Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگاه آموزشی «مهارتهای مطالعه و تند خوانی»  ویژه اعضای طرح توانمندسازی فرهنگی دانشجویان، در قالب اردوی فرهنگی-آموزشی در محل اردوگاه ایثار طرقبه برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو از مشهد، کارگاه آموزشی «مهارتهای مطالعه و تند خوانی»  ویژه اعضای طرح توانمندسازی فرهنگی دانشجویان، در قالب اردوی فرهنگی-آموزشی در محل اردوگاه ایثار طرقبه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخش صبحگاهی این کارگاه، دوستکام کارشناس موسسه فرهنگی- تربیتی کتاب پردازان، به ارایه نکاتی درخصوص شیوه های بهینه سازی مهارتهای مطالعه از جمله: علل کندخوانی( لب خوانی و بلند خوانی،وسواس، بازگشت به عقب و...) و شیوه های تند خوانی(پاراگراف خوانی،کلید واژه، نقشه ذهنی و...) پرداخت.

در بخش عصرگاهی کارگاه نیز محمد انصاری‌زاده معاون فرهنگی مؤسسه کتاب پردازان راهکارهای تثبیت و فراخوانی مطالب حفظ شده از طریق رمزسازی و مرور سریع و نیز اهرم های کمک کننده در فهم عمیق مطالب دریافتی را تشریح کرد.

مطالعه کلیات متون؛ راهبرد کلیدی در درک بهتر مطالب

از جمله نکات مهمی که مورد تاکید کارشناس در این جلسه قرار گرفت، اهمیت توجه به سبک مطالعاتی کل به جزء بود که انصاری‌زاده در خصوص آن گفت: دریافت کلیات یک موضوع به شیوه کل به جزء می تواند به تقویت اراده فرد برای ثابت قدم بودن و محاسبه زمانی دقیق تر بویژه در سیر مطالعاتی درازمدت کمک کند و بنابراین لازم است قبل از ورود به جزییات یک متن، کلیتی از آن را بصورت یک نقشه در ذهن ترسیم کنیم.

وی همچنین به دانشجویان توصیه کرد: برای بهره برداری بهتر از داشته های ذهنی، قبل از مطالعه ی مطالب جدید حتما به مدت سه تا پنج دقیقه مطالعات قبلی را مرور کنند تا مطالب در ذهن آنان تثبیت شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دوره آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۰۱۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان ثبت نام کردند

مهران محسنی سرپرست پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به ثبت نام ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: این دانشجویان از اتباع کشورهای پاکستان، هند و لبنان هستند که به منظور ادامه تحصیل در رشته‌ پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان ثبت‌نام کردند.

سرپرست پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی زنجان افزود:هم اکنون با احتساب دانشجویان جدید، ۱۲۵ دانشجوی بین‌الملل در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.
وی گفت: امیدواریم این دانشجویان در طول تحصیل، سفیران خوبی از سوی کشور خود در ایران باشند و در پایان دوره نیز خاطرات خوب و به یاد ماندنی‌ از ایران به همراه خود ببرند.

این مسوول اضافه کرد: دانشجویان خارجی پس از فراغت از تحصیل و بازگشت به کشورشان معمولا ارتباط خود را با دانشگاهی که در آن تحصیل کرده‌اند حفظ می کنند و به عنوان سفیران فرهنگی ایران، تمدن و آداب و رسوم ما را به هموطنان خود معرفی می‌نمایند.

وی خاطرنشان کرد: ارتباطات بین‌المللی موجب تبادل دانشجو و استاد و منجر به ارتقای آموزش در دانشگاه‌ها می‌شود.

این مسوول گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از ظرفیت ها و زیرساخت های لازم و اساتید توانمند برای جذب دانشجویان خارجی برخوردار است و باید از این ظرفیت‌ها برای رسیدن به اهداف کشور در بخش‌های مختلف استفاده کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • حضور مربی بام ایران در در دوره آموزشی سرمربیان پایه کشتی کشور
  • حضور مربی کشتی آزاد چهارمحال و بختیاری در دوره آموزشی سرمربیان پایه کشتی کشور
  • شیوه‌نامه مشوق‌های خدمتی برای کسب مهارت دانش‌آموختگان دانشگاهی ابلاغ شد
  • لزوم رفع تبعیض بین دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی در جذب اعتبارات پژوهشی و آموزشی
  • ثبت نام بیش از ۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه زنجان
  • ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان ثبت نام کردند
  • سیزدهمین دوره جشنواره تیتر ۱۵ اردیبهشت ماه برگزار می شود
  • دبیر رسانه‌ای شانزدهمین المپیاد دانشجویان علوم پزشکی منصوب شد
  • زمان شروع نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام شد
  •  ارائه آموزش‌های شهروندی به بیش از ۴۴ هزار نفر در گرگان