Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی برنا ،  سردار «مسعود زاهدیان» رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر که در یک برنامه رادیویی با موضوع «بررسی عملکرد پلیس و ستاد مبارزه با مواد مخدر در سال گذشته و راهکار‌ها در برابر موانع و مشکلات پیش رو» سخن می‌گفت، با اشاره به حساسیت‌های موجود در موضوع مواد مخدر در کشور، اظهار داشت: نیروی انتظامی کشور در طول سال‌های اخیر همواره در تلاش بوده تا به تناسب سطح تهدید مواد مخدر، توان و قدرت خود را تجهیز و به روز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی در حال حاضر توجه خود را به نقاط ورود مواد مخدر به داخل کشور معطوف کرده است، عنوان کرد: در حال حاضر 78 درصد از کشفیات نیروی انتظامی در استان‌های شرق و حاشیه شرقی مجاور با افغانستان و پاکستان صورت می‌گیرد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به کنترل‌های الکترونیکی و الکترواپتیکی موجود در مرز‌های کشور، اظهار داشت: با ارتقاء سازمان پلیس مبارزه با مواد مخدر در استان‌های شرقی کشور سعی می‌کنیم تا برخورد با مواد مخدر در مبداء حرکت باشد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد کشفیات مواد مخدر در کشور توسط نیروی انتظامی صورت می‌گیرد، عنوان کرد: توسعه تجهیزات الکترونیکی در فرودگاه‌ها و ترمینال‌های مبداء و مقصد در سراسر کشور به ارتقای توان پلیس در مقابله با مواد مخدر کمک کرده است.

سردار زاهدیان با اشاره به احداثات مرزی جدید در راستای کنترل هرچه بیشتر ورود مواد مخدر به داخل کشور، تصریح کرد: نیروی انتظامی در مواقع و مناطقی که احداثات مرزی مطلوب را ایجاد کرده و به دست گرفته است توانسته میزان ورود مواد مخدر به داخل کشور را به اندازه زیادی کاهش دهد.

وی همچنین در ادامه افزود: مناطق دارای دیوار مرزی در حال حاضر حدود 40 تا 50 درصد کاهش ورود مواد مخدر به داخل کشور را در سال گذشته در کارنامه خود ثبت کرده‌اند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور درباره مناطق مرزی استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: متأسفانه در حال حاضر حدود 200 کیلومتر از محدوده مرز‌های استان سیستان و بلوچستان با خلأ کنترل‌های مرزی مواجه هستند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: افغانستان پاکستان پلیس مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۰۱۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۵ کیلو ماده مخدر شیشه در سیریک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پلیس هرمزگان، سردار علی اکبر جاویدان اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر سیریک با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با اشراف اطلاعاتی به سرنخ‌هایی از فعالیت یک باند حرفه‌ای قاچاق مواد مخدر صنعتی در شهرستان دست یافتند که نشان می‌داد اعضای این باند با ورود یک محموله مخدر شیشه با ترفندی خاص قصد انتقال آن به عمق کشور را دارند.

وی افزود: در این رابطه مأموران پلیس با پشتیبانی اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان و کنترل و رصد تحرکات اعضای این باند، سرانجام شب گذشته قاچاقچیان را که به وسیله یک دستگاه پژو ۴۰۵ دلفینی در حال انتقال محموله مواد مخدر، در محور میشی شهرستان سیریک بودند رصد و به آنها دستور ایست دادند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان تصریح کرد: سوداگر مرگ که خود را در چنگال قانون می‌دید بدون توجه به اخطارهای پلیس، و با رها کردن خودرو و تاریکی هوا از محل متواری که خودروی پژو متوقف و در بازرسی از آن ۲۴ کیلو و ۷۰۰ گرم مخدر شیشه که به صورت حرفه‌ای در قالب‌های کوچک فشرده سازی و جاساز شده بود، کشف شد.

سردار جاویدان خاطر نشان کرد: با توجه به شناسایی اعضای این باند، تلاش برای دستگیری آنان ادامه دارد.

کد خبر 6085552

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۵۰ کیلوگرم حشیش در شیراز
  • کشف ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲/ تریاک همچنان پیشتاز
  • توقیف خودروهای حامل بار سوخت قاچاق در مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان
  • کشف ۵۶ کیلو حشیش از یک‌ منزل
  • جمع‌آوری و دستگیری ۴۴ نفر از معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • کشف ۲۵ کیلو ماده مخدر شیشه در سیریک
  • دستگیری زوج سوداگر مرگ
  • زوج افیونی در دام پلیس مبارزه با مواد مخدر مازندران
  • کشف ماده مخدر از نوع تریاک در محور تهران قم
  •  سوداگر مرگ با بیش از ۴ کیلو تریاک در رشت دستگیر شد