Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-وزیر خارجه امارات با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: متحد کردن تلاش‌ها مسیر درست در قبال ایران است تا بیهودگی تهاجمات و توسعه‌طلبی‌های خود را دریابد.

وزیر امور خارجه امارات با استقبال از طرح همتای آمریکایی‌اش علیه کشورمان گفت: وزیر امور خارجه آمریکا رویکرد درستی در قبال ایران اتخاذ کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری رویترز، انور قرقاش وزیرامورخارجه امارات متحده عربی گفت که مایک پمپئو، وزیرامورخارجه آمریکا رویکرد درستی در قبال ایران اتخاذ کرده است.

وی با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: متحد کردن تلاش‌ها مسیر درست در قبال ایران است تا بیهودگی تهاجمات و توسعه‌طلبی‌های خود را دریابد.

قرقاش همچنین مدعی شد که استراتژی پمپئو خواهان عقلانیت و تغییر رفتار ایران است.

بنابر این گزارش، مایک پمپئو با تشریح استراتژی جدید خود برای افزایش فشار بر ایران و اعمال تحریم‌های گسترده علیه این کشور از تهران خواست تا سیاست خارجی خود را در خاورمیانه تغییر دهد. در این صورت آمریکا تحریم‌ها علیه ایران را لغو خواهد کرد و روابط دیپلماتیک با تهران را بازخواهد گرداند.

به گزارش ایسنا، مایک پمپئو وزیر امورخارجه جدید آمریکا همچنین در سخنان خصمانه و ضد ایرانی روز دوشنبه خود فهرستی از اقداماتی که ایران باید انجام دهد را ارائه داد که شامل شفافیت برنامه هسته‌ای و دسترسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تاسیسات ایران و همچنین آزادی شهروندان آمریکایی زندانی در ایران است.

پمپئو در ادامه خواستار توقف حمایت ایران از گروه‌هایی شد که آمریکا آنها را در فهرست خود از سازمان‌های تروریستی قرار داده است.

حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در واکنش به سخنان پمپئو گفت: اینکه آقایی که سال‌ها در یک مرکز جاسوسی مشغول فعالیت بوده، حالا بخواهد از جایگاه وزیر خارجه آمریکا برای ایران و دیگر کشورها تعیین تکلیف کند به هیچ وجه پذیرفتنی نیست. شما چه کاره‌اید که می‌خواهید برای ایران و جهان تصمیم بگیرید و بگویید ایران در زمینه فناوری هسته‌ای چه بکند و چه نکند.

محمدجواد ظریف رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان نیز در واکنش به اظهارات خصمانه پمپئو علیه ایران در صفحه توئیتر خود نوشت: دیپلماسی قلابی آمریکا چیزی جز تنزل به عادات قدیمی نیست: [این دیپلماسی] که در حصار توهمات و سیاست‌های شکست‌خورده قرار دارد و گروه‌های فاسد دارای منافع خاص آن را دیکته می‌کنند، انتخاب‌های نادرست یکسانی را تکرار می‌کند و در نتیجه، همان محصولات ناخوشایند پیشین را درو خواهد کرد.

ظریف در ادامه این توییت افزود: ایران، در عین حال، در حال همکاری با شرکا برای راهکارهای برجامی در دوران پس از آمریکا است.»

ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۰۱۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه مشهد صحنه محکومیت خشونت آمریکا علیه حامیان فلسطین

به گزارش قدس خراسان، دانشجویان دختر و پسر از ۲ پردیس شهید بهشتی و شهید هاشمی نژاد مشهد به همراه اساتید خود در این تجمع اعتراضی حضور داشتند و شعارهایی علیه رژیم صهیونیستی و حامی اصلی آن ایالات متحده آمریکا در محکومیت جنایات اسرائیل غاصب سر دادند.

همچنین این اساتید در سخنانی رفتار دوگانه مقامات آمریکایی در خصوص آزادی بیان و فعالیت‌های آزاد دانشجویان را محکوم کردند؛ در ادامه بیانیه جامعه بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان در محکومیت خشونت پلیس آمریکا علیه اساتید و دانشجویان در مراکز علمی این کشور را محکوم کردند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: اساتید دانشگاه فرهنگیان مشهد ضمن حمایت از همه حرکت‌های آزادی خواهانه و عدالت طلبانه در سراسر جهان، حمایت خود را از حرکت اعتراضی دانشگاهیان در مراکز آموزش عالی این کشور اعلام کرده و انزجار خود را نسبت به رفتار دوگانه دولت و هیات حاکمه آمریکا در سلب آزادی‌های معترضان به جنایات رژیم صهیونیستی اعلام می‌دارد.

در حاشیه این تجمع یک دانشجوی دانشگاه فرهنگیان مشهد اظهار کرد: دولتمردان آمریکایی که در هر ماجرایی در جهان سریع وارد شده و به اظهار نظر و دخالت در امور دیگران می‌پردازند، در خصوص سلب آزادی بیان دانشجویان خود پاسخگو باشند.

زینب صابری افزود: به ظاهر گفته اند امکان انجام هر حرکت اعتراضی در کشورهای غربی و به خصوص آمریکا فراهم است، اما وقایع اخیر نشان داد فقط رویدادهایی که با دیدگاه هیات حاکمه هم جهت باشد امکان بروز دارد و فقط قشری که با سیاست‌های رژیم صهیونیستی همراه هستند امکان اظهار نظر دارند.

همچنین در این تجمع برخی دانشجویان با در دست داشتن پلاکاردهایی از رفتار سلبریتی ها و افراد مشهور هنری و ورزشی کشورمان که بر خلاف آشوب‌های پاییز ۱۴۰۱، در برابر خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها سکوت کرده‌اند انتقاد کردند.

دیگر خبرها

  • لرستان یکی از استان‌های امن در کشور به شمار می‌آید
  • دانشگاه مشهد صحنه محکومیت خشونت آمریکا علیه حامیان فلسطین
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • تحصن دانشجویان آمریکا علیه اسرادیل دنیا را بیدارتر می‌کند/ حالا معادلات یورش به غزه تغییر خواهد کرد/کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • دیدار بلینکن با رئیس‌جمهور چین و تاکید بر حل اختلافات
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • وزیرخارجه پاکستان: سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به رفتار خشونت‌آمیز پلیس آمریکا علیه دانشجویان