Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-04@18:56:01 GMT

کدام استان رتبه یک آمار طلاق است؟

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۰۱۸۴۴

بر اساس اعلام دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت‌ احوال کشور، کرمانشاه بعد از تهران بالاترین آمار طلاق را در کشور دارد.

بر این اساس، استان‌های تهران، کرمانشاه، کردستان، قم و گیلان بیشترین آمار طلاق و استانهای سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، خراسان جنوبی و هرمزگان کمترین میزان طلاق ثبت شده را در یکسال گذشته داشته‌اند

محمدباقر عباسی، مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت‌ احوال کشور گفته است که میزان عمومی طلاق به ازای هر هزار نفر ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ است اما آنچه مهم بوده این است که در مورد آمار طلاق از بزرگ‌نمایی باید پرهیز کنیم چراکه مولفه‌های زیادی در روند افزایشی این واقعه موثر است.

عباسی می گوید: با توجه به الکترونیکی شدن ثبت داده‌ها از سال گذشته، دوران گذر را طی می‌کنیم بنابر این به سرعت نمی‌توانیم در پایان هر فصل آمار به دست آمده از ۴ واقعه حیاتی طلاق، ازدواج، تولد و مرگ را اعلام کنیم.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت‌ احوال کشور گفت: از طرفی آمار فصلی و مقطعی بازتاب منطقی و اجتماعی ندارند و داده‌ها قیاس‌پذیری خود را از دست می‌دهند.

وی ادامه داد: در مورد طلاق هم مانند ازدواج اگر صرفاً بخواهیم تعداد رویداد ثبت شده را محاسبه و روند سال های اخیر مقایسه کنیم، شاهد روند افزایشی خواهیم بود. اما نباید از این موضوع غافل شد که فراوانی طلاق به تبع افزایش سالانه خانواده ها در کشور، خود به خود روندی افزایشی خواهد داشت. به عنوان مثال، از ابتدای دهه ۹۰، میزان عمومی طلاق در کشور، روندی صعودی، البته با شیبی به نسبت ملایم داشته است.

عباسی گفت: حال این که این روند، شتاب درستی دارد یا نه نیازمند تحلیل های اجتماعی است. درخصوص طلاق می توان به برخی مولفه های دیگر نیز مانند میانگین عمر ازدواج در زمان طلاق یا میانه سنی زوجین طلاق توجه کرد چراکه طبیعی است سال های باقی مانده از عمر آنان اهمیت دارد.

وی افزود: میانگین سن مردان در آخرین یافته های موجود در طلاق های ثبت شده ۳۶.۵ سال است و در زنان ۳۱.۶ است و به طور کلی ۱۷۶ هزار و ۹۲۴ نفر در یکسال گذشته طلاق گرفته اند.

مدیر کل ثبت احوال استان کرمانشاه نیز اعلام کرد: در سال گذشته ۱۷ هزار و پنج مورد ازدواج در کرمانشاه به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۴ از کاهش ۱۴.۵ درصدی حکایت دارد.

وی افزود: بیشترین ازدواج ها در میان مردان در سنین ۲۵ تا ۲۹ سال و در میان زنان در ۲۰ تا ۲۵ سالگی انجام شده است.

قبادی با بیان اینکه در سال گذشته ۵ هزار و ۱۲۸ مورد طلاق به ثبت رسیده گفت: همچنین این آمار نسبت به سال ۹۴ کمتر از یک درصد کاهش داشته است.

مدیر کل ثبت احوال استان کرمانشاه نسبت ازدواج به طلاق را ۳.۳ اعلام و عنوان کرد: به ازای هر سه ازدواج در سال قبل یک طلاق در کرمانشاه ثبت شده است.

قبادی بیشترین سن طلاق در میان مردان را ۲۵ تا ۳۴ سال و در بین زنان ۲۵ تا ۲۹ سال اعلام کرد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آمار طلاق ازدواج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۰۱۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش آمار جمعیت بدمسکن در کشور

تین نیوز

جمعیت بدمسکن کشور که براساس آمار های رسمی میانه دهه ۹۰، معادل ۱۹.۵میلیون نفر اعلام شده بود، در یک برآورد جدید به ۲۳میلیون نفر افزایش یافت.

