده‌ها توسط حوزه معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی در استان اردبیل اجرا شده و 32 برنامه رادیویی و تلویزیونی برای آگاه سازی عمومی برای پیشگیری از اعتیاد نیز تولید شده است.

انتهای پیام/ ع

R41374/P1494/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۰۱۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت هنر و موسیقی در پیشگیری از اعتیاد ضروری است

معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر شناخت نیاز جامعه برای انتقال مفاهیم را از مهمترین نیاز‌های حوزه مقابله با اعتیاد دانست و گفت: هنر و موسیقی بیش از هر متغیر دیگری امروز بر جوانان اثرگذار است و باید از این ظرفیت در حوزه پیشگیری از اعتیاد استفاده حداکثری شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمد جمالو روز یکشنبه در نشست خبری «جشنواره شعر نفس پاک» که برای نخستین بار با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر و مرکز شعر و موسیقی سرود سازمان صدا و سیما برگزار خواهد شد، افزود: امروز در جنگ تمام عیار در مبارزه با مواد مخدر هستیم و با جان فشانی شهدا شکست رکورد کشف مواد مخدر در جهان نشان از عزم نظام مقدس جمهوری اسلامی در مقابله با این هیولای خانمان سوز دارد.

به گفته وی، امروز اعتیاد در کنار آسیب جسمانی به آسیب روانی برای فرد و جامعه تبدیل شده است که مواجهه با آن نیازمند مقابله چند وجهی به خصوص در حوزه فرهنگی دارد.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت مردمی سازمان درباره ورود مجدد در حوزه اعتیاد گفت: بازگشت دوباره فرد به دامن مصرف مخدر یک پدیده طبیعی در هر نوع بیماری از جمله اعتیاد است و نباید این پدیده را عجیب دانست.

جمالو تاکید کرد: امروز ایجاد باورمندی به عنوان مهم‌ترین خواستگاه در جامعه و هدایت کننده افکار می‌تواند بیش از هر عاملی دیگری در جلوگیری از آسیب اعتیاد و یا مقابله با آن اثرگذار باشد.

وی باورمندی را یک استلزام برای مقابله با پدیده اعتیاد و آسیب آن دانست و گفت: بکارگیری از ظرفیت هنر به خصوص در حوزه نوجوانان و جوانان که بیش از هر زمان دیگری در تیررس اعتیاد قرار دارند ضروری است.

جمالو ضمن بیان اینکه امروز اعتیاد جوانان و نوجوانان را به عنوان قشر آسیب پذیر و تنها در برابر مصرف مخدر هدف قرار داده است، افزود: توسعه فضای اجتماعی و ارتباطات جوانان و نوجوانان را بیش از پیش در معرض اعتیاد قرار داده است.

وی با بیان اینکه به دنبال سیاه نمایی صرف از مواد مخدر نیستیم، افزود: علاوه بر نمایش چهره سیاه اعتیاد، بهره مندی از هنر برای مهارت خودآگاهی و مهارت زندگی بسیار موثر است.

به گفته وی این جشنواره در چهار محور خواهد بود که هفته نخست تیرماه برگزار خواهد شد. محور‌های جشنواره شامل «اعتیاد و عواقب زیان بار آن در زندگی فردی و اجتماعی، آگاهی بخشی در خصوص عواقب ناشی از سو مصرف مواد مخدر، گفتمان سازی و ترغیب و تشویق برای انتخاب سلک زندگی سالم، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم ۴ هزار شهید مبارزه با مواد مخدر» می‌شود.

دیگر خبرها

  • اقدامات فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد در اولویت باشد
  • آغاز کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در استان مرکزی
  • اجرای کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در استان مرکزی
  • ایران دارای بیشترین کشفیات موادمخدر در دنیا/ استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • رمزگشایی ازجعبه سیاه چهره‌ها
  • دشواری ساخت مستند‌های رادیویی | ضرورت آموزش و مهارت در تولید مستند‌های رادیویی
  • استفاده از ظرفیت هنر و موسیقی در پیشگیری از اعتیاد ضروری است
  • استفاده از ظرفیت هنر برای ارائه مضامین پیشگیری از اعتیاد
  • کجایند مردان بی‌ادعا؟
  • معرفی برترین های آثار مستند رادیویی در جشنواره ملی پژواک