به گزارش تین نیوز به نقل از اقتصاد ۲۴، معاون وزیر راه وشهرسازی اعلام کرد: هم اکنون ۲۳ میلیون نفر از جمعیت شهری کشور به دلیل سکونت در بافت های فرسوده و ناکارآمد و همچنین سکونتگاه های غیررسمی، بدمسکن هستند و جان آن ها در معرض خطر قرار دارد. این برآورد جدید یک سوال مهم را در خود جای داده است؛ اینکه چرا طی یک دهه اخیر به رغم همه اقدامات انجام شده در حوزه نوسازی بافت های فرسوده وسکونتگاه های غیررسمی، جمعیت بدمسکن افزایش داشته است؟ آیا این اقدامات بی اثر بوده است؟

محمد آیینی، معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، در پاسخ به این سوال به «دنیای اقتصاد» اعلام کرد: برآورد فعلی از جمعیت بدمسکن، با توجه به متوسط نرخ رشد سالانه جمعیت صورت گرفته است. به گفته محمد آیینی، بررسی ها نشان می دهد، جمعیت ۱۱ و نیم میلیون نفری ساکن در بافت های فرسوده شهری ایران از سال ۹۵ تاکنون در هر سال به طور متوسط، رشد ۱.۳ درصدی، یعنی معادل نرخ رشد جمعیت ایران، داشته است.

 

اما، جمعیت بدمسکن ساکن در سکونتگاه های غیررسمی و حاشیه ای، به دلیل گسترش فقر مسکن، رشدی به مراتب بیشتر از حد طبیعی داشته و برآورد ها حاکی از آن است در هر سال به طور متوسط ۲.۳ درصد به جمعیت ساکن در این سکونتگاه های غیررسمی افزوده شده است. جمعیت حدود یک میلیون نفری ساکن در بافت های تاریخی نیز تقریبا در یک دهه اخیر بدون تغییر بوده است.

به گفته آیینی، همچنین، بخشی از این رشد جمعیت بدمسکن ناشی از گسترش محدوده بافت های فرسوده وناکارآمد و سکونتگاه های غیررسمی در سال های اخیر است. در حالی که ابتدای دهه ۹۰، مساحت پهنه های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی ۷۴ هزار هکتار اعلام می شد در تازه ترین برآورد ها این میزان به ۱۶۷ هزار هکتار افزایش یافته است. آیینی گفت: تاکنون بیش از یک میلیون و ۵۰ هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده ساخته شده است که حاصل نوسازی بیش از ۳۵۰ هزار پلاک فرسوده است.

هنوز ۲میلیون و۷۰۰هزار پلاک فرسوده با قابلیت ساخت دست کم ۴.۵میلیون واحد مسکونی در کشور وجود دارد. آیینی همچنین از صعود آمار نوسازی مسکن در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: در سال گذشته سهم پروانه های ساختمانی بافت فرسوده از کل پروانه ها به ۲۱.۵ درصد رسید؛ این سهم در ۱۴۰۱ معادل ۱۸.۵ درصد بود و در صورتی که بسته مشوق های شهرسازانه در همه شهر ها اجرایی شود، این سهم به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

معاون وزیر راه وشهرسازی، همچنین آماری از وضعیت ساخت وساز در بافت های فرسوده در قالب طرح نهضت ملی مسکن ارائه کرد. به گفته آیینی سهم بافت های فرسوده از ساخت سالانه یک میلیون مسکن در کشور، ساخت ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در هر سال است. طی دو سال اخیر تاکنون ۲۶۶ هزار واحد مسکونی در قالب این طرح در پروسه ساخت قرار گرفته که از این میزان سهم تهران حدود ۵۵ هزار واحد است؛ همچنین بیش از ۸۲ هزار واحد نیز تاکنون افتتاح شده که حدود ۱۶ هزار واحد از این تعداد مربوط به تهران بوده است. آیینی اعلام کرد: بنا داریم تا پایان امسال آمار واحد های شروع شده نهضت ملی را به ۴۰۰ هزار واحد مسکونی رسانده و۱۰۰هزار واحد دیگر را نیز به بهره برداری برسانیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • آخرین آمار از تعداد دامنه‌های فارسی ثبت در کشور
  • افزایش آمار جمعیت بدمسکن در کشور
  • (اینفوگرافیک) کدام کشور‌ها در سال ۲۰۲۴ بیشترین تعداد میلیاردر‌های جهان را دارند؟
  • کندوان یک‌ طرفه شد
  • تورم ترکیه به ۷۰ درصد افزایش یافت
  • کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان
  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور/ آمار زخم‌های مزمن در دیابتی‌ها
  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در ایران / آمار زخم‌های مزمن در دیابتی‌ها
  • کسب رتبه اول اداره کل راهداری و حمل و نقل در زمینه درآمد طی پارسال
  • اینفوگرافیک/ کدام کشور‌های جهان کلاهک اتمی دارند؟